Огляд 4K-відеопроектора JVC DLA-N7B
На початку цього року нам довелося познайомитися з топовим 8K-проектором JVC DLA-NX9B. З тих пір подивилися чимало серйозних апаратів, серед яких були екземпляри і подорожче, але саме він як і раніше залишається для редакції еталоном. Інші забулися, а «дев'ятка» залишилася в пам'яті ...
Однак виникло питання: з чим пов'язані настільки сильні враження? З 8K або з тим, що JVC вдалося вивести свої D-ILA-проектори на новий якісний рівень? Сподіваємося відповісти на нього після знайомства з 4K-моделлю DLA-N7B.
Може здатися, що єдиною відмінністю «сімки» від «дев'ятки» стала відсутність у неї системи e-shift, яка формує у флагмана картинку в 8K, адже обидві моделі оснащені однаковими 4K-матрицями. Та й зовні вони дуже схожі, по крайней мере, якщо дивитися на них «в лоб». Насправді одним лише e-shift відмінності не обмежуються.
зіткнення цифр
Топовий проектор трохи більше в глибину, на пару кіло важче, він допускає зміну оптики і оснащений більш складним об'єктивом з професійної лінійки з передньою лінзою діаметром 100 мм - проти 65 мм у DLA-N7B. Мабуть, тільки це і дозволяє відрізнити їх по виду, та й то, лише коли вони стоять поруч.
Якщо ж порівняти технічні характеристики, у флагмана можна виявити більш високі світловий потік (2200 лм проти 1900 лм) і співвідношення контрастності (100000: 1 проти 80000: 1). При тому, що лампи у них однакові. Перша перевага пов'язано, швидше за все, з більшою світлосилою об'єктива, а от друге - з конструкцією оптичного тракту, зокрема, поляризатора. Зауважимо принагідно, що Full HD-модель з минулого покоління JVC DLA-X7900BE може похвалитися переважаючим нативним співвідношенням - 130000: 1. Виходить, що зниження контрастності - це ціна більш високою роздільною здатністю. Прогрес техніки завжди дає щось одне, а натомість забирає інше.
Хоча буду відвертим: величезні співвідношення контрастності - це продукт маркетингу, а не техніки. Але їх зіставлення у різних моделей все ж дозволяє судити про технічну досконалість проекторів. Головне - не порівнювати по документації моделі для домашніх і комерційних кінотеатрів, у останніх цифри скромніше, але це не заважає їм чудово показувати.
М'яка ідентичність
Графічний інтерфейс користувача і настроювальних меню, тобто видима частина софтового «айсберга», у 7-й і 9-й моделей майже повністю збігаються. За винятком окремих пунктів, пов'язаних з e-shift. Це важливо, оскільки виробники зазвичай намагаються підкреслити переваги старших моделей, тому «усікається» деякі не дуже суттєві можливості тих, що стоять в ієрархії нижче. Особливо, якщо різниця в ціні кричуще велика. Але JVC вирішила не займатися цією показухою. І не стала приховувати, що всі три проектора останнього покоління (9-й, 7-й і 5-й, який, до речі, ми теж збираємося випробувати) побудовані на одній платформі. Ви платите більше за можливість дивитися кіно на екрані більшого розміру (максимум 280 "у DLA-N9B і 200" у DLA-N7B) і з поліпшеною роздільною здатністю, а не за якісь наївні понти. Такий суто практичний інженерний підхід визиваету мене повагу.
торжество ліні
Проектори JVC ми зазвичай тестуємо в демо-залі. До початку тесту всі вже готово: проектор встановлений, підключений до джерела і повністю налаштований. Вмикай, запускай тестовий фільм і насолоджуйся бездоганною якістю зображення, залишаючись в невіданні, скільки часу і сил на це витратили установники. Хто знає, може, вони прокляли все, поки змусили апарат нормально працювати.
Цього разу все було зовсім по-іншому. Принесли екземпляр проектора в запечатаній фабричній упаковці, при мені його розпакували і поставили на стійку. Показали: ось HDMI-кабель, ось джерело. Дивитися зі звуком будете? Ні, ну й добре.
Чесно кажучи, мені завжди хотілося відчути себе справжнім покупцем такого проектора - отримати його в запечатаній коробці, розпакувати. Потім помучитися як слід з налаштуванням, втомитися і сказати собі: ні, мені такий геморой не потрібен.
Але не вийшло. Ніяких мук не вийшло. Знадобилося хвилин 10, щоб домогтися від апарату практично ідеального зображення, причому найбільші витрати часу зажадали установка оптичної осі проектора строго перпендикулярно екрану і настройка об'єктива - зум, фокус і зрушення об'єктива по вертикалі і горизонталі. Робити все це було зовсім просто завдяки вбудованій настроювальної решітці - вона сама виводиться на екран, коли натискаєш на пульті кнопку LENS CONTROL.
При наведенні на різкість електропривод працював ледь чутно, а об'єктив переміщувався на подив плавно, тому фокусування не поставила вимогу про багато часу. До речі, так благополучно з цим буває далеко не у всіх проекторів, навіть дорогих: привід шумить, об'єктив рухається ривками, проскакуючи потрібне положення ... Звичайно, на показ це не впливає. Але говорить про якість конструкції.
Але найцікавіше було далі. Виставивши об'єктив, запустив фільм, щоб вже по ньому виставити яскравість і контрастність, і виявилося, що нічого робити не треба - картинка виявилася ідеальною при настройках за умовчанням. Ось тут повинен сказати, що екран у нас був 130 "з нормальною відбиває matt white. Якби діагональ була більше чи менше, можливо, довелося б трохи підправити яскравість в тракті. До речі, у DLA-NX9B світловий потік побільше (2200 лм), тому екран 130 "був для нього замалий - доводилося трохи зменшувати яскравість. Для DLA-NX79B саме такий розмір зображення виявився оптимальним.
Проектор сам визначає відео з HDR (якщо джерело повідомляє про нього коректну інформацію) і автоматично перемикається на відповідний пресет зображення. При цьому не тільки вибираються правильні значення всіх параметрів, але і лампа переводиться в режим максимальної потужності. Але для перегляду звичайного відео великий світловий потік не потрібен, можна сміливо залишати режим Low в тих пресетах, де він встановлений за замовчуванням. До речі, навіть при максимальній потужності лампи шум системи охолодження можна розчути лише в абсолютній тиші.
Ну що ж, залишається тільки перевірити настройки джерела (4K-програвача OPPO UDP-203), щоб він не втручався в відео і пропускав його на вихід в незмінному вигляді, як записано на диск - це особливо важливо для фільмів в Full HD. І все, можна дивитися.
Також вам буде цікаво: Технологія D-ILA від JVС
Вічні пасажири і агенти
Зазвичай дивлюся під час тестування по 5 - 6 фільмів, але в це раз встиг тільки два - «Пасажири» в UHD з HDR і «Казино Рояль» в Full HD. При цьому просидів в залі значно довше, ніж розраховував. Інші диски не встиг поставити. Та й не було в тому потреби.
Фільм «Пасажири» дуже різноманітний по відеоряду: є і похмурі сцени з глибокими тінями, епізоди в відкритому космосі і світлі футуристичні інтер'єри. З усіма проектор впорався бездоганно - градації гармонійно і плавно передавалися у всьому діапазоні, чорний був глибокий, а білий - чистий. Це я вже усвідомлював потім. Під час перегляду дуже важко було зосередитися на формальної оцінки - фільм затягував і змушував забути про те, заради чого дивишся це кіно ...
Мабуть, DLA-NX9B виробляв трохи більш сильне емоційне враження. Від нього був більш потужний вау-ефект. Але захват від якості зображення відволікав від самого фільму, тому він не затягував так сильно. Ймовірно, треба просто звикнути до такого пишності, щоб поринути в події на екрані, не думаючи про те, як же хороша картинка. Після «дев'ятого» DLA-N7B сприймається якось спокійніше, без зайвих захоплень, але зате з ним можна майже відразу потонути в ілюзорному кіносвіті. Як хороший режисер помирає в акторі, так і проектор зникає в хорошому фільмі.
Повернутися до раціональної оцінки того, що відбувається зміг на «Казино Рояль» - бачив його вже стільки разів, що перестав сприймати як кінофільм - всього лише набір тестових епізодів. Видно менший дозвіл оригіналу, але картинка виглядає чіткою і гладкою - скейлер проектора чудово справляється з роботою. Відсутність HDR проявляється в скупий опрацювання деталей на краях динамічного діапазону - в самих світлих і темних частинах кадру. Але саме так знято це фільм - проектор міг би передати більше інформації, але її просто немає.
Якби для мене цей епізод бондіани був трохи «новіше», впевнений, що і від нього було б дуже важко відірватися. Здатність проектора затягувати в уявний світ за екраном слід враховувати щасливцям, які подумують їм обзавестися. Доведеться змінити розпорядок дня і плани на тиждень - дивитися кіно будинку захочеться значно частіше. А ходити в комерційні кінотеатри зовсім расхочется.
Джерело: salonav.com Автор: Федір Ізмайлов