Закриті навушники Denon AH-D1200 і AH-D5200. тест
Всі, хто задивлявся на аудіофільскій навушники Denon, але не наважувався підступитися до них через високу ціну, можуть нарешті позбутися від своїх комплексів. Японська компанія випустила відразу дві демократичні версії вдалою у всіх відносинах флагманської моделі: домашню та портативну. І, як бачите, в нашому розпорядженні обидві новинки!
Близькі та знайомі
Зайве говорити про те, як в наш час зросла актуальність стереотелефонов. Інтерес до них злетів буквально до небес і, до речі, з тієї ж причини навряд чи буде рости далі - вище просто нікуди. Відповідно і асортимент, якщо розглядати його в ретроспективі двох-трьох останніх десятиліть, розширився в сотні разів. Однак разом з висококласними моделями на ринок хлинув і вал строкатого ширвжитку, причому у величезній діапазоні цін, який не лякає хіба що тих, хто взагалі «не в темі».
В результаті сьогодні процес вибору чогось суттєвого співвідношення ціни і якості нагадує нескінченний квест. Меломани, хто вже з головою занурився в персональний стереомірок і встиг змінити чимало навушників, підтвердить, що покладатися не можна ні на що - ні на крутизну марки, ні на нові супертехнології, ні на обіцяні характеристики. Ця техніка вимагає індивідуального підходу і вельми примхлива в плані сумісності з підсилювачами. Ідеал для себе знаходиш тільки після незліченних проб і примірок.
Набагато простіше з моделями, які просувають вже перевірену ідею або розвивають будь-яку всім відому конструкцію. І не обов'язково це має бути щось до жаху консервативне. Зустрічаються і ультрапередовие розробки, за зовнішньою новизною яких проглядається вистраждана за багато десятиліть інженерія. Ось вона і є найкраща гарантія того, що вам не навісять на вуха «доширак» за ціною ресторанного страви.
Denon НЕ зарахуєш до особливо розкрученим брендам в «стереотелефонов» сегменті, але технічний спадщина у компанії багате. Багато десятиліть тому, розробляючи свої навушники, компанія майже не світилася з ними на масовому ринку, оскільки більше орієнтувалася на потреби професійних студій та діджеїв. У домашньому секторі успіх прийшов, коли Denon видала на-гора створені в кооперації з Fostex аудіофільскій закриті AH-D7000 - навушники, зроблені на основі динамічних випромінювачів з унікальними мембранами з біо- і мінеральних волокон. У наступній моделі (яку іноді згадують із жахом через вельми спірного дизайну) японські інженери почали використовувати вдосконалені драйвери з підвісами Free Edge і нано-волокнами в складі дифузорів. А вінцем цієї технології стали вийшли трохи більше року тому AH-D7200 з «класичними» дерев'яними чашками, розширеною смугою частот і збільшеною чутливістю. Ось у них-то і з'явилися молодші брати.
З вухами на вихід
З флагманами зовнішньої схожості у Denon AH-D1200, та ще в тій незвичайній обробці «а-ля капучіно», яку ви бачите на фото, не багато. Вони набагато компактніші і легше, чашки значно менше об'ємні і кріпляться до оголовью за допомогою іншої механіки, яка дозволяє скласти навушники в мініатюрний чохол. В комплекті - тонкий знімний кабель з мікрофонної гарнітурою і пультом управління гучністю/викликами.
Однак в цій портативної моделі дуга оголовья зроблена самим, на мій погляд, грамотним і надійним чином - вона цілісна і повністю обшита м'яким матеріалом. Додаткову ступінь свободи чашкам надають охоплюють підвіси. Цим AH-D1200 повторюють конструктив топ-моделей. Але головне, що навіть у такому компактні корпуси з досить м'якими облягаючими амбушюрами (вони обшиті шкірзамінником і забезпечують на ділі посилену ізоляцію від зовнішніх шумів), інженери примудрилися запровадити солідні 50-міліметрові динаміки - їх можна розглядати крізь акустично прозору сітку. Самі навушники за типом посадки скоріше ближче до накладному, ніж до охоплює типу, та й мембрани, звичайно, не настільки унікальні, як у дорогих моделей, але як запевняють виробника вони оптимізовані під найсучасніші стандарти Hi-Res Audio.
Серед меломанів до сих пір не вщухають суперечки, чи вимагають навушники прогріву. Якщо ви тільки що роздрукували коробку з AH-D1200, то відповідь дізнаєтеся швидко. У звучанні зовсім «нульових» навушників відчувається недолік «м'яса», в середині яскравими недбалими мазками виділяється духова «мідь», на верхах - невелика сталеву підфарбовування. Не вимикаючи музики, відкладіть навушники «розминатися» і займіться іншими справами. Гарантую, що вже через 20 - 30 хвилин ті ж музичні треки будуть звучати інакше. В першу чергу, майже сходить нанівець металеві відтінки на дискант. Потім йде туговато в низах - бас стає щільним і досить глибоким (але без надмірності). Найзначніше і радує зміна - в основній смузі. Обертони і основні тембри розрізняються настільки краще, що звучання постає живим, рухливим і фактурним, ніж, власне, і втягує в прослуховування.
При підключенні до смартфону в першу чергу наголошую, що AH-D1200 звучать голосніше, ніж варто було очікувати від навушників з середньою паспортної чутливістю. Басовий регістр охайний, мидбас і нижня середина згладжені, але все, що вище за спектром, передається дуже культурно (нагадаю: від смартфона з його копійчаним підсилювачем). Фарбувальних призвуків, характерних для закритих моделей, у AH-D1200 майже немає. Ще більш обнадійливий ознака високого класу - природність відтворення аналогового шуму в старих записах (примітивний цифровий тракт в поєднанні з недорогими драйверами може спотворити його до невпізнання). Дивує також легкість найвищих частот і рівень тонкої деталізації. Ці навушники швидко привчать свого господаря збирати плей-листи з файлів FLAC, щоб не чути у всіх подробицях нав'язливі артефакти стислих форматів.
Я не знаю нічого вередливими телефонного виходу власного ноутбука. З одними навушниками він здається гучним, але нелінійним. З іншими - навпаки. Він може виплеснути бруд в середній смузі, а може додати в'ялості басам або верхам. Коротше, бешкетує на всі лади. З AH-D1200 виникла ілюзія, ніби вбудований в комп'ютер аудіотракт нарешті перестав псувати звук. Басовий регістр зазвучав незрівнянно чіткіше, краще наповнилася Мідбасові область. Якщо неприємні відтінки і залишилися, то лише в області середньовисоких частот. Чутливості AH-D1200, правда, ледь вистачало, але я б не назвав одержувану динаміку слабкою - ударні відтворювалися досить рельєфно, вибухові музичні контрасти НЕ замилювалися ...
Буває, у «вуличних» моделей навушників чутливість настільки піднята, що на них стає неприємно слухати музику з висококласних підсилювачів. За новинкою Denon цей гріх не водиться. Перемикаєш на телефонний вихід інтегральніка або портативного ЦАП-підсилювача і розумієш - рідні душі! Відразу проявляється швидка динаміка і класний панч, але, головне, що все це підкріплюється ще більш пікантною тональної і просторової розбірливість. Кураж не руйнує пластику, деталізація чи не перетворюється в звуковий сміття. Ось які навушники, та ще й зі скромним цінником, можна по праву назвати універсалами.
І зовсім коротко про тональному балансі. У AH-D1200 він досить гладкий і без будь-яких дисонансних акцентів. Такий просто не дає приводу для претензій.
економія 16+
AH-D5200 нібито взагалі зроблені за образом і подобою найдорожчих моделей, хоча має на чверть менший цінник. Я спочатку взагалі не знайшов візуальних відмінностей. Конструктив - точно такий же. Великі точені дерев'яні чашки щільно прилягають до металевих ободів корпусів, на які, в свою чергу, насаджені знайомі асиметричні амбушюри з податливою піни з ефектом пам'яті. Валики у них такі ж пухкі, обшивка має такий же крій (може бути матеріал буде різним на дотик, але можливості порівняти у мене не було), навіть захисна текстильна вставка всередині ні на йоту відрізняється фактурою. І все це з'єднаються ідентичним оголів'ям на парних сталевих прутах. Ну хіба не близнюки!
Відмінності, до яких я не стану зараховувати інше кольорове оформлення і відсутність ромбовидної прострочки внутрішньої частини дуги, зводяться лише до трьох деталей.
В AH-D7200 чашки виточуються з особливого виду горіха, а для моделей класом нижче - з зебрано. Вважаю, вибір на користь настільки екзотичного (і навряд чи дешевого) сорти робився не тільки через привабливу смугастої текстури матеріалу, але також з практичної точки зору - в силу більшої твердості і щільності ця деревина довговічніше і краще протистоїть ударам.
Здешевлення торкнулося кабелю. В описі до флагманів підкреслюється, що триметровий шнур в текстильній оболонці зроблений з міді чистотою 7N, а в нашому випадку про якість провідника не сказано нічого (перехідником з четвертьдюймового «джека» на тонкий він, до речі, теж не комплектується).
Третя відмінність - драйвери. Фірмові 50-міліметрові мембрани Free Edge пресуються для AH-D5200 без нанотехнологій і, по всій видимості, вони не настільки невагомі, як у топ-моделей - робочий діапазон простягається «тільки» до 40 кГц, а не до 55. Зате вони не поступаються в потужності - можна підводити до 1,8 ват!
Оскільки моделі призначені для стаціонарних аудіосистем, то прослуховування відразу починаю з підключення до інтегральніку/Цапу Denon PMA-2500NE. Навушників потрібно більше часу на те, щоб драйвери прийшли «обкатку». Спочатку басова смуга здається стриманою, а середній регістр ніби злегка задавлений. Але через годину баланс стає краще і цей прогрес потім триває ще кілька годин. У порівнянні з AH-D1200 весь музичний діапазон передається з більшою прозорістю і інформативністю. Починаєш розрізняти масу тонких тональних відтінків. Образи в уявній сцені в цих навушниках фокусуються з кращого визначеністю. Якоїсь просторової скутості, як і «черепашникової» фарбування у AH-D5200 немає і в помині, що, до речі, моделі-середнячки і схожі на своїх старших братів. Є відмінності в тональному балансі, але вони настільки ненав'язливі і незначні, що не порушують загального хорошого враження - моделі цілком можуть змагатися в своєму ціновому класі з найбільш правильними нейтральними навушниками закритого типу.
Швидше за все, AH-D5200 трохи поступаються флагманів і в гармонійному дозволі (невпевненість пояснюється лише неможливістю прямого порівняння в однакових умовах). Свого часу старші моделі мене буквально приголомшили своїм талантом неймовірно вільно і виразно розкривати найдрібніші голосові та інструментальні обертони, а нові моделі той же матеріал відіграли все-таки менш «смачно» (працюючи, правда, і з іншим підсилювачем). Але як би там не було, причіпок суто технічного плану у мене не виникло. На ці навушники теж можна покластися, як на орієнтир.
Заради інтересу я випробував AH-D5200 і з портативною технікою, використавши заздалегідь припасений перехідник на тонкий «джек». Зі смартфоном, прямо скажу, не вийшло нічого доброго. Динаміка була настільки ослаблена, що це навіть насторожило - заявлена чутливість у цій моделі адже вище, ніж у AH-D1200, а реальність доводила протилежне. Втім, цей ефект міг виникнути через те, що мобільник просто не тягнув як слід бас і робив тональний баланс занадто легковажним і світлим.
Але варто було перенести штекер в Macbook Air і, чесно скажу, у мене відвисла щелепа - так потужно, чисто і при цьому емоційно мій комп'ютер через власний вихід не звучав ніколи! У чому, якщо вдуматися, теж немає нічого дивного - просто Аудіотракт «еппловскій» ноутбука нарешті знайшлася сама відповідна і легка навантаження.
А коли трапляється таке щасливий збіг, то чому б не зекономити і на зовнішньому «похідному» підсилювачі? Виходить подвійна вигода.
Denon AH-D1200
Опір: 24 Ом || Акустичне оформлення: закрите || Відтворений діапазон: 5 - 40 000 Гц || Чутливість: 100 дБ/1 мВт || Підводиться модність: до 1300 мВт || Маса: 260 г |
Denon AH-D5200
Опір: 24 Ом || Акустичне оформлення: закрите || Відтворений діапазон: 5 - 40 000 Гц || Чутливість: 103 дБ/1 мВт || Підводиться модність: до 1800 мВт || Маса: 385 г
Протестовано: salonav.com