Всім любителям вінілу присвячується
У цій інформативною статті ми торкнемося багато аспектів, що стосуються вінілу, від його походження і аж, до настройки програвача грамплатівок. Сподіваюся, ви отримаєте багато корисної інформації і задоволення від прочитаного!
Апрелівський завод грамплатівок
Грамплатівка - що це?
Отже, для багатьох вінілові пластинки як музичні носії морально застаріли. Незважаючи на це, сумарно в рік виробляється понад десяти мільйонів платівок по всьому світу, а продається ще більше.
Грамплатівка (частіше просто пластинка; жарг. Пласт, вініл, диск, плита від польск. Plyta) - аналоговий носій звукової інформації - диск, на одній або на обох сторонах якого тим або іншим методом нанесена безперервна звивиста канавка (доріжка), форма якої ( глибина і ширина) модулювати звуковою хвилею.
На фото: Різні формати грамплатівок: 30 см з 45 об/хв, 25 см з 78 об/хв і 17,5 см з 45 об/хв.
Для «програвання» (видобування звуку) з грамплатівок використовуються спеціально призначені для цієї мети апарати: грамофони, патефони, надалі електрофони і електропрогравачі. А зараз і «вертушки» (Жаргон, просторіччі. Похідна слово від «вертіти», тобто відтворювати грамплатівку)!
При русі по доріжці грамплатівки, голка програвача починає вібрувати (оскільки форма доріжки нерівномірна в площині пластинки уздовж її радіусу і перпендикулярно напрямку руху голки, і залежить від записаного сигналу). При вібрації голки, електромагнітна котушка звукознімача виробляє електричний сигнал, який посилюється підсилювачем і далі відтворюється динаміками, відтворюючи звук, записаний в студії звукозапису.
Слова «грамплатівка» і «грамзапись» є скороченнями від «грамофонна платівка» і «грамофонна запис», хоча самі грамофони вже давно широко не використовуються. В кінці XIX і протягом XX століття грамплатівка була (до витіснення її в середині 90-х компакт-диском) найпопулярнішим засобом поширення аудіозаписів, якісним і доступним.
Головним достоїнством грамплатівки було зручність масового тиражування шляхом гарячого пресування, крім того, грамплатівки не схильні до дії електричних і магнітних полів. Недоліками грамплатівки є схильність температурних змін і вологості, а також властивість пластинок при постійному використанні зношуватися (втрачати свої аудіо характеристики).
Зараз в музичній індустрії тенденція повернення до старого доброго "вінілу".
На подив гігантів звукозаписної індустрії, покоління, народжене c компактними навушниками у вухах, з легкістю розлучається зі надсучасними Hi-Res плеєрами, розкуповує вінілові пластинки і слухає аналоговий звук з домашніх колонок.
Музична індустрія, в свою чергу, з радістю вхопилася за можливість видавати альбоми на носіях, з яких нелегально скопіювати інформацію не так-то просто. Сучасні зірки почали випускати нові релізи не тільки в форматі Hi-Res (DSD) і MP3, але і на пластинках.
виготовлення
Класично, звук з магнітною фонограми, за допомогою спеціальної апаратури перетворюється в механічні коливання різця, який нарізає на шарі матеріалу концентричні звукові канавки. На зорі грамзапису фонографічні записи нарізалися на воску, згодом - на фонографічної фользі, покритої нитроцеллюлозой, надалі фонографічна фольга була замінена мідною фольгою.
Нанесення доріжок на найтоншому шарі аморфної міді, що покриває ідеально рівну сталеву підкладку, дозволило значно підвищити точність відтворення записаного сигналу, що призвело до помітного поліпшення якості звучання фонографічних записів. Ця технологія, розроблена фірмою Teldec в кінці 70-х років і відома під назвою DMM (Direct Metal Mastering), застосовується до цих пір.
Технологія DMM (Direct Metal Mastering)
Отриманий мідний диск призначений для того, щоб отримувати з нього методом гальванопластики в кілька послідовних етапів необхідної кількості нікелевих копій як з позитивним, так і з негативним відображенням механічної фонограми. Виготовлені на останньому етапі негативні копії називають матрицями, які служать основою в процесі пресування вінілових пластинок, все проміжні нікелеві копії прийнято називати оригіналами.
В гальванічному цеху здійснюється виготовлення оригіналів та матриць. Електрохімічні процеси ведуться в багатокамерних гальванічних установках з автоматичним ступінчастим регулюванням електричного струму і часу нарощування нікелю зі спеціальним складом електроліту.
Деталі прес-форм виготовляються на верстатах з ЧПУ і проходять високотемпературну пайку в вакуум - за спеціальною технологією. Самі прес-форми забезпечують високу рівномірність температурного поля на формуючих поверхнях, малу інерційність температурного режиму, а значить, і високу продуктивність. З одного прес-форми може виходити десятки тисяч грамплатівок.
Матеріал для виготовлення грамплатівки - це особлива суміш на основі сополимера вініл-хлориду з вінілацетату (полівінілхлорид) з різними добавками, для додання пластмасі необхідних механіко-температурних властивостей.
Висока якість змішування порошкоподібних компонентів досягається використанням двостадійний змішувачів з гарячим і холодним змішанням. У прес-цеху в прес подається розігріта доза вінілу з уже приліпленими зверху і знизу етикетками, яка під тиском до 100 атмосфер розтікаються між двома половинками прес-форми, після охолодження утворюючи готову грамплатівку. Далі відбувається обрізка крайок диска, контроль і упаковка.
Перша грамплатівка, зроблена після установки на прес нікелевих матриць, і потім кожна спеціально відібрана з тиражу, ретельно перевіряються по розмірним характеристикам і прослуховуються в спеціально обладнаних звукових кабінах. Щоб уникнути жолоблення все відпресовані грамплатівки проходять необхідну температурну витримку, а перед упаковкою в конверт перевіряється зовнішній вигляд кожної грамплатівки.
продажі вінілу
За даними RIAA, продажу вінілу вже пройшли свою нижчу точку більше 10 років тому. А на зараз, відбувається досить стійке зростання продажів у всьому світі.
Можна виділити два основних ринку грамплатівок:
- Первинний
- вторинний
На первинному ринку основними покупцями є меломани і аудіофіли, які віддають перевагу музику на аналогових носіях. Саме темпи розвитку даного сегмента найбільш цікавлять звукозаписні компанії.
Зараз пластинки виробляються на так званому «важкому» вінілі, така платівка дійсно важка і важить 180 і більше грам. Вважається, що ці грамплатівки забезпечують більший динамічний діапазон і менш схильні до вібрацій завдяки своїй масі і товщині. Якість штампування і самого матеріалу тут вище, ніж на звичайному вінілі. Хоча більша частина користувачів набувають музику на сучасних носіях (чиї зручність, мобільність і зносостійкість на порядок вище), проте багато меломанів і аудіофіли як і раніше купують вінілові пластинки.
Вторинний ринок є торгівлю вживаними вінілом. У цьому сегменті відбувається торгівля колекційними примірниками і приватними колекціями вінілу. В даний час вартість особливо раритетних пластинок може перевищувати кілька тисяч доларів.
Особливою увагою колекціонерів традиційно користуються перші випуски (так званий first press) пластинок (за їх краще звучання), а також платівки, випущені обмеженим тиражем, різні колекційні видання.
Так як зараз значна частина торгівлі ведеться через Інтернет, і покупець не може безпосередньо оцінити якість пропонованого товару (від чого вкрай істотно залежить як якість звучання, так і його ціна), то продавцями і покупцями використовується стандартна система оцінки пластинок, наприклад від «Goldmine» .
аналоговий програвач
Завдання настройки в тому, що ви повинні вирівняти голку картриджа з доріжкою пластинки якомога ближче до того, як різець спочатку нарізає доріжку матриці.
Першою ланкою в ланцюжку пристроїв для відтворення звукової інформації, що зберігається у вигляді механічних коливань канавки пластинки, є звукознімач.
Головка звукоснимателя японського виробника Nagaoka, модель MP-500
Найбільш поширеними є головки з рухомим магнітом (Магнітодинамічний) або тип ММ. Пояснюється це тим, що їх проста і надійна конструкція придатна для великосерійного виробництва. У разі зносу голки, вставку з голкотримач можна замінити без застосування яких би то ні було інструментів.
Тонарм німецького виробника Clearaudio, модель Tracer TA 044/B
Основними вузлами звукознімача є головка і тонарм. Головка звукоснимателя містить перетворювач, голкотримач і голку. Проблеми, пов'язані з голкотримач, поширюються на всі типи звукознімачів, тому після з'ясування вимог до звукоснимателям мова насамперед піде про голкотримачі.
Параметри звукознімачів повинні задовольняти вимогам стандартів країн-виробників. В Європі це, як правило, німецький промисловий стандарт DIN45500. Ці вимоги відносяться до лінійних і нелінійних спотворень, а також механічним і електричним експлуатаційним параметрам. Одним з цих параметрів є вертикальний кут при записі і відтворенні.
налаштування
Опора і вібрація
Дуже важливо встановити програвач на надійно закріплену полку або масивну стійку. Незалежно від конструкції підвіски столу програвача, деякі паразитні вібрації пройдуть і забруднять звук знизу до середини діапазону. Стійка повинна бути виставлена по рівню (горизонтально) і на шипах.
Установка опори так, щоб, наскільки можливо, виключити вібрацію, допоможе мінімізувати звукову вуаль. Вельми чутливі до розташування, - вертушки без підвіски (віброразвязкі).
При програванні пластинок ми можемо доторкнутися до столу і відчути деяку вібрацію опорного столу, злегка торкаючись її кінчиками пальців. Якщо вібрація є, то це сильно погіршується наш звук.
Щоб отримати підказку, наскільки сильний ефект, поставте склянку води на опору (стійку) і поспостерігайте за поверхнею води при відтворенні музики, або ходьби навколо столу. Це - простий і наочний спосіб побачити, скільки акустичної та механічної вібрації досягає вашої системи. Пам'ятайте, що ваша система намагається відтворити модуляції доріжки, яка в 1000 разів тонше товщини вашого волосся.
Не просте завдання в цій вібруючої середовищі.
Знайте, що заміна стійки на більш стійку позицію або заміна на більш фундаментальну-масивну, може привести до очевидного зменшення в басі. Так як більш стійке розміщення має меншу кількість вібрації, підстава вібрує менше і тому менша кількість вібрацій повертається назад в систему.
Це не помилка. Це поліпшення відтворення.
Чим важче і жорсткіше конструкція стійки, і чим більше інертною, тим краще буде звук. Прості стійки з супермаркету не надто жорсткі.
Порада: Експериментуйте зі звуковими відмінностями від використання мату Sorbothane (синтетичний абсорбуючий полімер) замість шипів між програвачем і стійкою. Sorbothane частково ізолює, в той час як шипи підсилюють зв'язок.
Про вібрації
Згодом гвинти програвача можуть ослабнути, сприяючи появі паразитних резонансів. Знайте, що затягування надміру може деформувати поверхні, що сполучаються і погіршити ситуацію. Це правило працює для всіх гвинтів, які щось скріплюють разом, будь це картридж до тонарм або провід до корпусу. Конструкція деяких програвачів потребує налаштування ступеня кріплення деяких елементів; в цих випадках дотримуйтесь також рекомендацій виробника.
Порада: Розгляньте добавку виброизоляционного матеріалу між двома контактуючими частинами, щоб амортизувати вібрацію, особливо по великих площинах. Ідея не в тому, щоб мати в'язкий інтерфейс, а щоб заповнити найменші зазори через допусків виробника. Демонтувати частини, додайте дуже мала кількість будь-нетвердеющая замазки, потім зберіть і притисніть, поки частини щільно не ввійдуть між собою в контакт.
горизонтальна площина
Коли програвач неточно виставлений по горизонталі, це, звичайно, надає найбільш негативний вплив на поведінку підшипників диска і динаміку тонарма, особливо помітно як працює антіскейтінг (компенсатор скочується сили). Оскільки підшипник диска круглий і знаходиться в круглої втулки-шахті, що не горизонтальність впливає на те, як підшипник ковзає по втулці; чим краще підшипник, тим менше вплив. Через не виставлення програвача за рівнем звукові проблеми більше у поворотних тонарма і менше у лінійних (тангенціальних), які управляються двигуном.
Так що переконаєтеся, що диск програвача і вузол тонарма виставлені по рівню. Не робіть цього на око - використовуйте точний рівень. Якщо диск нахилений, то налаштуйте підвіску (звичайно, коли в конструкції шасі є підвіска). Якщо вузол тонарма НЕ горизонтален (що означає, що поворотний тонарм не вертикальний), то поверніть його вашого дилера для ремонту або заново вирівняйте його самі за допомогою тонких прокладок між вузлом тонарма і шасі.
Підшипник опорного диска
Тут ви можете зробити тільки одне, - замінити (або додати) мастило. Як часто і яку - потрібно дотримуватись рекомендацій виробника. Підніміть диск, промокніть старе масло тканиною без ворсу (або всмокчи його чистою піпеткою або шприцом). Потім, щоб не передозувати (майже весь простір у втулці підшипника займає шпиндель.), Обережно влийте нове.
Пассіковий привід
Деякі пассіка посипаються тальком, щоб вони були гладкими (слизькими). Деякі повинні бути чистими, щоб мати м'яку поверхню (швидше за матову, ніж блискучу). Щоб зберегти притаманну тягу, звіртеся з виробником щодо потреби і методу для очищення пассіка. Деякі програвачі, через їх двигунів, вимагають прослизання пассіка при запуску і зупинці, так, що ці пассіка, найбільш ймовірно, обсипаються тальком. Роки прослизання будуть зношувати тальк і відполірують пассік до блиску. У цьому випадку замініть його оригіналом виробника.
підвіска
Конструкції підвісок (віброразвязка) трохи розрізняються, тому, щоб налаштувати ваше підвішене шасі, виконувати інструкції виробника. Користувачами і наладчиками постійно відкриваються прийоми, специфічні для кожного програвача, які можуть істотно поліпшити звук.
налагодження тонарма
Тонарм в значній мірі вільний від регулювань і обслуговування. Закріпіть гвинти. Перевірте, на типовому поворотному тонарма, що підшипники нормальні. Візьміться в місці кріплення головки і дуже, дуже м'яко спробуйте переміщати тонарм вперед і назад по довжині трубки та обертати. Якщо ви відчуваєте будь-який люфт, ви маєте серйозну проблему - його треба ремонтувати або міняти. Винятки - вільно підвішені або НЕ поворотні тонарм, де, роблячи це, ви можете викликати випадання тонарма з опори.
Основне завдання налаштування в тому, що - б вирівняти голку картриджа з доріжкою пластинки якомога ближче до того, як різець спочатку нарізає доріжку матриці. Тобто відстежити голкою то, що було прокладено різцем. Шлях руху вимагає оптимізації в трьох різних площинах. Однак ідеальна настройка у всіх трьох неможлива, отже, її треба оптимізувати для кращого загального балансу. Остаточне налаштування повинна завжди робитися на слух і протягом тривалого часу прослуховування. Тільки тут потрібно знати, що кожен запис нарізається по-своєму. Тому для повного балансу хорошого звуку по широкому діапазону пластинок знову оптимізуйте (або налаштуйте) VTA (вертикальний кут проходження голки) для кожного запису, що деякі люди роблять, якщо вони мають просте регулювання VTA на їх тонарма.
Три площини юстирування наступні (будьте уважні, юстіруется - голка, а не картридж). Перш за все, дивимося зверху, дугові переміщення картриджа поперек пластинки повинні залишати голку в тому ж самому положенні по відношенню до доріжці, це - Бічний Кут проходження (LTA), або тангенціально (Tangency). Якщо дивитися з боку головки, голка повинна бути перпендикулярна до доріжці, щоб не мати переваги до однієї сторони доріжки, по відношенню до іншої сторони це, - Азимут. Якщо дивитися з боку, голка повинна сидіти в доріжці перпендикулярно, це - Вертикальний кут Прямування (VTA). Однак, VTA змінюється від запису до запису. Тому, ця юстирування, більшою мірою, ніж це мало місце з іншими регулюваннями, повинна бути виставлена на слух.
Основні інструментальні засоби для настройки - шаблон, датчик притискної сили (ваги), платівка, яка не так цінна і є випадкова можливість її пошкодити, яскраве світло, який можна сфокусувати, де треба, не магнітна викрутка. Також зручні невеликі плоскогубці і лінза або монокуляри. Дуже важко зробити точний шаблон (не надійтесь на точності шаблону, який поставляється разом з тонармом), купіть хороший. Якщо він точно не відповідає шпинделя, позбудьтеся від нього і встановіть інший.
початок
Надійно зафіксуйте опорний диск до шасі, як ви бачите на фото. Якщо він зможе обертатися протягом установки, ваші регулювальні вимірювання будуть не точні. Тільки переконайтеся, що такий запис не змінила висоту або горизонтальність системи. Закріпіть головку звукознімача в тримачі (Шеллі) і сам власник на трубці тонарма. Гвинти повинні бути закручені пальцями, цього достатньо, щоб картридж не випав, але він поки що вільно ходить, щоб переміщатися. Завжди, де можливо, працюйте з захисним ковпачком голки.
Перший крок. Нульова точка.
Другий крок. Перша точка.
Третій крок. Outer null, зовнішня нульова точка.
Четвертий крок. Inner null або внутрішня нульова точка.
Схема показує, як вимірюється (в яких точках) ефективна довжина тонарма.
Хотілося б відзначити, що точна юстирування потрібно для будь-якої головки звукознімача, але особливо вона необхідна для багато радісних голок, що мають складний профіль, за своєю формою наближається до форми різця. Неправильне положення такої голки в канавці зводить нанівець всі переваги профілю голки і замість зниження спотворень огибания на виході можна отримати цілий букет різних спотворень.
Необхідність точного встановлення голки показана на доданих сканах рис. 12 і рис. 6-7, дивимося нижче.
На зображенні, outer null point - приблизно 120 мм і 66 мм (inner null point). Це ключ до вирішення в побудові шаблону.
На цих Расcтояние від центру диска (spindle) иглодержатель (трубочка така тоненька в якій голка тримається) якщо дивитися зверху на нього:
- повинен бути строго перпендикулярний радіусу.
- пряма, що проходить уздовж голкотримача повинна бути дотичною до кола відповідного радіусу.
Вертикальний азимут ставимо на око спочатку - тонарм повинен бути паралельний столу.
Бічний відхилення виставимо по люстерка - кантелевір (голку) на нього поставимо. На фото показано, як налаштовується Azimuth. Якщо голка не кривлячи посаджена, найпростіше по дзеркалу налаштувати азимут, при відключеному антіскейтінге, ставимо картридж голкою на дзеркальце, і виставляємо його перпендикулярність. Дивитися треба на голку (збоку), вона повинна бути під кутом 15-20 градусів до поверхні пластинки (кут VTA, є в мануалі до картриджів).
Графік вимірів по рівняннях Баервальда, Лофгрена або Стівенсона. У разі використання шаблонів по Лофгрену або Стивенсону для дотримання геометрії необхідно пересувати вертикальну вісь тонарма, що не завжди зручно.
У налаштованої (!) Головки при прослуховуванні навіть незайманого вінілу спотворення на частоті 400Гц в середині програвання зазвичай 0, 5 1%. Це стандартно для поворотного тонарма.
Встановіть номінальну притискну силу. Потім зробіть юстировку тангенціальних і азимута. Чи не відхиліться від цієї послідовності, оскільки кожен крок впливає на подальший - змініть порядок, і установка буде неправильна.
На зображенні нижче показаний положення голки в канавці, бічний зріз. Тут ми бачимо правильне ставлення бічних стінок алмазної голки до лівої і правої канавці. Дотримання паралельності - запорука успіху при юстування бічного відхилення!
Нижче на малюнку видно, як неправильно виставлений азимут. Підвищується знос картриджа і «запилюють» платівку.
притискна сила
Це регулювання на тонарма врівноважує вагу тонарма і картриджа. Використовуйте ваги і встановіть притискну силу згідно з інструкціями на картридж (остаточну настройку робимо пізніше на слух). Якщо ви не маєте ваг, але тонарм має калібрований противагу, вимкніть механізм протівоскативающей сили або встановіть його на нуль. Встановіть противагу так, щоб тонарм вільно «плавав» паралельно диску і був в рівновазі.
Будьте дуже обережні з незахищеною голкою, тому що ви не можете робити це регулювання з встановленим захисним ковпаком. Як тільки тонарм збалансований, закріпіть його в утримувачі і, використовуючи калібрований противагу, встановіть притискну силу, згідно рекомендованому вазі вашого картриджа.
Азимут
Стара методика юстирування з дзеркалом для азимута може добре працювати для деяких картриджів, але картридж з рухомою котушкою ручної роботи не піддаються цій юстирування досить добре. Голка може бути зміщена на кілька градусів від перпендикуляра до вершини картриджа.
Є два точних методу для настройки азимута. Для отримання кращого звуку один метод використовує ваш слух, рухайте картридж в обох напрямках крихітними кроками. Досягніть того, щоб ви відчували максимальну ширину і глибину сцени і т.д. Недолік цього методу в тому, що поки ви не придбаєте достатній досвід, ви будете збентежені змінами в звуці, будьте терплячі і ретельно працюйте - це дасть вам кращі результати.
Дідусів метод із захистом від дурня вимагає використання вольтметра і тестової пластинки. Встановіть азимут так, щоб сигнал 1,000 Гц (!) Був однаковий в обох каналах. Так-же, є відмінний прилад для ювелірної настройки азимуту: Clearaudio Azimuth Optimizer. Платівка йде в комплекті поставки.
Німецький прилад для настройки азимуту: Clearaudio Azimuth Optimizer
VTA (вертикальний кут проходження голки)
Якщо ваш тонарм не має спеціальної регулювання VTA, то головною неприємністю може бути регулювання висоти тонарма. Особливо якщо стійка тонарма встановлена на певну висоту тільки стопорним гвинтом. У таких конструкціях зміна висоти вимагає відпускання стопорного гвинта, що зазвичай призводить до того, що стійка тонарма стрімко падає, залишаючи вас в невіданні щодо початкового положення, від якого ви відштовхувалися, додаючи або зменшуючи висоту (я говорю про свій гіркий досвід). Втісніте в зазор між ніжкою стійки і фланцем візитні або пластикові картки, так, щоб при звільненні стійка не впала. Або знайдіть/зробіть деталь, яка точно входить між кріпленням тонарма і фланцем. Дивіться керівництво по тонарм для рекомендацій по регулюванню висоти стійки.
Кращий підхід в поступовій налаштування VTA - це прослуховування музики. Тонарм треба опустити на стійці, якщо звук в основному жорсткий і яскравий, з кволим басом або з відсутністю глибокого баса, різкими верхами і різким середнім діапазоном (ще, це може також бути через недостатню притискної сили). Спотворення затемнюють музичні деталі з низьким рівнем; отже, відзначається зниження динамічного діапазону. Короткочасні атаки можуть бути дуже гострі. Тонарм підводиться, коли чуємо млявий і приглушений звук, верху завалені, нижній регістр брудний і відсутній його чіткість, короткочасні атаки мляві.
Почніть з положення, коли тонарм знаходиться трошки нижче і мало - помалу піднімайте його, поки він не стане паралельний платівці і потім так, щоб задня частина картриджа була піднята. Тримайте пластинку з відомим вам фрагментом під рукою, де ви знаєте всі нюанси, щоб ви завжди могли повернутися до нього. Діапазони регулювання можуть бути вкрай широкі, по крайней мере, міліметрів 10 або навіть більше (в шарнірі тонарма). Не соромтеся, пограйте з повним діапазоном, щоб ви представляли діапазон зміни звуку.
Протівоскативающая сила (тільки для поворотних тонарма)
Під час програвання прикладається балансує сила, протилежно спрямована природному тиску поворотного тонарма всередину. Безконтрольно залишена, голка буде тиснути на внутрішню сторону канавки, викликаючи спотворення як від неправильного позиціонування в канавці, так і від зсуву протилежного кінця голки всередині картриджа. Для того щоб відрегулювати це, опустіть голку на пластинку близько етикетки на широку доріжку вибігу. Збільшуйте протівоскативающую силу до тих пір, поки тонарм не почне повільно дрейфувати назовні, від етикетки. І знову, це повинно бути завершено на слух, коли ви слухаєте музику. Якщо розміщення звукового образу трохи не в центрі, або якщо музика не здається цільної, експериментуйте з антіскейтінгом. Поспостерігайте за голкою, коли ви ставите її на доріжку. Рухається вона направо або наліво відносно корпусу картриджа. Це вказує, що протівоcкативающая сила або занадто велика або мало.
точна настройка
Отже, ви маєте три грубих регулювання: притискної сили, VTA і азимута. Зміни в звуці при кожній з цих індивідуальних налагоджень можуть бути схожі. Тому для оптимізації необхідні всі три. На практиці, послідовно переходячи від однієї регулювання до іншого і потім до наступної, домагаються балансу по оптимізації для всіх трьох. Під час роботи слухайте жіночий голос. Досягніть максимального вокального образу і відчутного відчуття персонажа.
Починайте з відхилення в малих межах від рекомендованої притискної сили картриджа. Занадто велика притискна сила, і ви зміщуєте котушку (або магніт) з центрального положення їх діапазону. Маленькі збільшення можуть бути порядку 1/100-й грама або менше; але допустимі і відхилення в + 0,2 грама від рекомендацій виробника. Не хвилюйтеся щодо пошкодження пластинки від більш важкої ваги. Більшість пошкоджень пластинок (в діапазоні частот від середніх до високих) фактично викликано неправильним позиціонуванням при занадто малий притискної сили, ніж при занадто важкою (крім того, 0,2 грама понад норму - це зовсім не багато). Передбачається, що голка досить чиста і в хорошому стані. Коли ви робите з'їм сигналу при найменшій притискної сили і при цьому отримуєте краще звучання (на сигналах помірних), то, можливо, ви маєте забруднену голку, погану пластинку, накопичення бруду в вашому картриджі або голка звукознімача має чутний знос.
Зміни в притискної сили можуть змінити ваші настройки VTA і азимута. Якщо азимут був спочатку налаштований на слух, експериментуйте з ним. Однак, якщо він відрегульований за допомогою апаратури, залиште його і займіться VTA і притискною силою.
Ось, тепер основна робота пророблена. Остаточне налаштування займе дні або тижні і залежить від прослуховування системи в спокійній обстановці. В кінцевому підсумку, деякі нюанси відтворення звуку від однієї платівки до іншої починають дратувати і псувати загальну картину хорошого звуку. Це може відбуватися від занадто легкою притискної сили до VTA. До речі, багато найбільш хороші картриджі Термочутливість. Коли занадто тепло, вони привносять муть, коли занадто холодно, вони можуть створювати різкий звук. Потрібно враховувати пору року або температуру при різних регулюваннях. Виключаючи людей, хто налаштовує VTA на кожній платівці, більшість людей будуть щасливі з позицією VTA, яка є хорошим компромісом для їх улюблених платівок.
Налаштування по 2 точкам на спеціальному шаблоні
Елемент схеми крупніше, тут видно оптимальне положення звукознімача щодо шаблону. Винос голки і юстирування кута заходу.
На цьому, поки все. Найкращий результат, це коли музика звучить і дарує емоції!