Чарівний мінімалізм Exposure. Частина 2
Цей комплект у мене відразу викликав асоціації з класичним англійським костюмом. Такий же мінімалізм в дизайні крою, Така ж на перший погляд природність, і в той же час чарівна простота, яка приваблює, як чоловіків, так і жінок ...
Портфель підсилювачів серії Exposure 3010S2 включає в себе інтегрований, попередній, стерео крайовий, моноблок і фонокоректор в аналогічному форм-факторі, що і попередній підсилювач. Ніяких цифро-аналогових перетворювачів і роз'ємів USB не передбачено, оскільки вся конструкція створена для однієї мети - забезпечити високоякісну звукопередачу будь-яких музичних записів, щоб слухач отримав максимальне задоволення від прослуховування музики.
Для цієї мети я взяв попередній підсилювач і два моноблока Exposure 3010S2. Чому не один? По-перше, приміщення для прослуховування було досить великим, а по-друге, в якості акустичних систем я вибрав свої улюблені підлогові гучномовці DALI Epicon 6. Для комутації були використані кабелі Nordost Tyr2.
А тепер більш конкретно про самих апаратах. Зовні інтегрований і попередній підсилювачі як 30-й, так і 20-ї серій виглядають ідентично. Однак, якщо порівнювати якість звучання, то різниця дуже відчутна. Багато хто задає питання, а чи потрібні взагалі два роздільних моноблока, невже мало одного стереопідсилювача? Адже його вихідна потужність складає 100 Вт на канал, що більш ніж достатньо для того, щоб спрацюватися зі складними низькоомними колонками.
Начебто все правильно, однак, якщо ви в великих приміщеннях слухаєте масштабні твори, наприклад симфонічну, органну музику або рок, то часто вам просто не вистачить повітря, потужності і динаміки. Тому конструктори створювали попередній підсилювач з «прицілом» на два моноблока.
Отже, в каскаді електроживлення розташований великий тороидальний трансформатор, зроблений за спеціальним замовленням, і згладжують конденсатори великої ємності, розраховані на високу віддачу по току. Вибір джерел здійснюється за допомогою реле, а не механічного перемикача, рівень гучності встановлюється за допомогою регулятора відомої фірми Alps і надійно екранований. Для власників вінілових дисків в апараті передбачений спеціальний модуль для установки Фонокоректори ММ і МС. У вихідних ланцюгах встановлені буферні каскади посилення на транзисторах в класі А, що робить звукопередачу більш природною.
Крайовий моноблок створений на основі топової моделі Exposure МСГ. Тут застосовується абсолютно нова система електроживлення, куди входить величезний тороидальний трансформатор, великі конденсатори аудіофільного класу. У схемах використовуються біполярні транзистори, а дві пари роз'ємів для підключення акустичних систем в двухпроводном режимі розраховані на з'єднувачі типу «банан».
А тепер підключаємо до все компоненти, прогріваємо їх і переходимо до прослуховування. З перших тактів Carry On My Wayward Son у виконанні групи Kansas виникло двояке відчуття. З одного боку - неймовірна детальність, чітко артикульованих слова, драйв і міць, з іншого боку - розкішна середина. Особливо сподобалося звучання бас-гітари. Кожна нота звучала рельєфно, напористо і з хорошим акцентом на першу частку. Гітарні рифи, не дивлячись на жорсткість тембрів, сприймалися надзвичайно мелодійно.
Слід зазначити рівний тональний баланс з невеликою відтінком тепла. Багаторічна робота з найрізноманітнішими музикантами залишила помітний слід в конструкторських розробках Джона Фарлоу при створенні компонентів, оскільки звукопередача поєднує в собі злагодженість, цілісність і бере за душу емоційність. Класичним прикладом є дует Bist du bei mir Йоганна Себастьяна Баха у виконанні сопрано Сіссел Керкйабе і тенора Пласідо Домінго. Надзвичайно гарне поєднання двох прекрасних голосів в супроводі симфонічного оркестру, де окремі інструменти як би доповнювали свої партіями вокал, нікого не залишать байдужими.
Подібна відкритість дозволяє з надзвичайною повнотою розкрити красу не тільки голоси, але і найрізноманітніших інструментів. Досить польському джазовому піаністу Анджею Ягодзинського взяти перші акорди зі знаменитої прелюдії мі-мінор, op.28 no 4, як відразу по шкірі побігли мурашки, настільки емоційно сприймалося звучання фортепіано. Комплект Exposure дає вам можливість не тільки насолодитися красою інструменту, він просто занурює вас в музику.
підсумки
Чесно кажучи я давно не відчував такого задоволення від прослуховування музики. Воно не було несподіваним, оскільки я вже мав задоволення спілкуватися з апаратурою Exposure 10 років тому, це була серія 2010, і комплект залишив найприємніші спогади. Коли я взяв для прослуховування систему 3010S2, то навіть при знайомстві на початковому рівні, я звернув увагу, що звуковий почерк компонентів не змінився, та ж мелодійність, той же драйв і т.д., проте музика сприймалася набагато ефектніше. Для порівняння можу навести такий приклад. «Времена года» Антоніо Вівальді у виконанні квартету і камерного оркестру. Тема залишилася та ж, але скільки нових відтінків, нюансів і деталей з'явилося в другому випадку. Апарати Exposure 3010S2 підкорили мене з першого такту. Програвач витягував стільки цікавої інформації з добре відомих мені записів, що я не міг зрозуміти, чому раніше не звертав на них увагу. Комплект підсилювачів також заслуговує на високу оцінку, так як разом з DALI Epicon 6 вони ще раз довели, якщо хочете отримати задоволення від прослуховування, ідеальним варіантом буде саме «свята трійця». Якщо ви думаєте про те, які підсилювачі купити - транзисторні або лампові, рекомендую звернути увагу на Exposure, оскільки вони володіють достоїнствами обох варіантів. І найголовніше - це вся система, яка подавала музику цілісно і з великим запасом інтонацій і деталей. Звукопередача Exposure 3010S2 настільки приваблива, що ти просто відключаєшся від навколишнього середовища і насолоджуєшся.