Огляд AV-ресивера Denon AVC-X8500H
Він залишає незабутнє враження і габаритами, і масою. Висота лаконічною лицьовій панелі - майже 20 сантиметрів!
Глибина корпусу навіть більше ширини - 48 сантиметрів. Японські колеги його вже охрестили «монстром». І його справді якраз порівнювати з найбільшими і дорогими театральними важкоатлетами з Америки.
Однак на відміну від них AVC-X8500H не намагається придбати додатковий «авторитет» за рахунок товстої металевої плити фасаду, масивних підстави і кожуха, під яким часом більше порожнечі, ніж електроніки. Апарат, створений в Ширакави, представляє зовсім іншу інженерну школу. Конструкційними матеріалами тут розпорядилися по-японськи раціонально, а основна вага припадає якраз на начинку, якою він буквально набитий доверху.
Усередині строго по центральній осі розташований 1,6-кіловатний екранований трансформатор з Ш-сердечником масою 8,2 кг. Його оточує пара значних секцій вихідних каскадів (вони, до речі, фізично розділені на «ліві» і «праві»), нащетинилися великими алюмінієвими радіаторами. А біля задньої панелі зібраний цілий «пиріг» з плат, що відповідають за комутацію та мережеві функції, декодування, обробку і перетворення сигналу.
Тільки не подумайте, що в шасі AVC-X8500H є ознаки здешевлення і недостатню твердість. Зроблено воно зовсім не так, як у масових ресіверів. Роль несучих елементів виконують частково бічні панелі з міцного алюмінієвого профілю, подвійна задня стінка і повністю екранована зі зворотного боку лицьова панель. Цей «силовий периметр» стягує зверху перфорований кожух, а нижня сталева тришарова частина (товщиною 3,6 мм, включаючи платформу під джерело живлення) надає всій конструкції необхідні антивібраційні властивості. Схожої архітектурою володів і спроектований ще в 2007 році флагман AVC-A1HD. Між іншим, розробкою нової моделі, яка велася протягом трьох років, керував той же чоловік, що працював над безкомпромісної семиканального «одиницею» - Юкі Такахасі.
Звернули увагу, що назва новинки починається з «AVC», а не «AVR»? Все вірно - такі індекси Denon привласнювала тільки топовим многоканальнікам без тюнера. Не думаю, що відсутність на борту копійчаного модуля для прийому FM/AM-радіо сьогодні когось засмутить. Підключення до мережі відкриває доступ до тисяч станцій веб-радіо і повністю замінює ефірне. Додайте сюди стрімінг, все бездротові комунікації і багаті можливості для традиційного підключення зовнішніх джерел ... Втім, заглиблюватися в повний функціонал не бачу сенсу - він вичерпний. Тому зосередимося лише на ключових моментах.
Цифровий тракт не має аналогів в минулому. В основу фірмової топології DDSC-HD 32 Bit нового покоління покладені не чотири окремих кремнієвих чіпа, а два найсучасніших двоядерних DSP Griffin Line на схожій SHARC-архітектурі, що працюють з високошвидкісної чотирьохканальної пам'яттю DDR3. Це дало процесорної частини потужну збільшення продуктивності і дозволило реалізувати 15-канальну обробку сигналу. Завдяки їй ми і бачимо перед собою перший в світі AV-апарат, здатний розкласти об'єктно орієнтований Atmos-потік по конфігурації 7.2.6 (тобто на шість стельових АС) або по 9.2.4 (з віднесеними за лінію «фронту» і піднятими дублерами передніх каналів). Зрозуміло, «мозок» ресивера може забезпечити і повну розкладку Auro-3D в 13.1 або 13.2, але дана функція буде включена дещо пізніше (оновлення прошивки обіцяють випустити в травні).
Всі цифрові обробки проходять тільки в 32-бітному форматі - необхідний перерахунок входять 16-, 20- і 24-бітових потоків виконує багатоканальна схема AL32 Processing. Цифроаналоговое перетворення взагалі винесено на окрему плату, яка містить вісім двохканальних AK4490EQ. Ці чіпи вийшли ще чотири роки тому, але до цих пір вважаються кращими представниками дельта-сигма цапову класу 32 біт/768 кГц. Нарешті, вся цифрова секція отримує відокремлений харчування через ланцюг фільтрації з конденсаторами ELNA, виготовленими за спецзамовленням Denon.
Тепер пройдемося по аналоговим доріжках. У AVC-X8500H передбачений не тільки 15-канальний Preout, але і багатоканальний вхід 7.1, а таку можливість підведення сигналу до оконечниками за коротким тракту тепер дають далеко не всі ресивери. Самі ж підсилювачі потужності, я вважаю, просто шедевральні. У всіх 13 каналах ми бачимо потужні однокаскадні виходи на компліментарних парах сильнострумових DHCT (як в кращих інтегральніках Denon) - ці транзистори розроблялися у співпраці з Sanken. Особливу увагу приділено придушення спотворень, викликаних термічної нестабільністю. Всі транзистори всередині однієї секції кріпляться не безпосередньо до радіаторів, а через єдину масивну мідну пластину завтовшки 2 мм. Сенсори контролю нагріву знаходяться прямо на підкладці, а вся система терморегуляції налаштована такими чином, щоб уникнути обмеження сили протікає через напівпровідники струму через мікроскачков температури. Кожен канал харчується окремо - у нього свій випрямляч і згладжує буфер.
Випереджаючи прослуховування, для якого заради спортивного інтересу ми вирішили задіяти всі 15 вихідних терміналів, хочу подякувати розробників за візуальне відображення задньої панелі на моніторі, де показується який саме сигнал приходить на ті чи інші фізичні клеми - ця проста «фіча» помітно спрощує підключення і подальше конфігурація. Але паралельно відвідала думка про недостатнє опрацювання бай-ампінгових варіантів. Ось, скажіть, кому взагалі захочеться підключати акустику в схемі 5.1 двопровідним чином (а така унікальна можливість закладена в AVC-X8500H)? На мій погляд, замість цієї чисто гіпотетичною функції краще б передбачили тонкі настройки для самого Бай або навіть трай-ампінг. Тобто, щоб можна було ставити рівні, частотні корекції і тимчасові затримки індивідуально для низької, середньої і високої смуг, викликаючи в профілі відповідні конфігурації. Здогадуюся, що заважає - заради цього доведеться повністю переробляти софт рум-корекції Audyssey MultiEQ XT32. Але я був би вдячний і за можливість чисто ручних коригувань бай-ампінг навіть без можливості його автокалибровки, адже це реальний крок до досягнення когерентного звучання від АС, важливість якого для музичних стерео переоцінити неможливо. Сподіваюся, мене почують в штаб-квартирі Denon, а поки у нас все готово для перших випробувань.
Atmos, конфігурація 7.1.6: в нижньому ярусі у нас підключені центр, фронт, бічні і тилові АС, а в верхньому ярусі (на стелі) - пара систем, що стоять позаду лінії дивана, пара трохи попереду і пара колонок над фронтом. Установки дистанцій в меню фактичні - по далекоміру. Рівні - на слух. Частота поділу - стандартна, 80 Гц. Всі тональні корекції вимкнені, а в меню «Аудіо»/«Параметри об'ємного звучання» додатково активовано пункт «Управління звуком» (в ресіверах Denon тільки так динамічна компресія відключається повністю).
Ефект дав знати про себе відразу - програми Atmos, що здавалися раніше не так інформативними, скільки просто ефектними, породили найпотужніший ефект занурення. У «небесах» додалося безліч об'єктів, вони взяли упорядкований вигляд, реально стали «атмосферними» і більше не втрачали цілісності, «гуляючи» по стелі. Народжувалося відчуття, ніби візуальна складова вийшла за рамки проекційного екрану - всі дії в кінофільмі стало дуже легко відстежувати тільки по звуках, матеріалізуються як над тобою, так і у всій навколишнього півсфері.
Так що фільми - навіть музичні програми (для яких об'єктний спосіб кодування - далеко не кращий) зазвучали набагато мальовничіше! Особливо ті, що представляють собою концертні записи - чи не повне занурення в клубний або стадіонний «лайв» з усією його вражаючою атмосферою. До речі, у AVC-X8500H є одна дуже корисна настройка - «Синхронізація НЧ» (вона діє крім тих, що задаються бас-менеджером). З нею можна звести практично до нуля інерційність великого динаміка сабвуфера і цим домогтися чіткої ударної атаки і ритміки без довгих танців навколо регулятора фази, частоти і рівня на бас-машині. Єдина претензія до формату Atmos в музичному контексті - деяка надмірність високочастотних деталей і легка синтетична підфарбовування.
Програми в конкуруючому форматі DTS: X в музичному плані прозвучали натуральніше - чистіше, органічніше, щільніше. Інформаційний потік зміщений з високого спектра якраз туди, куди треба - в середину. Але в кіно висотний ефект вже не так виражений - тієї невидимої звуковий «голограми», якою нас накрив Atmos, чомусь не утворюється. А коли слухаєш «музикалки» в DTS HD Master Audio, то взагалі не знаходиш до чого причепитися - хороший і чистий режим, при якому шість АС на стелі взагалі не задіюються, і Neutral-режими, що додають в звук легку віртуальну висотність, але пом'якшувальні динаміку .
У будь-якому випадку ми аніскільки не пошкодували про те, що витратили кілька годин на підключення всіх колонок. З AVC-X8500H стало остаточно зрозуміло, на що взагалі здатні об'єктні і багатоканальні HD-системи.
Тепер подивимося, що цей красень може запропонувати нам для стереофонии. Вплив «прямих» режимів відтворення відчувається, але зовсім не явно - навіть при установках тракту за замовчуванням стреокартінка НЕ деградує ні тонально, ні просторово, ні в плані мікродінамікі. При відтворенні файлів по мережі або з флешки добре відчувається якісний приріст при переході від записів в 16/44,1 до більш високим дозволами. У тому, що тракт досить делікатний до музики, переконує і загальна деталізація, добре виражена в усіх частинах спектра. Якихось підфарбовуючі нюансів майже немає. З цифрових входів відтворення очікувано виходить трохи точніше і пластичнее, ніж з аналогових RCA (уникаємо подвійного перетворення). Перемикання аналогового джерела на альтернативний вхід 7.1 дає лише невеликий приріст динаміки, але не ясності - звук стає яскравішим, але менш повітряним.
Також вам буде цікаво: Восени 2018 року корпорація IMAX і компанія DTS оголосили про співпрацю, результатом якого став запуск програми сертифікації та ліцензування IMAX Enhanced для апаратів Denon і Marantz
Нарешті, щоб перевірити можливості сильнострумових оконечниками, ми підключили до виходів 140-кілограмові колонки, причому відразу - бай-ампінг, оскільки акустика з величезними парними басовік вимагає екстремального контролю. AVC-X8500H вибудував класне стереопространство, та й з чисто «силовий» точки зору тримався молодцем - енергетично насичені, ударні і імпульсні компоненти він друкував так, як жоден многоканальнік до цього в наших тестах. Ну точно - монстр ...
AV-підсилювач Denon AVR-X8500H
- входи:
- 8 x HDMI
- 5 x Video Composite
- 3 x Video Component
- 1 x Phono (MM)
- 7 x RCA
- 1 x Multi 7.1
- 2 x TOSLink
- 2 x Coax
- 1 x USB Type A
- 1 x LAN
- 1 x Denon Link HD
- виходи:
- 3 x HDMI
- 2 x Video Composite
- 1 x Video Component
- 2 x RCA
- 7.2.6 Pre Out
- 1x 6.3 мм Phones
- Бездротові протоколи:
- HEOS, WiFi Audio Streaming (AirPlay, Windows PlayTo), A2DP Bluetooth
- Підтримувані формати:
- mp3, AAC, WMA, WAV, FLAC, ALAC, AIFF, DSD2.8/5.6
- Кількість підсилювачів потужності: 13
- Вихідна потужність:
- в режимі стерео 2 х 150 Вт (8 Ом)
- в один канал - до 210 Вт (6 Ом)
- Максимальна споживана потужність: 900 Вт
- Рамзери: 434 х 195 х 482 мм
- Вага: 23.3 кг
Джерело: salonav.com