Огляд AV-ресивера Marantz NR1711
Перед нами яскравий приклад грамотної технічної еволюції. Цей тонкий ресивер спочатку проектувався виключно для сегмента лайф-стайл. Але за десять років постійних модифікацій він перетворився в функціонально гнучкий і привабливий за ціною апарат, з яким можна побудувати цілком просунутий домашній театр.
Ми звикли до того, що більш-менш просунуті многоканальнікі робляться в корпусах заввишки під 150 - 170 мм. Причому навіть у самих солідних «товстунів» під кожухом часто не спостерігається вільного простору - весь обсяг буквально забитий платами, радіаторами і сполучними шлейфами.
Проте, одного разу в інженерному відділі Marantz вирішили заховати начинку семиканального ресивера в корпусі висотою всього 105 мм (такий порівняємо за габаритами з типовим стереофонічним інтегральніком). Заради цього була переглянута вся внутрішня архітектура, спроектована нова материнська плата, розроблені високоефективні підсилювачі на дискретній схемотехнике з менш навантаженим тепловим режимом, які не вимагають громіздких теплоотводов. І вийшло якнайкраще - вийшов на початку 2010 року NR1501, представлений як «ресивер, який відповідає реальним потребам і добре впишеться в будь-який житловий простір», буквально з льоту став таким бестселером, що фірма в тому ж форматі відразу випустила ще одну модель.
Зауважте: ніде не йдеться про функціонально бідному або слабкому апараті для малобюджетного сегменту. Первісток від народження виглядав повноваго незважаючи на компактні розміри: він мав широкий інформативний дисплей на лицьовій панелі і досить важкий трансформатор всередині, пропонував максимальну потужність до 90 ват в кожен канал, розвинену комутацію, декодери Dolby TrueHD і DTS Master, просунутий бас-менеджер з системою автокалибровки. Його близнюк NR1601 взагалі виглядав круто: мав найсучаснішу на той момент плату HDMI 1.4a під стандарти 3D-відео, новітній 32-розрядний аудіо DSP і дев'ять комутованих виходів на акустику.
З тих пір всі NR в асортименті Marantz незмінно ставали хітом продажів. Ну а головне, що ця серія отримувала найбільш затребувані і передові AV-технології, протоколи та фичи нарівні з головною лінійкою SR: вже в 2011 році NR обзавелася допомогою мережі, в 2012 - підтримкою AirPlay, в 2013 - асистентом установки і управлінням зі смартфона, в 2015 - вбудованим Bluetooth, в 2016 та 2017 років - Dolby Atmos і DTS: X ... Паралельно компанія на тій же базі стала випускати більш доступні П'ятиканальні версії. А в нинішньому році вирішила здивувати ще соплатформенних стереоресівером NR1200 з потужним двоканальним оконечником і «класичним» темброблоком. До цього апарату, можливо, ми ще придивимося, а поки вся увага гарячої новинці - NR1711 .
Головне нововведення - плата HDMI, що підтримує на одному з входів дозвіл 8K/60 Гц, а на інших п'яти 4K/120 Гц, в тому числі і з малою затримкою. До слова, високошвидкісні «геймерські» специфікації HDMI були включені ще в моделі NR1709, але в «одинадцятої» вже заявлена підтримка eARC (поворотного аудіоканали під об'єктні формати звуку), а це однозначно вказує на відповідність начинки найбільш передовою версії стандарту 2.1. Це відмінний заділ на майбутнє - сьогодні таке навіть немає з чим випробувати, адже потрібні не тільки відповідні джерела і 8К-панелі або проектори, але і спеціальні кабелі HDMI Ultra High Speed.
Тому зосередимося на актуальному. Популярний сьогодні бездротової протокол AirPlay 2, як і коригувальний фоновход для вінілової вертушки, NR-лінійка отримала ще пару років назад. Все це, включаючи і фірмовий мережевий інтерфейс HEOS для мультизональної відтворення , присутній і в новій моделі. Також ми знаходимо і всі торішні апдейти по софту та залізу: двохдіапазонний модуль Wi-Fi, режими віртуалізації висотних каналів, зручну функцію Smart Select, з якої на чотирьох кнопках ДУ можна запам'ятати повні профілі налаштувань для будь-якого з часто використовуваних джерел.
У знайомої графіку девятіязичного меню, що включає в себе і асистента підключення (дозволить швидко і правильно встановити ресивер навіть недосвідченим користувачам), теж є деякі нововведення. В установках Bluetooth можна перемкнути бездротовий модуль на передачу звуку від ресивера до навушників. А все налаштування фільтрів, рівнів і корекції для акустики зберегти в двох варіантах.
Що ще? Цифровий відеотракт тепер сумісний зі стандартом розширеного динамічного діапазону HDR10 +, а аудіотракт отримав сертифікат Roon Tested . До речі, розробники, впроваджуючи нове, не поспішають викидати і перевірене. Подивіться на задню панель: аналогові компонентні входи/вихід дозволяють застосувати цей ресивер в домашньому кінотеатрі з багатьма застарілими відоісточнікамі, телевізорами або проекторами. Хтось назве це функціональним артефактом, але комусь таке підключення може вельми стати в нагоді (повинен попередити, що конверсії між аналоговими сигналами відео і HDMI в цьому апараті немає).
Звукові здатності NR1711 ми спочатку перевірили в системі 5.1.2 (з стельової парою для Dolby Atmos/DTS: X), а потім влаштували кілька прогонів з різних джерел в музичному режимі стерео.
У першій частині випробувань до ресивера претензій не виникло. Він сам досить добре і точно відкалібрувати по виносного мікрофону - автоматично виміряні дистанції, наприклад, майже збіглися з фактичної віддаленістю АС від мікрофона (перевіряли лазерним далекоміром). Тональна картина вийшла звично комфортною і збалансованою, з деяким згладжуванням фактурної мібасовой частини і пом'якшенням на високих частотах.
Якщо вам такий умиротворений характер відтворення кінозвуком доведеться не до душі, то через меню Audyssey можна відключити вирівнювання АЧХ системою, а потім включити графічний еквалайзер і злегка підправити звучання всієї системи або кожного каналу окремо на свій розсуд. Але важливо знати міру. Сильне форсування в області вище 2 - 4 кГц може підкреслити транзисторний характер звучання оконечниками, а всі спроби підправити регуляторами подачу в низькій області зіткнуться з досить скромними можливостями підсилювачів контролювати акустику.
Раджу вся увага перенести на пошук найкращих налаштувань бас-менеджера, на узгодження каналу LFE і на знаходження оптимального місця для сабвуфера в кімнаті. Для бас-динаміки це дасть набагато більше. А за «атмос» -ефекту можна не турбуватися - все літаючі над головою звуки у NR1711 виходять відмінно.
Відтворення музики не настільки ефектно. Помітно, що звуковий тракт проектувався під саундтреки звичайної якості, а не аудіофільскій тести. Трохи не вистачає тонкого дозволу і гармонійної чистоти, не надто багато атмосферности і ігровий нюансування. У сцені все уявні джерела злегка укрупнені. Ситуація з «повітрям» і глибиною трохи поліпшується, якщо включити режим Pure Direct. Є ще фірмовий улучшайзеров M-DAX2, причому він включається прямо з лицьової панелі, він теж здатний допомогти.
З іншого боку, такий відфільтрований, «уніфікований» звук, практично однаковий для різних джерел, для подібного пристрою і є, можливо, найправильніший. Інакше ми б почули, наскільки убого звучать сильно потиск mp3, що передаються зі смартфона через Bluetooth, наскільки понівечений звук у деяких телеканалів (незважаючи на перехід операторів до стандартів цифрового мовлення).
NR1711 залишився ресивером, який, як і його предок, «відповідає реальним потребам» - в стильній формі він дає цілий пакет зручних і найпотрібніших на сьогоднішній день функцій, що і потрібно любителям кіно в першу чергу.
Джерело: salonav.com