Огляд кінотеатрального проектора JVC DLA-N5
Кажуть, історія розвивається по спіралі, повторюючи все ті ж події, але на іншому рівні. До проекторів JVC це спостереження належить на 200%. Особливо до тих, чий індекс починається цифрою «5».
Пару років тому про JVC DLA-X5500 ми так і написали - «доступний High End», пам'ятаючи про те, що фірма фактично робить доступні моделі на основі дорогих з приголомшливою оптикою і технологіями, характерними для апаратів вищого класу. І це був не поодинокий випадок - так відбувалося протягом останніх 15 років.
JVC KENWOOD - відносно невелика компанія. Вона може дозволити собі розробити нову платформу раз в 5-8 років. При цьому вона володіє патентами на ряд унікальних технологій, що дозволяють досягти рекордних показників в якості зображення. Тому випускає проектори вищого класу, де ці показники може повністю реалізувати. А так як іншої платформи у неї немає, то виходить, що доступні апарати компанія робить на основі моделей вищого класу - так в світі більше не робить ніхто. І я не впевнений, що це найвигідніша для компанії позиція, проте споживачі від такого лише виграють.
Те, що проектори нової серії спроектовані і зроблені краща за попередню, добре видно навіть по передній панелі
В цьому році компанія стала продавати моделі з матрицями з реальним 4К-дозволом і ситуація повторилася, але вже на іншому рівні. Для них компанія розробила нову платформу, тобто нові корпуси з іншим engine block, інший обв'язкою, системою охолодження і електронікою.
Тільки цього разу система збільшення дозволу e-shift дісталася вже тільки вищої моделі, перетворивши її в 8К-проектор. При цьому, як і раніше, молодша модель в новій N-серії зайняла позицію «базової».
Протизапорошений фільтр тепер розташовується ззаду, що розумніше, ніж було раніше - на нижній панелі
Слово «базовий» зазвичай позначає «порожній», «найпростіший» і «дешевий». І формально все начебто правильно - у DLA-N5 немає додаткових елементів, які відрізняє NX9 , і, кажуть, процесор стоїть простіше, ніж у N7 . Але стривайте! Навіть якщо розглядати DLA-N5 після своїх старших побратимів, то його «база» все одно виглядає крутіше, ніж всі конкуренти разом узяті з усіма їх наворотами! А вже поняття «дешевий» до нього взагалі не ставиться, тому що він - протилежність цього поняття.
Скло
Виглядає він дорого. По висоті проектор в півтора рази вище, тобто товщі, ніж моделі Х-серії. Не набагато, але ширше їх і довше. Однак загальне враження створює не тільки це. Корпус дуже добре зроблений, виглядає набагато краще попередників і на голову краще моделей прямого конкурента. Це стосується і пластика корпусу, і стиків, але головне - дрібниць, які найчастіше і впливають на враження. Наприклад, об'єктив хоч більше і не має автоматичної шторки, але обрамлений спеціальною планкою, що закриває щілину між ним і корпусом. Начебто дрібниця, але у конкурентів такого немає навіть в моделях за пару мільйонів.
Сам об'єктив і решта оптичної системи традиційно виконана з елементів мінерального скла, а не полікарбонату, а головні лінзи ще й мають просвітлення. Всі регулювання, як і у дорогих моделей, у нього мають сервоприводи. А серед регулювань, природно, присутній і оптичний зсув по горизонталі і вертикалі - причому у великих діапазонах, ніж у конкурентів.
При чому, у JVC DLA-N5 ще і лампа така ж, як у більш старших моделей серії. Як вийшло, що у нього світловий потік менше, ніж у N7? Швидше за все, так само, як раніше у моделей Х-серії. Але це не дуже-то й важливо. Різницю в 100 лм складно «зловити» за допомогою приладів, а на око - ще важче. Тим більше що з виходом нової прошивки яскравість в більшості режимів ще й змінюється. Так відбувається через налаштувань, але це - тема окремої статті.
Загалом, JVC DLA-N5 - це майже клон N7. Причому його з вищими моделями ріднить набагато більше, ніж зазвичай буває у проекторів інших виробників. А коштує він при цьому дешевше прямого конкурента з пластикової оптикою і гіршими характеристиками.
Від більш дорогих побратимів він відстає зовсім небагато. По-перше, у нього менше режимів зображення і колірних профілів в меню. Для користувача це виглядає як більш скромні можливості, але для професійного налагоджувальника, який вміє не тільки калібрувати, це - не проблема.
По-друге, у нього менше колірне охоплення. І тут нічого не поробиш - субординація. Правда, пересічний глядач насилу знайде тут відміну від того ж JVC DLA-N7, тому що проявляється це, як правило, при перегляді відео з великою кількістю зелені без новомодної колоризації.
По-третє, у нього трохи менше контрастність. Але це чисто математично, тому що яскравість білого при нормальній настройці виходить трохи менше. Вловити це оком - вкрай складно. Зате кожному видно рівень чорного, і у JVC DLA-N5 він відображається так само добре, як і у старших моделей.
Не вірте офіційним характеристикам. Контрастність у проекторів N-серії не менш, ніж у Х, а навпаки - більше! Світлові потоки фактично ті ж (адже лампа і оптика такі ж), але чорний - найглибший серед проекторів, менше похибки вимірювань. І цю різницю в контрастності видно неозброєним оком, причому не тільки на особливих відео з HDR, а й на самих простих Full HD-файлах без помилок кодування.
Дизайн тільки здається зайво хай-теківським. На ділі він цілком нейтральний. Проектори, оформлені в більш класичному стилі, часто дисонують з інтер'єром
Нарешті, на мій погляд, найважливіше. У більшості молодших моделей проекторів, включаючи апарати Х-серії від JVC, через менш потужних процесорів картинка завжди була трохи простіше і грубіше, ніж у старших моделей. Але не у JVC DLA-N5. Особисто я взагалі не знайшов відмінностей в обробці відео між ним і N7.
Навіть апскейлінг (або по-російськи - масштабування) Full HD-відео до 4К проходить у обох проекторів практично однаково, хоча по ідеї повинно бути по-різному. І відображення рухів на екрані ідентичне. Тобто мови про будь-які огрубіння картинки у даного апарату не йде взагалі.
Іншими словами, JVC DLA-N5 показує, як моделі з ціною вдвічі вище, а в деяких аспектах навіть краще. У своєму ж ціновому секторі йому взагалі немає рівних.
вимірювання
Всі вимірювання параметрів проводилися з мінімальною корекцією налаштувань в меню. Була виставлена лише колірна температура на рівні рекомендованих 6500К, відключена динамічна підстроювання діафрагми, а сама діафрагма повністю відкрита. Щоб виключити вплив екрану, параметри замірялися безпосередньо, тобто без урахування відображення від полотна.
Виміри проводилися в повністю затемненому приміщенні з темно-сірої обробкою. Розмір зображення - 135 дюймів по діагоналі.
Кольоровий профіль ВТ.2020 в меню у цього проектора відсутня. Кращим за охопленням можна назвати профіль DCI. Його графік виглядає так:
Його і потрібно вибирати для настройки під HDR-контент. Втім, він же підійде і в якості відправної точки для калібрування зображення під SDR 4К і Full HD-відео, тому що калібрування проектора все-таки потрібно. Ось так виглядає баланс колірних складових при виборі колірної температури 6500К (D65) в меню:
Реальна колірна температура при цьому становить близько 8300К в середньому по діапазону. Це занадто багато.
З профілем DCI і звичайним режимом роботи лампи (High) яскравість білого поля склала 772,3 кд/м2. З профілем DCI і економічним режимом - 515,7 кд/м2. Найцікавіше в тому, що рівень чорного в обох випадках був на рівні похибки вимірювань нашого датчика - 0,001 кд/м2. Тобто екран лише трохи відрізнявся від неосвітленому в темній кімнаті.
Також вам буде цікаво: Домашній кінотеатр: телевізор або проектор?
висновки
Не знаю, чи продає JVC цей проектор собі в збиток, але він точно зроблений, виглядає і показує краще, ніж моделі з набагато більшою ціною. Тому що у нього така основа, тобто база. Якщо є сума, рівна ціні такого апарату - беріть, не замислюючись! Це точно краща покупка проектора за такі гроші.
Переваги: ясне, чисте, дуже детальне зображення з чудовою передачею кольору і зразковою контрастністю; мінімальний рівень шуму при роботі вентиляції, солідний зовнішній вигляд.
Недоліки: не виявлено.
Джерело: Stereo.ru