Тест полочной акустики DALI Oberon 1: крихітні тусовщики
У бюджетному сегменті акустики конкуренція, мабуть, найвища. Слухачам хочеться увійти в світ хорошого аудіо з мінімальними витратами, а тим, хто техніку створює - справити хороше перше враження і спонукати користувача рухатися по модельному ряду компанії вгору. В каталозі DALI місце однієї з стартових лінійок тепер зайняла Oberon, що прийшла на зміну Zensor, і мені випала можливість познайомитися з молодшими полочнікі.
Вся лінійка Oberon виконана за канонами сучасного скандинавського дизайну - прості кольори, чіткі форми, хіба що трохи грайливості і ретро-нальоту додають закруглені грилі. Корпуси акустики виготовлені з щільного МДФ, всередині посилені розпірками. Мені на тест прийшла версія, покрита чорним вінілом з фактурою дерева, матовою чорної фронтальною панеллю і чорним же грилем. Поряд стояли Oberon 3 в біло-сірої забарвленням, і в порівнянні з ними темні колонки виглядали серйозніше, зібраніше, але банальніше. Дизайн в цілому до себе в своєму розпорядженні: і поєднання кольорів, і фактурна тканина на грилях, і заокруглення додають зовнішності акустики затишку.
Грилі кріпляться на штирках
У новій лінійці вирішили використовувати вже знайомі по старшим моделям технології. За високі частоти відповідає великий 29-мм твітер з ультралегкою мембраною, на середніх частотах і басі йому допомагає навантажений на фазоинвертор 133-мм динамік з дифузором з фірмового матеріалу - армованої дерев'яними волокнами паперової маси.
Збільшений розмір твітера забезпечує краще узгодження з СЧ/НЧ-динаміком і грає в більш широкому діапазоні частот, ніж моделі меншого розміру. На фланці твітера є насічки для кращого дисперсії звуку, а сам динамік трохи втоплений всередину. В СЧ/НЧ-динаміку використовується магнітна система на основі матеріалу SMC (Soft Magnetic Compound), що дозволяє знизити спотворення за рахунок створення більш рівномірного магнітного поля. Раніше цей матеріал використовували тільки в динаміках старших серій. З SMC, до речі, і пов'язана назва лінійки: закінчення «-on» використовується тільки в тих моделях, в яких стоять динаміки з цієї магнітної системою.
Твітер діаметром 29 мм трохи втоплений в корпус
Oberon 1 - зовсім крихітні, акуратні колонки, які компанія в промо-матеріалах пропонує слухати в першу чергу на стійках, але їм знайдеться місце і на полицях, і на столі, і, звичайно, їх можна закріпити на стіні. Стійки, які стояли в шоурумі, виявилися для таких невеликих колонок занизькі - всього 60 см. Дисперсії по вертикалі молодшим Oberon не вистачило, тому слухати їх довелося сидячи на підлозі: так мої вуха виявилися практично на осі твитеров, зовсім небагато нижче. Сідати можна як в кутку рівностороннього трикутника при паралельному розташуванні колонок, так і подалі - трохи змінюється глибина звучання, сцена розширюється, але втрачає конкретику, а характер, детальність і ритмічність залишаються тими ж. Самі DALI, як відомо, мають на увазі паралельне встановлення акустики при проектуванні і розворот на слухача не рекомендується.
Не варто забувати, що DALI - це абревіатура
Приготуйтеся, буде голосно
Те, що слухати колонки довелося безпосередньо з підлоги, можливо, наклало невеликий відбиток на відчуття від звуку - він в першу чергу здався дуже привітним і відкритим. Традиційно для DALI домінують верху, але роблять це правильно. Так, скрипуче початок в «King James» від Buckethead не розриває вуха, але при цьому звучить різко, зухвало.
На Infected Mushroom вразив обсяг, а ритм в цих крихітних полочнікі чомусь заглушав гітару з дісторшенів, що є центральним елементом треку «Herbert The Pervert». Особливо сильною віддачі на низах, звичайно, від таких колонок очікувати немає сенсу, але фазоинвертор намагався, повітря ганяв.
Взагалі дивно, але характер у Oberon 1 в першу чергу тусовочний. Вони радісно вивалюють на передній план середньо- і високочастотні дзвінкі деталі, якими рясніє електронна музика, і при цьому чітко, без зайвих послезвучія відпрацьовують ритм-секцію. З скрипками в неокласика теж можуть впоратися і подати їх захоплююче.
Oberon - наймолодша лінійка з магнітною системою SMC в СЧ/НЧ-динаміках
Хриплуватий вокал Віллоу Сміт колонки відіграли округло, крупно, жваво. Верхній регістр фортепіано в спокійних треках BadBadNotGood ( «Hedron» або ремікс на «Saria's Song» з «Legends of Zelda») звучав чисто, але ніжно і навіть трохи інтимно. Невеликий розмір колонок дуже сильно відчувався на саксофоні у тих же BadBadNotGood і 1/2 Orchestra - йому вистачало істерики, але бракувало масивності і напористості. Та ж історія і з будь-якими треками з Les Paul: в них просто не було м'яса, властивого хамбакерами і товстому корпусу.
Клеми виходять під кутом - так простіше підключати колонки в тому випадку,
якщо вони висять на стіні
З нагнітанням епічності в саундтреках «Wolfenstein» і нового «God of War» колонки впоралися. Дуже цікаво вони обійшлися з багатошаровістю в альбомі «The Fall of Math» від 65daysofstatic, перетворивши його з галасливого місива електрогітар, піаніно і семплів в по-страшному детальну слухову галюцинацію. Але зі складними міксами, в яких були присутні акустичні гітари, усе було не так добре: дзвін струн скочувався в дуже нав'язливе циканье на периферії, постійно перетягують на себе увагу і не дає стежити за мелодією. Так що підвищена детальність в середньо- і високочастотному діапазоні не завжди грала на руку.
Багато «далішності» в маленькій коробці
Дивно це усвідомлювати, але колонки вийшли цільними і дуже «далішнимі». Ясно, що компанія, швидше за все, позиціонує їх в першу чергу в якості тилових каналів в кинотеатральной системі, а й у відриві від старших товаришів Oberon 1 більш ніж можуть існувати.
Для того, щоб розмістити їх в квартирі, знадобляться стійки вище, але можна поставити їх на столі в якості моніторів ближнього поля. Правда, звук у акустики вийшов зовсім моніторний - надто вже у Oberon 1 заводний і захоплюючий характер, незважаючи на крихітні розміри. На низькій гучності колонки не втрачають детальності, але злегка втрачають цілісність: яскравий верх сильніше домінує над басом.
В результаті у DALI вийшли класні, невеликі, недорогі колонки з несподівано великим і завзятим для цих розмірів і цієї цінової категорії звучанням. Так, в їхньому випадку потрібно продумати розташування, поставити їх вище, ніж стандартні полочнікі, інакше повністю відчути їх можливості не вдасться. Але ось характер DALI і їхні сімейні особливості Oberon 1 показують яскраво - і тому відмінно підходять для першого знайомства з брендом.
Переваги: захоплюючий, масштабний для таких розмірів звук, ціна
Джерело: stereo.ru