Clearaudio Master Innovation. Огляд системи програвачів вінілових дисків
За матеріалами Костянтина Су (Constantine Soo), червень 2020
Clearaudio Master Innovation з тонармом Clearaudio Universal
Компанія Clearaudio GmbH була заснована Пітером Сухі (Peter Suchy) в 1978 році і прославилася своїми розробками в області систем відтворення вінілових дисків. Першим продуктом компанії в 1978 році став картридж з рухомою котушкою і кантільовери з бору, застосованим Clearaudio вперше в галузі. Сьогодні в Clearaudio працює 61 чоловік, це відмінно підготовлені фахівці, що займаються конструюванням і виробництвом програвачів, картриджів, тонарма і профільної електроніки для систем програвання винила.
Clearaudio Concept
Всього компанія пропонує десять програвачів, починаючи з моделей Concept вартістю 1 600 доларів США і Concept Wood вартістю 2 500 доларів США з тонармом і встановленим картриджем. У першому випадку це тонарм Concept з картриджем Concept MM вартістю 250 доларів США або МС за 1 000 доларів США. У другому мова йде про алюмінієвому тонарма Satisfy Kardan і картриджах Concept MM, Concept MC або Maestro v2 Ebony MM. Решта програвачі Clearaudio мають «відкриту» архітектуру для використання з різними тонарма Clearaudio або тонарма інших марок. Вони включають в себе моделі Performance DC за 2 600 доларів США, DC Wood за 3 600 доларів США, Ovation за 6 200 доларів США, Innovation Basic за 6 400 доларів США, Innovation Compact за 7 900 доларів США, Innovation Wood за 11 000 доларів США, Master Innovation (предмет цього огляду) за 28 000 доларів і, нарешті, система Statement V2 за 200 000 доларів США, що включає в себе тангенціальний тонарм TT-1 і картридж Goldfinger Statement . Примітно, що навіть програвач Concept початкового рівня компанії щедро обладнаний корпусом з POM (полиоксиметилен), акриловим диском, підшипником з низьким коефіцієнтом тертя і зменшеною версією тонарма Satisfy Carbon.
Серед шести фоно-предусилителей, що випускаються компанією, кілька варіантів призначені для прослуховування вінілу в навушниках. Серед 16 картриджів, які виробляє компанія, особливо відзначений фахівцями флагманський Goldfinger Statement за 15 999 доларів типу МС, в якому використовується 12 магнітів, 24-каратная золота котушка і 14-каратний золотий корпус. Ця модель досягає динамічного діапазону 100 дБ. Багато хто вважає його ідеальним картриджем. Звичайно, Clearaudio не стала б лідером індустрії аналогових систем відтворення без власних машинок для очищення дисків, їх вона пропонує три моделі.
Clearaudio Goldfinger
Виробництво кращих продуктів компанії, таких як Goldfinger Statement, лінійний тонарм TT2 і система поворотного столу Statement, виконується основною командою на чолі з майстром-виробником, що спостерігає за процесом. Система програвача вінілу Master Innovation, що є предметом даного огляду, також створена цієї елітної командою.
Програвачі Clearaudio відомі своїм трьохстійкове (трьохпроменевою) дизайном. Вперше цю конструкцію в системі програвачів вартістю 15 000 доларів США під назвою Master Reference (MR) в середині 90-х років представив на ринку Пер Гарт Лерер (Per Garth Leerer) з Musical Surroundings, американський імпортер Clearaudio.
Спочатку MR був результатом особливої уваги Clearaudio до естетики, і в той же час, використання системного підходу в створенні високоякісного комплексу з обертовим диском. Модель була названа «Master», тому що вона була розроблена з урахуванням специфікацій, що дозволяють використовувати її як еталон в майстернях. З тих пір пройшло більше двадцяти років, і новий Master тепер є частиною серії інновацій. Master Innovation створена з використанням наступних інновацій:
- Матеріали - ламінована деревина Panzerholz, алюмінієві поверхні і обсяги, полірований керамічний вал диска з алмазним покриттям.
- Система приводу - магнітна з оптичним контролем швидкості і високоточним підшипником.
- Оздоблення - компоненти Panzerholz поставляються в 4 варіантах (натуральний, чорний, білий і червоний лак), алюміній - в 2 варіантах, (чорний і сріблястий) і пластикові деталі в двох варіантах, до цього слід додати чорний POM і напівпрозорий акрил.
- Можливість поновлення (Innovation може бути поліпшений до рівня Master).
- Підтримка тонарма як Clearaudio, так і інших брендів.
- Несуперечливість продукту - немає відмінностей між випускаються в різний час зразками.
Попередня модель, Master Reference AMG Wood 2006 року також була укомплектована деякими з перерахованих вище досягнень, що коштували спочатку в сукупності 20 500 Труднощі доларів США і 28 000 доларів США - в 2011 році. Це була остання версія з алюмінієвими магнієвими поверхнями, дерев'яними плінтусами Panzerholz і керамічними магнітними підшипниками (Ceramic Magnetic Bearing - CMB).
Master Innovation є її наступником, представленим в кінці 2011 року. Тоді ціна новинки становила 25 000 доларів США, а в даний час вона досягла 28 000 доларів США, включаючи підшипник з алмазним покриттям.
Розробка Master Innovation почалася влітку 2011 року. Модель отримала дизайн з подвійним стеком, розроблений з урахуванням ексклюзивної фірмової пятислойной структури. Під час офіційного виходу на ринок в грудні 2011 року, апарат отримав дві різні магнітні системи левітації, одну для системи приводу, а іншу - для основного підшипника опорного диска.
Фактично, Master Innovation є другою моделлю компанії, в якій використовується магнітний привід, вперше заявлений Clearaudio приблизно в 2005 році.
За словами Пера Гарту, «... система складається з приводу, чи нижнього диска, який приводиться в рух складним 24-вольтним двигуном через плоский ремінь. У цьому диску використовується оптичний регулятор швидкості (OSC) з оптичним датчиком, встановленим під маховиком з нержавіючої сталі, на якому викарбувані ризики для стробоскопа. OSC створює систему зворотного зв'язку між диском приводу і двигуном, забезпечуючи стабільну швидкість незалежно від опору стилуса. Система OSC була використана в моделі Innovation в 2007 році, і тепер ми маємо комбінацію пасивної стабільності обертання з маховиком з нержавіючої сталі разом з активним OSC ».
Опорний диск магнітно з'єднується з верхнім (веденим) диском за допомогою кільцевих магнітів, одного в верхній частині опорного диска, а другого - в нижній частині верхнього. Контакту між ними немає, що створює поліпшену віброразвязку між приводом диска і стилусом в канавці записи. Обидва диска можуть бути виконані з акрилу або POM, оскільки вибір матеріалу не є критичним для звуку. Обертовий диск також екранований силою магнітів, необхідних для підняття 70-міліметрового POM-диска і 15-міліметрового допоміжного диска з нержавіючої сталі.
Кнопки вмикання/вимикання, 33-, 45- і 78 об/хв вбудовані в одну з трьох опор корпусу Master Innovation, і платформу можна повернути і розташувати так, щоб управління знаходилося зліва, а місце для основного тонарма - справа.
Зразок для огляду був укомплектований додатковим джерелом живлення постійного струму 24 В Smart Power вартістю 3000 дол. США, що представляє собою компактний пристрій в алюмінієвому корпусі. На відміну від аналогів, харчування тут здійснюється від пари перезаряджаються нікель-металогідридних батарей, доповнений складною електронікою з функціями захисту від коротких замикань, перевантажень, шуму і коливань напруги в електромережі. Smart Power призначений для використання в програвачах серій Ovation, Innovation і Statement.
Clearaudio Smart Power 24 В
Тестований зразок Master Innovation був оснащений тонармом, МС картриджем, Фонокоректори і попереднім підсилювачем, які в цьому наборі вже не раз було прослухано з іншими програвачами вінілу. Таким чином, порівняння можна вважати максимально об'єктивним. Для порівняння з цифровими варіантів відтворення використовувалися флагманський DSD-ЦАП Bricasti Design M21 і Blu-ray SACD-плеєр Oppo UDP-205.
прослуховування
Clearaudio пропонує тільки одну модель, розташовану над Master Innovation, і вона коштує 200 тисяч доларів. Тому очікування загострилися. З естетичної точки зору, Master Innovation виглядає чітко по-європейськи, його масивна надбудова зроблена у вигляді сендвіча з алюмінію і «куленепробивної» деревини Panzerholz. Європейські інтер'єри часто обережно додають дерев'яне оздоблення поверх металевих предметів для більш спокійного дизайну. Втім, у MI все ще досить алюмінієвих поверхонь, щоб не загубитися в атмосфері, наприклад, виставкового залу. При цьому, чорні шари POM відполіровані до такої гладкості, що їх обертання можна помітити, лише уважно придивившись.
Тонарм AMG 12J2
Можливості Master Innovation проявилися, коли я прокрутив стерео перевидання Audio Fidelity 1999 записаного за допомогою двох мікрофонів диска 1959 року Classic Records "Satchmo Plays King Oliver», у виконанні Луї Армстронга (Louis Armstrong) з оркестром. Насолоджуючись цим записом із застосуванням тих же картриджа і Фонокоректори, які я чув з попередніми вертушками, в варіанті з Clearaudio я виявив такі глибокі шари чіткості, фокусування і інтенсивності, що вперше почув, як інструменти, здавалося б, «вистрибують» з акустики. Було корисно послухати стару запис, подібну до цієї, досягнувши рівня звукового досконалості, яким не володіють багато сучасних записи. В анотаціях до альбому описано використання двох мікрофонів, Telefunken MS 2 і M251, розташованих в одному корпусі під кутом 90 градусів один до одного, з метою створити «повне розділення, а також абсолютну реєстрацію всієї записуваної області». Інноваційна техніка записи, застосована в цьому диску понад півстоліття тому, вражає, і Clearaudio надав мені ідеальну платформу для її вивчення. Відключення акумуляторної батареї Smart Power і повернення програвача назад до власного джерела змінного струму знизили майстерність MI в створенні яскравого присутності, але цього виявилося недостатньо, щоб перемогти перевагу застосовуваного програвача. При цьому, дуже низький рівень власного шуму Master Innovation підкреслював внутрішню динаміку записів.
В якості наступного прикладу можна навести ремастерінговое перевидання 1984 року альбому «.5», переробка на половинній швидкості сумнозвісної записи RCA 1956 року Концерту для фортепіано з оркестром № 2 Рахманінова, яку піаніст Артур Рубінштейн (Arthur Rubinstein) записав з диригентом Фріцем Райнером (Fritz Reiner) і Чикаго симфонічним оркестром. Звучання, звичайне на всіх інших моделях до Clearaudio, змінилося. Сольний фортепіано зазвучало майже як при 45-ти оборотах на хвилину. Таке реалістичне, динамічне виконання музики привнесло радість і веселощі і підняло музичну оцінку звуку на наступний щабель.
Класичному диску Адажіо оркестру Берлінської філармонії під керуванням Герберта фон Караяна (Herbert von Karajan) 1967 року, що була дана нове життя. В інтерпретації Master Innovation, струнні інструменти придбали надзвичайну чистоту і звучність, що кидають виклик віком записи. Простору, що відокремлюють струнні від органу просто не було у вертушок, що використовувалися до Master Innovation.
Зазначу, що порівняння LP (вініл) і SACD, показало, що вони звучать неоднаково. Якщо говорити про максимумах, звучання LP електронним чином обмежена за допомогою еквалайзера RIAA але, тим не менше, все звучить ясно і просторо, як дзвін.
Єдине твір Джона Баррі (John Barry), яка отримала Греммі 1986 року і премію Золотий глобус, Out of Africa, можливо, ніколи не перевершить весь репертуар композитора, який охоплює понад півстоліття. Master Innovation відтворив звучання туби, тромбони і пари віолончелей в найбільш запам'ятовується інтерпретації. Інші твори Джона Баррі тієї ж епохи, The Deep Theme 1977, Black Hole 1979 року народження, Moonraker 1979 року і 1980 Somewhere in Time звучали в інтерпретації Master Innovation більш свіжо і динамічно, ніж з попередніми програвачами.
висновки
Використання Clearaudio Master Innovation дало можливість почути нові свідоцтва зусиль музикантів, звукозаписних інженерів і художнього відділу лейбла.
Знайомство з продуктом Clearaudio допомогло мені зрозуміти, наскільки інтуїтивно і серйозно в компанії докладаються зусилля по просуванню мистецтва відтворення вінілу. Чистий фізична структура програвача візуально складна і в той же час виглядає красиво. Судячи з усього, хлопці з Clearaudio зійшли з розуму, створивши Master Innovation. У них вийшла система еталонного класу, що володіє привабливим зовнішнім виглядом і системно-орієнтованої конструкцією. З усіх програвачів з декількома надбудовами Clearaudio - єдине, що мені відомо про варіант зі складними датчиками і електроніці, вбудованими в опору. Master Innovation - це набагато більше, ніж просто програвач, це диво сучасних технологій.
Clearaudio вдалося відповідати найважливішим для мене критеріям: стабільність швидкості, простота розміщення, зручність експлуатації, технологічна зрілість, естетичність і продуктивність. За винятком першого критерію, стабільності швидкості, всі вони були підтверджені практично відразу. Але у мене був невдалий досвід з одним з попередніх оглядів вертушок, тому я хотів поспостерігати за Clearaudio в довгостроковій перспективі, щоб переконатися в стабільності параметрів. Система використовується вже майже рік і працює без нарікань. Бездоганно.