Marantz Melody M-CR 611 + Dali Opticon 2 review
Максимум можливостей в компактному корпусі - тест mini-системи від Marantz.
У цьому огляді я вирішив детально розглянути один міні-апарат, мережевий програвач компакт-дисків Marantz Melody Media M-CR 611. Для мене він був цікавий тим, що це досить компактний пристрій з габаритами (ШхВхГ) 292 x 303 x 112 мм вагою 3.4 кг, яке призначене для експлуатації в умовах малогабаритної кімнати, що важливо для тих любителів музики (а їх більшість), які проживають в невеликих квартирах і для яких питання забезпечення вільного простору є одним з основних. Крім, того модель є, по суті своїй, музичним центром, куди встановлено всі відомі на сьогоднішній день компоненти. Це і підсилювач з вихідною потужністю 60 (так-так, шістдесят!) Вт на канал, програвач компакт-дисків, FM-приймач і мережевий програвач, який приймає аудіофайли в потоковому режимі, підтримує Wi-Fi і Bluetooth, що забезпечує доступ до ресурсу Spotify і сховища NAS (Network Attached Storage), де зберігаються аудіофайли, а також формати високого дозволу FLAC HD (192 кГц/24 біта), ALAC 96 кГц/24 біта, і WAV 192 кГц/24 біта. Все це електронне достаток поміщено в масивний компактний корпус, який своїм виглядом з округленими краями відповідає стандартному форм-фактору. Особливу увагу приділено роз'ємів на тильній стороні. Це аналогові роз'єми для вхідного і вихідного сигналу, два цифрових оптичних входу, один порт USB для постійного підключення комп'ютера і другий - на лицьовій панелі для зчитування музичної інформації з накопичувача флеш-пам'яті. Є також вихід для підключення сабвуфера. Дві пари якісних гвинтових клем можна використовувати для підключення акустичних систем в двох кабельному/двох усилительном режимі, або озвучування двох зон. Цікаво, що в апараті передбачено регулювання рівня вихідного сигналу для колонок, розташованих в другій зоні. З огляду на габарити корпусу, розташування роз'ємів логічно продумано і процедура підключення не повинна викликати почуття дискомфорту.
Дуже ефектно виглядає фронтальна панель. Велика кнопка внизу призначена для включення і відключення апарату. У центрі розташований великий дисплей, на якому висвічується вся інформація, включаючи назву твору, якщо вона спочатку була включена в запис. Вгорі знаходиться лоток для компакт-дисків, який, до речі, працює цілком безшумно. З правого боку розташовані дві кнопки для регулювання рівня гучності і своєрідний «бублик», верхня частина якого передбачена для відкриття лотка компакт-дисків, а середина - для відтворення дисків і паузи. Нижня частина «бублика» припиняє роботу дисковода ( «стоп»).
Праворуч від великої кнопки «ON/OFF» розташований роз'єм для підключення навушників. А в лівій частині розміщений порт USB, кнопка вибору джерела сигналу і ще один «бублик», який допоможе вибрати потрібну папку на накопичувачі флеш-пам'яті і її відкрити. Я, може бути, занадто детально зупинився на описах, але вважаю, що це важливо, оскільки корпус оброблений чорним блискучим лаком і, незважаючи на те, що всі основні функції продубльовані на пульті дистанційного керування, кнопка для відкриття лотка розташована на панелі і не відразу помітна точно також як і порт USB.
Що стосується колонок, то питання вибору не стояв. Однозначно, це повинні були бути Dali Opticon 2. І не тільки тому, що зовні акустична система і мережевий прогриватель виглядали шикарно і доповнювали один одного.
Крім зовнішності, ще хочу відзначити, що і ціна у них майже однакова. Різниця становить 10 доларів США. Вартість Marantz Melody M-CR 611 становить 815 дол., DALI Opticon 2 - 825 дол. Природно, не забудьте про якісні стійках. Комутація здійснювалася за допомогою колонкової кабелів шотландської фірми Atlas Ascent 3.5. Оскільки про DALI Opticon 2 ми вже писали , то тут я тільки нагадаю про те, що, незважаючи на свої компактні габарити (351 х 195 х 297), ця модель демонструє дуже широку смугу пропускання сигналу, завдяки високочастотному модулю, що складається з тканинного купола і стрічкового перетворювача) з одного боку а також середньо/низькочастотному динаміку діаметром 165 см і портом фазоінвертора, налаштованого на частоту 46,5 Гц, що допомогло знизити рівень частотного діапазону (59 Гц - 27 Гц) і зробити бас неймовірно глибоким і насиченим. Вихідна потужність Marantz в 60 Вт на канал вписується в рекомендовані DALI параметри 30 - 150 Вт. Ще одна приємна збіг. Про те, наскільки подібна сумісність виявилася ефективною, в останній частині огляду.
Отже, я вирішив послухати музику в трьох форматах - з інтернет-радіостанцій, флеш - накопичувача і компакт-дисків. Почав з самого, здавалося б простого - потокових звукових файлів у режимі нон-стоп. Репертуар і варіант подачі «без пауз» (gapless), до речі фірмова розробка інженерів Marantz, мене не розбурхували, але ... Раптом пролунав Том Джонс. Його оксамитовий глибокий і насичений тембровими відтінками баритон відразу привернув увагу. Господи, ось адже нагородила матінка Природа людини таким голосом, що, звучачи навіть з чайника, він здатний закрутити голову не одній жінці і викликати трепет крил метеликів.
Ще одне джерело був компакт диск. Знаючи потенціал колонок DALI Opticon 2, я не здивувався чудовою передачі звукових ефектів, продемонстрованих у вступній частині альбому The Astonishing клавішником групи Dream Theater Джорданом Рудесс (Jordan Rudess). Незважаючи на компактні, габарити, але завдяки добре прорахованою частоті зрізу фазоинвертора з встановленої ззаду трубою, музика звучала потужно і глибоко з прекрасно промальовані звуковою сценою. Вокал норвезької оперної співачки Сіссел Керкьябе, яка виконувала твори Генделя, сприймалися емоційно, чисто і настільки чарівно, що мені просто стало шкода всіх тих, хто не може або не хоче слухати академічну музику. І на десерт - джаз. Альбом Always азербайджанської піаністки Азізи Мустафи Заде, дочки знаменитого композитора Вагіфа Мустафи Заде билися наповал злагодженістю звучання. Виконання швидких композицій було схоже на процес вишивання національних орнаментів, де замість ниток і перлів використовувалися ноти. Особливе захоплення викликало злагоджене музикування ритм секції - барабанщика Девіда Уекла і бас-гітариста Джона Патітуччі. Мене завжди дивувало те, як можуть нехай навіть талановиті музиканти зрозуміти і пропустити через себе всі нюанси музичної культури іншого народу. Особливості ритму можна зловити швидко. До речі, барабани, тарілки і навіть ободок малого барабана звучали чисто точно і саме тоді, коли це потрібно. Однак, пентатоніка, (коли замість семи нот існує п'ять), що залишає основу всієї близькосхідної музики, це взагалі окрема тема, яка створює труднощі для музиканта з європейською освітою. І тим не менше, всі композиції сприймалися цілісно, захоплююче, цікаво і просто заворожували.
І останніми об'єктами прослуховування були аудіо файли в форматі FLAC HD (192 кГц/24 біта). Всі твори звучали чудово, проте найбільше вразила «Шахеризада» М. Римського-Корсакова у виконанні Чиказького Симфонічного Оркестру під управлінням Фрітца Райнера. Запис просто підкорила своєю глибиною і масштабністю, широтою і об'ємністю. Я ніколи не міг повірити, що колонки висотою менше сорока сантиметрів здатні так потужно звучати. Чи не голосно, а саме потужно. В цьому плані вони нічим не поступалися компактним покриттям акустичних систем. Ну і скрипка. Якщо не порівнювати «лоб в лоб» з SACD версією, або варіантом на платівці, то тут вона звучала настільки чисто, прозоро, емоційно і без найменшого натяку на «цифрах», що я не відмовив собі в задоволенні прослухати все твір до кінця. Блиск!
підводимо підсумки
Marantz Melody M-CR 611 - це чудовий музичний центр, який увібрав в себе всі достоїнства роздільних компонентів даної цінової категорії. Всім, хто шукає відмінне джерело Музики, рекомендую послухати M-CR 611. Його вартість цілком виправдана, оскільки у мене склалося враження, що він складається з апаратів за таку ж ціну. Іншими словами, сплативши вартість одного, ви отримуєте ще два додатково в якості бонусу. Колонки кожен вільний вибирати за смаком. Я пробував з трьома моделями, і всі варіанти звучали чудово, але з DALI цей центр розкрив чари, без якого ця Музика втрачає свою чарівність.