Огляд проектора для домашнього кінотеатру JVC DLA-N7
У світі гаджетів перші огляди на новинки з'являються вже в день прем'єри. Щоб зробити детальний тест цього проектора, нам довелося чекати десять місяців після його першого показу на берлінській виставці IFA в минулому році. Причина - неймовірна популярність, адже його розкуповують як гарячі пиріжки. І на те є всі підстави! Аж надто він гарний!
Моделі нової лінійки JVC розкуповують з такою швидкістю, що компанії довелося розширювати виробництво - небачене раніше подія в преміум-сегменті! Але чому вони настільки популярні, з розміщених оглядів не цілком зрозуміло. Точніше, з JVC DLA-NX9 все начебто ясно - це перший «домашній» 8К-проектор у світі, унікум в своєму роді, тому і привертає підвищену увагу. Але ж молодші моделі розкуповують ще більшими темпами - і набагато стрімкіше, ніж моделі попередньої лінійки!
Про JVC DLA-N7 пишуть, що він займає середню позицію в лінійці, і що характеристики у нього теж середні. Наприклад, світловий потік на 200 лм менше, ніж у 8К, але на 100 лм більше, ніж у JVC DLA-N5 . З контрастністю приблизно така ж ситуація. Матриці в ньому використані від JVC DLA-Z1 , а лампа та ж по потужності, що використовувалася в проекторах попередньої лінійки. Дехто з ревьюеров здогадався, що і об'єктив у JVC DLA-N7 узятий від моделей минулих років. Ці факти ніяк проливають світло на причини його популярності.
До речі кажучи, все це - правда, але лише в загальних рисах. Наприклад, по контрастності нові проектори відрізняються, але в іншу сторону. Насправді, контрастність стала ще більше! Але і це не найголовніше. Головне - нова основа, на якій побудовані апарати останньої лінійки, а також поєднання всіх тих напрацювань, що були зроблені компанією раніше. Саме вони і дали такий результат.
Нова база
Отже, нова база. Всі помітили, що компанія нарешті змінила дизайн своїх проекторів. Вони стали більше у всіх вимірах, але особливо помітно по висоті і ширині, від чого сприймаються ще значніше. Причому збільшення висоти подвійно помітно саме на цій і молодшої моделі, тому що у JVC DLA-NX9 об'єктив теж збільшився в порівнянні з JVC DLA-X9900.
На ділі ж змінився не дизайн, а вся конструкція проекторів . Принципова схема залишилася та ж, але стало просторіше в районі лампи, а вся система охолодження була збільшена, включаючи повітроводи, вентилятори, фільтри та інше. Для нині використовуваної лампи потужністю в 265 Вт вона зроблена з явним запасом. Тобто цілком можливо, що на моделях наступних поколінь будуть встановлюватися більш потужні джерела світла, що вимагають кращого охолодження.
Забір холодного повітря для вентиляції здійснюється ззаду. Тому тут же розташований фільтр
Зараз же такий запас уможливив кардинально знизити шум від роботи вентиляції. У характеристиках це відображено недостатньо чітко, але в реальності при нормальному (High) режимі роботи лампи проектор шумить лише трохи голосніше, ніж минулорічні моделі в економічному режимі, а в економічному (Low) вентиляцію чутно на тлі працюючого ноутбука, тільки якщо піднести вухо до вихідного сопла на передній панелі! Це чиста правда - можете переконатися самі, благо тепер проектори є в багатьох демозале .
Оптика
Оптична система теж зазнала змін. Тепер її поставляти не Fujinon, а інший виробник, теж японський, але який саме - компанія не уточнює. При цьому всі характеристики залишилися тими ж: проектор і раніше оснащується короткофокусним об'єктивом з 17 елементів з моторизованими регулюваннями з двократним збільшенням та такими ж параметрами зсуву в двох площинах, як і на моделях Х-серії. А головне - він як і раніше комплектується лінзами з мінерального скла з проясненням, як у дорогих фотооб'єктивів.
На відміну від конкурентів, простір між об'єктивом і корпусом акуратно закрито
Від зсувний автоматичної заслінки інженерам довелося відмовитися, тому що вона ще на 7-9 см збільшила б габарити проекторів
За рахунок цього в повній мірі реалізуються всі переваги найвідомішою новації цієї лінійки - матриць з реальним дозволом 4К, яке становить 4096х2160 пікселів. У них найменше міжпіксельна відстань - 3,8 мкм! Через це не тільки менше помітна міжпіксельна сітка на зображенні, але і саме воно стало контрастніше через більшу апертури матриць - співвідношення корисної площі до площі, займаної тим самим міжпіксельна відстанню.
тонкощі
Все вищесказане докладно описано в промоматеріалах, які допитливі ентузіасти детально вивчили ще в минулому році. В реальності ж міжпіксельна сітку на 135-дюймовому екрані з гладким покриттям розглянути при ідеально налагодженому фокусі можна, тільки якщо впритул підійти до полотна. Це дуже круто і говорить про дійсно якісної оптики - у конкурентів з аналогічною ціною сітка просто розмивається. Здавалося б, з нормального відстані перегляду метра в чотири це не повинно мати жодного значення, однак картинка у JVC виглядає ясніше і чіткіше. Чи не ціфрастее, тобто менш аналогової і гладкою, а саме чіткіше. І набагато контрастніше.
Корпус нових проекторів не тільки більше і солідніше, але і спроектований краще, ніж у попередників.
Він міцніше і жесче на вигин, а тому і "звучить" менше при роботі вентиляції
Більш того, на 135-дюймовому екрані зображення виглядає майже таким же контрастним, як і у JVC DLA-NX9, хоча за характеристиками має бути не так, і це зрозуміло. Безумовно, у флагмана яскравість вище за рахунок більш светосильного об'єктива - він по площі лінз майже в два рази більше, ніж у моделей Х-серії. Але помітно це в більшій мірі на великих екранах, дюймів в 160 по діагоналі. А на середніх і малих полотнах велику роль в сприйнятті грає різниця в рівнях чорного.
Так ось у JVC DLA-N7 цей рівень такий же низький, нижче порога вимірювання нашого датчика - тобто нижче, ніж у всіх проекторів інших фірм! Причиною тому простий факт - у N7 немає системи e-shift. В JVC DLA-NX9 вона робить картинку просто еталонної по відчуттю натуральності. Але і її відсутність, як не дивно, теж має свої плюси - немає додаткових елементів, які розсіюють світло. У NX9 за рахунок більшої яскравості це не так помітно, але при меншій у NX7 починає грати свою роль.
лампи
Передача кольору на зображенні у даного проектора теж чудова. Звичайно, колірний обхват менше, ніж у NX9 - така субординація, але помітно це на еталонних відео, на спеціальних демоматеріалах і фільмах, знятих на плівку без новомодної кольорокорекції. При цьому вона краще, ніж у більшості моделей конкурентів з лазером. Відтінків на зображенні більше, вона виглядає багатше - спасибі інженерам компанії, за багато років доведшим до ідеалу поєднання характеристик лампи і цветофільтров.
Для синхронізації з 3D-окулярами і раніше використовується ті ж самі зовнішні еммітер, що використовувалися раніше - вони традиційно підключаються на задній панелі. Тобто при апгрейді проектора додатково витрачатися на них не потрібно
І під кінець хочеться розповісти про обробку картинки проектором. У JVC DLA-N7 і NX9 різні електронні плати, що логічно. У старшої моделі обробка ведеться в дозволі 8К, і це дуже помітно - кращої картинки особисто я ще не бачив. Але і до зображення у N7 мені дуже складно причепитися. Щоб знайти малопомітні огріхи в обробці рухів, потрібно пару годин переглядати всі свої тестові матеріали, кожен раз порівнюючи картинки двох моделей. Але це якщо порівнювати тільки їх. Якщо ж до порівняння додати будь-яке інше пристрій від стороннього виробника, то у JVC все буде виглядати просто зразково.
Компанія створила просто кращий алгоритм обробки рухів зі вставкою додаткових кадрів. Називається він як і раніше - Clear Motion Drive, - але працює зовсім не так, як раніше. Знаю, я сам випускав цілий матеріал про те, що подібні системи потрібно відключати, але тепер JVC створила систему, яка може мінімально втручатися в зображення (в позиції Low в настройках), при цьому ефективно виправляючи дискретність в переміщеннях об'єктів. А що стосується інших параметрів на кшталт апскейлінга, шумозаглушення і обробки діагональних ліній - в цьому, схоже, вже досягнуто максимуму можливого. Проектор не привносить ніяких спотворень. Вибирайте хороший плеєр і варіанти відео - і буде вам щастя.
Вимірювання та графіки
Всі вимірювання параметрів проводилися з мінімальною корекцією налаштувань в меню. Була виставлена лише колірна температура на рівні рекомендованих 6500К, відключена динамічна підстроювання діафрагми, а сама діафрагма повністю відкрита. Щоб виключити вплив екрану, параметри замірялися безпосередньо, тобто без урахування відображення від полотна. Виміри проводилися в повністю затемненому приміщенні з темно-сірої обробкою. Розмір зображення - 135 дюймів по діагоналі.
Максимальний колірний обхват досягається при виборі колірного профілю ВТ.2020. Його і потрібно вибирати для настройки під HDR-контент.
При виборі профілю DCI площа охоплення менше в червоній області і приблизно дорівнює стандарту DCI-P3. Він краще підійде в якості відправної точки для калібрування зображення під SDR 4К і Full HD-відео:
Це тому що профіль ВТ.709 дає зайве затиснуту за кольорами картинку, охоплення якої виглядає ось так:
Це означає, що зображення обділена відтінками, навіть не пройшовши калібрування. Адже після неї охоплення стане ще менше. Налаштування же в будь-якому випадку буде потрібно, якщо прагнути до відкалібрувати балансу. Спочатку при виборі колірної температури 6500К в меню він виглядає так:
З профілем DCI і звичайним режимом роботи лампи (High) яскравість білого поля склала 796 кд/м2. З профілем DCI і економічним режимом - 504 кд/м2. Найцікавіше в тому, що рівень чорного в обох випадках був на рівні похибки вимірювань нашого датчика - 0,002 і 0,001 кд/м2, відповідно. Тобто екран лише трохи відрізнявся від неосвітленому в темній кімнаті. Максимальна статична контрастність склала близько 504 000: 1. Це дуже багато.
Верде
Побачити в роботі такий апарат - удача. Можливість його купити - привід для заздрості, бо у нього маса переваг і фактично немає недоліків. А в порівнянні з конкурентами він взагалі виглядає еталонним.
Переваги: ясне, чисте, дуже детальне зображення з чудовою передачею кольору і зразковою контрастністю; мінімальний рівень шуму при роботі вентиляції, солідний зовнішній вигляд.
Недоліки: не виявлено.
Джерело: stereo.ru