Cabasse Baltic. Ламаємо стереотипи!
Відомо, що першим гучномовцем в світі був так званий ауксофон, запатентований англійцем Горацием Шортом в 1898 році. Вперше ж цей пристрій було застосовано за призначенням на Паризькій виставці в 1900 році - тоді за допомогою гучномовця здійснили програвання з Ейфелевої вежі оперних арій ...
Сучасна конструкція головки з рухомою котушкою розроблена в 1898 р Олівером Лоджем, а принцип роботи був запатентований в 1924 році Честером Райсом і Едвардом Келлогом. З того моменту пройшло вже більше 90 років і, здавалося б, що за цей час досліджені, вивчені і реалізовані всі аспекти (аж до найменших нюансів) колонкостроенія. Однак, знаходяться диваки, божевільні і просто неординарно мислячі конструктори, які ставлять з ніг на голову загальноприйняті принципи, ставлячи під сумнів навіть усталене назва «колонка» (від слова «колона») і створюють оригінальні твори акустичного мистецтва. Одними з них є інженери французької фірми Cabasse.
Уявіть собі сферу з довгою окружності 90 см, що на 10 см більше аналога баскетбольного м'яча, яка виготовлена з композитного полімеру і армована скловолокном. Виробник пропонує два варіанти обробки - «чорний» або «білі перли». Сфера акустично «мертва», що підтверджує метод наукового постукування пальцем по корпусу. Більш того, навіть камертон не генерує резонанси всередині корпусу.
Як підставок використовуються елегантні п'єдестали вагою 18 кг і висотою 120 см, оброблені шпоном натурального дерева вишні, сантос або венге (чорне дерево), які встановлені на спеціальні платформи з шипами.
Однак, найбільший інтерес представляє коаксіальна система динаміків, які розташовані на одній осі і забезпечують однакові діаграми спрямованості. Подібна конструкція не є чимось незвичайним. Шотландська фірма Tannoy використовує свою технологію dual-concentric ще з 1940-х років. Англійська KEF відома своїми динаміками Uni-Q, де високочастотний випромінювач поміщений в конус середньо - або середньо/низькочастотного перетворювача. Розробники Cabasse пішли далі. Вони створили унікальні динаміки, де «високочастотник» оточений кільцеподібної среднечастотной діафрагмою і отже не навантажений на рупор среднечастотного випромінювача, що дозволяє уникнути чашоподібного ефекту, який виникає, якщо ви при розмові будете приставляти до рота зібрані в формі чашки долоні.
Але це ще не все. У моделі Baltic інженери застосували трехполосную конструкцію, яка складається з високочастотного випромінювача останнього покоління з мембраною з поліефіру діаметром 2, 54 см, поміщеного в хвилевід среднечастотного перетворювача з опуклою кільцевої мембраною діаметром 12,5 см з поліпропілену з карбонатом кальцію і низькочастотним динаміком з опуклою кільцевої діафрагмою діаметром 20 см зі спіненого полімеру Duocell, який є фірмовою розробкою фахівців Cabasse на основі пінного матеріалу Rohacell зі структурою з закритими осередками. Він володіє підвищеною жорсткістю, малою вагою, низькою щільністю і витримує високий температурний режим. Тому використовується в аерокосмічній промисловості, автомобілебудуванні, а також для створення корпусів яхт. Rohacell не розшаровується, оскільки структурно не є сендвічем, і володіє, на думку розробників, незрівнянним співвідношенням жорсткості, демпінг-фактора і ваги.
Помістивши, таким чином, динаміки, дизайнери домоглися практично одноточечного джерела звуку, а це зводить нанівець пов'язані з фазою проблеми, спрощує конструкцію розділення каналів і покращує частотну характеристику, виміряну поза робочої осі. Гучномовці володіють чутливістю 90 дБ, номінальним опором 8 Ом і забезпечують частотний діапазон від 80 до 25 000 Гц. Тому для кращої промальовування низькочастотного спектра, а також наданню звучанню більшої масштабності і динаміки фірма в якості опції пропонує 5 моделей сабвуфера. В процесі прослуховування я підключив Santorin 25M2 з спрямованої вниз ячеистой мембраною, діаметром 25 см, підсилювачем потужністю 200 Вт і системою коригування. http://www.hi-fi.com.ua/products/view1.aspx?Product_id=227966 Частота зрізу фільтра низьких частот становить від 20 до 200 Гц. Ефект вийшов вражаючим. Однак, і такий варіант можна поліпшити, якщо до кожної колонці підключити свій «саб», більш компактний Santorin 21M2. http://www.hi-fi.com.ua/products/view1.aspx?Product_id=227968 Ось тоді настає повна нірвана.
Таким чином, потенційний власник отримує «тріфонік», або систему «саб/сат», тобто «сабвуфер плюс два сателітних гучномовця» з усіма її плюсами і мінусами. Плюс в тому, що подібне рішення вивільняє багато візуального простору в кімнаті. «Балтика» підкреслить оригінальність інтер'єру в стилі «хайтек», а також органічно впишеться в будь-яку кімнату. Наберіть в Гуглі Cabasse Baltic, натисніть на картинки, і ви побачите масу варіантів. Мінус «тріфоніка» полягає в складності узгодження частоти при налаштуванні сабвуфера. Однак, в нашому випадку інженери спростили завдання. Процедура дуже легка і займає не більше 10 хвилин. Єдине, на що хотілося б звернути увагу (особливо нетерплячих меломанів), так це тривалий час прогріву. Спочатку система звучала грубо і жорстко. Здавалося, що була відсутня злагодженість і цілісність звукопередачи. Нам довелося витратити 4 дні, щоб досягти позитивного результату. Зате потім настала ломка ... Ломка стереотипів.
Перше, що вражає своєю несподіваністю, так це атмосфера звукопередачи без поправок на жанри. В цьому плані Cabasse Baltic - абсолютно універсальна система. Ставимо Rat Bat Blue групи Deep Purple. Вступ в унісон всіх інструментів і складний сінкопіческій малюнок барабанів, який навіть не піддається рахунку. Потім жорсткий з хрипотою вокал Гиллана і фантастічекій програш Джона Лорда. Органні пасажі розходяться по всій стерео сцені. Незважаючи на шалений драйв, відчуваєш особливу легкість і злагодженість музичної картини. Позначається одноточковий джерело випромінювання звуку, тому кожна нота сприймається повністю від початку і до кінця. Оскільки динаміки не поміщені в корпуси, яких просто немає, звуки не прив'язані до них, що іноді буває навіть з дорогими колонками, і живуть воей життям. Джерела чітко окреслені і володіють особливою тілесністю. Колонки віртуально зникають зі сцени, залишаючи слухача наодинці з Музикою. Наступна ломка стереотипів настає при прослуховуванні Wish You Were Here Pink Floyd, коли в глибині сцени з'являється знаменитий акорд синтезатора VCS3 Річарда Райта. Однак за частки секунди до нього виникає якесь передчуття ... Можливо, це подих Музики, яке передає Cabasse, не знаю. Але з'являється певний настрій. З перших тактів відчувається масштабність композиції, яка досягає свого «крещендо» в момент гітарного соло. Девід Гілмор ні технічно обдарованим музикантом, але він умів знаходити з гітари такі чверті і восьмі, які нікого зі слухачів не залишали байдужими. І в цьому йому не було і немає рівних.
Блюз Darker Side з альбому Lie To Me Джоні Ланга убив своїми емоціями. Потрібно відзначити, що музиканту в момент запису було всього 15 років. Однак йому вдалося передати всю пристрасть і гіркоту, які були закладені в пісні. Причому це було зроблено настільки талановито (гітарний пасаж просто рвав ушу), що було важко повірити в юний вік виконавця. Окремо хочеться відзначити партію фортепіано у виконанні клавішника Брюса МакКейба. Cabasse Baltic відмінно передали всю красу «пробіжки» пальців по клавішах від найнижчих до найвищих нот і назад, а також чистоту і точність їх вилучення.
Порівнюючи Cabasse Baltic з підлоговими колонками в класичному корпусном оформленні, я звернув увагу, що перші виграють в плані насиченості і масштабності звукопередачи. Якщо порівняти з живописом, то подібний ефект буде схожий на картину з чітко намальованим навіть окресленим контуром і наповненою усіма відтінками відповідних фарб. Не можна сказати, що у корпусних акустичних систем цього немає. Є, і причому більш ніж достатньо. Однак, технологія одноточечного джерела дозволяє «Балтиці» робити це більш точно і ефектно. Джазові композиції у виконанні фортепіанного тріо японки Йошико Кишинів служать тому підтвердженням. Класична тема Night and Day сприймалася дуже оригінально, завдяки акцентам фортепіано на другу частку і сінкопіческім малюнок для ритм-секції. Партія контрабаса у виконанні Марка Джонсона звучала повноваго, оскільки грали не тільки струни, але весь корпус інструменту. А повітряна крихкість тарілок тільки прикрасила завершеність композиції.
Ключова ломка стереотипів, принаймні для мене, настала при прослуховуванні оперних арій у виконанні Анни Нетребко і Роландо Вілазон (альбом Duets, Deutsche Grammophon, 2007). Дует Надіра і Лейли з опери Жоржа Бізе «Шукачі перлів» може служити тестовим треком для перевірки здібностей системи створювати глибокі масштабні музичні полотна, настільки реалістично Cabasse Baltic за підтримки електронних компонентів Burmester відтворює голографічні картини подій. Спочатку голос Надіра чутно з лівого боку в глибині сцени. Голос Лейли - справа на осі гучномовців. Між ними звучить шум хвиль у виконанні арф. Потім віртуально видно, як герой наближається до центру, виходить разом з героїнею перед колонками, а за ними звучить оркестр у всій своїй красі. Окремо хочеться відзначити приголомшливе вокальне виконання. Тембральное багатство сопрано і тенора, насиченість нюансами, мікродінаміка звукопередачи - все це змушує співпереживати і задавати собі питання - чому я раніше не сприймав таку красу.
підсумки
Сказати, що Cabasse Baltic мене вразили, це нічого не сказати. Вони продемонстрували своє бачення Музики і зробили це чудово. Завдяки прогресивним технологіям трьохсмугового коаксіального динаміка ТС23, встановленого в сферичному обрамленні, вони забезпечили однорідне поширення звукових хвиль. Роздільна здатність і динамічний діапазон цілком порівнянні з аналогами найвитонченіших акустичних систем, які існують на сьогоднішній день. Реалізм звукопередачи і тривимірне зображення звукової сцени дозволяють в повній мірі насолодитися красою музичних творів. Можливо, комусь здасться, що ці чарівні «глазки-кабасскі» виглядають досить дивно ... Однак, варто вам почути, як вони звучать, і, я впевнений, ви не відірветься від такої краси.