Незалежний тест бездротових навушників DALI iO-6 проти SONY WH-1000XM4
Якщо Sony - це один з лідерів в сегменті бездротового аудіо, то DALI - безвусий молодик в порівнянні з японським гігантом. Так нехай не так ...
Ні, ви не помилилися і вам не здалося. І немає, це не витівки вже, здавалося б, нічим не здатного здивувати 2020 го (швидше б він закочнілся, але що готує нам 21-й - загадка з загадок). Я про своє ім'я під заголовком огляду бездротових навушників. Все саме так, і це - не перший мій досвід бездротової графоманії. Досить давно, майже рік тому, я для одного салону Hi-Fi-техніки робив огляд перших навушників (і відразу - бездротових) від компанії DALI, дуже близькою моєму аудіофільских-свинарських серцю: будинку я тримаю чудові Oberon 5, а на роботі забезпечую і складаю меню для більш ніж півстоліття тисяч свиней датської генетики. Так що з Данією я пов'язаний сильніше, ніж я зміг би коли-небудь уявити.
Якщо Sony - це один з лідерів в сегменті бездротового аудіо, то DALI - безвусий молодик в порівнянні з японським гігантом. Так нехай не так. У DALI є чудова лінійка Callisto, а також недавно вийшла ще й окрема версія Oberon - лінійка Oberon C - підтримує, як і весь модельний ряд Callisto , бездротове підключення за допомогою комутаційного мультирум пристрої DALI Sound Hub. Крім того, DALI увірвалися в іншу нішу - їх саундбар Katch One став кращим за версією EISA в 2019-2020 роках, а bluetooth-колонка Katch по праву вважається якщо не найкращою, то точно входить в численну когорту таких. Так що з передачею високоякісного звуку без використання проводів DALI знайома не з чуток.
І всеж. Навушники - це окрема сфера. Інший підхід, інші вимоги та умови експлуатації. І у Sony тут досвіду на 10 DALI. Але. Sony, поклавши руку на серце, останніми роками (та й не тільки останні) має відношення скоріше до меломанству, ніж аудіофіли. Так, у них є відмінні рішення в області портативного звуку, є цікаві моделі навушників, повнорозмірних і внутріканальних, але це скоріше виключення з правила.
Тобто при очевидному свідомо перевагу Sony DALI мало шансів що-небудь протиставити їх новинці. І ось тут потрібно розібратися, тому що бездротові навушники, крім основного критерію - звуку, - також мають ряд чинників, що безпосередньо впливають на їх успішність серед публіки: зручність, автономність, робота шумозаглушення etc.
SONY WH-1000XM4
упаковка
Навушники поставляються в невеликій білій упаковці з матового картону, на якій зображені самі навушники і перераховані основні особливості: бездротове підключення по bluetooth 5.0, наявність шумозаглушення, підтримка Google асистента і Alexa, сертифікація за стандартом Hi-Res audio і підтримка технології Sony 360 reality audio. Але про все це детальніше поговоримо далі.
Всередині, крім рясної макулатуркі, нас чекає акуратний кофр для транспортування на блискавки, всередині нього є окремий кишеню для кабелів з крихітним кишенькою для авіа-адаптера. Надійно і зручно. Власне, там і знаходяться USB-кабель для зарядки, кабель 3,5-3,5мм і авіа-адаптер.
DALI IO-6 приїжджають до власника в скандинавською минималистичной картонній коробці, неодмінно виробленої з переробленої сировини. Екологічно і стильно. Як і ікеевскій. Хоч це трохи мимо в плані географії. Усередині все та ж документація, дуже симпатичний кофр, в якому, крім навушників, нас чекають USB-C кабель, 3,5-3,5мм кабель для аналогового підключення і авіа-адаптер. Куди ж без нього. Рано чи пізно життя повернеться на круги своя, і ми знову полетимо. Було б куди.
Дизайн
Зовні і тактильно навушники справляють враження зроблених на совість. За якістю збірки складно щось пред'явити - рухливі здебільшого не люфтят і мають приємний і впевнений хід. Дизайн - штука відносна. Sony виглядають дещо простовато. З урахуванням їх не найнижчою ціни і наявності на ринку інших марок навушників хотілося б трохи більшою преміальності. Якщо прибрати фактор жадібності автора, то навушники від Sony справляють враження строгих і лаконічних. Зроблені з софт-тач пластику, каркас оголовья, зрозуміло, з алюмінієвого сплаву.
Ергономіка
На обох шальках, в їх верхній частині, розташовані мікрофони, а всередині лівої знаходиться датчик наближення, який визначає, коли ви знімаєте навушники і вони самі ставлять відтворення на паузу. Дуже зручно!
На лівій чаші знаходиться роз'єм type-c, на правій - гніздо 3,5 мм, кнопка харчування/сполучення і кнопка custom, призначення якої можна поміняти в фірмовому додатку. За замовчуванням натискання на неї перемикає режим роботи системи шумозаглушення, а тривале натискання включає режим оптимізації звуку, який враховує ваше становище, в тому числі і по відношенню рівнем моря, робить поправку на тиск і враховує наявність/відсутність окулярів. О, Боги, нарешті хоч хтось зійшов до нас, очкариків! Знімаю свій картуз. Насправді, я не відчув втрату глибини НЧ при носінні Sony разом з окулярами. З DALI доводилося ухіщряются, щоб дужки лягли поверх чашок.
Взагалі Sony справляють враження всім тим набором функцій, технологій і смарт-рішень, якими їх наділив розробник. Про датчик наближення - зрозуміло, це з успіхом застосовується в tws-навушниках, здорово, що воно дійшло і до більш аудіофільскій рішень. Але про все інше можна зробити окремий міні-огляд. Але пройдемося по технологіям в Sony коротко.
технології
Sony забезпечені NFC для швидкого підключення, саме ж перше підключення відбувається гранично зручно і дружелюбно до користувача, відразу даючи зрозуміти з якого рівня технологічності продуктом ви маєте справу. При сполученні з телефоном спливає віконце з назвою навушників і їх зображенням, а також з кнопкою, натискання якої відразу переводить вас на сторінку фірмового додатка Sony Headphones в Play маркеті (користувачів iOS, мабуть, направить теж у вірному напрямку).
Управління відтворенням і не тільки здійснюється на правій чашці, що має функцію сенсора, що розпізнає тапи і свайпи (вгору-вниз і вліво-вправо), а також дотик до поверхні. Якщо прикласти долоню до правої чашці, то відтворення зупиниться і включиться режим транспарентності для поліпшення чутності співрозмовника. Мегаудобная функція! Можна не знімаючи навушників зробити замовлення, перекинутися парою слів з випадковим співрозмовником або відповісти на питання колеги. Загалом, оцінити її по-справжньому зможуть всі.
До речі, ця фіча отримала ще один варіант реалізації, режим Спілкування в чаті - відключається при необхідності опція (далі уточню, чому це важливо) дозволяє ставити на паузу відтворення, якщо ви починаєте говорити. Простіше кажучи, навушники розпізнає вашу мову (при її активації відбувається процес налаштування, схожий на аналогічний у асистента від Google) і ставлять відтворення на паузу. Якщо ви якийсь час мовчите, відтворення відновлюється. Але тут є гострі підводні камені - Sony реагують практично на будь-які ваші звуки, що видаються ротом, не тільки виразну мову. Якщо я щось муркочу під Біллі Джоела, то навушники миттєво зупиняються відтворення, і я чую вже не Біллі, а своє невиразне бурмотіння.
Крім того, навушники через фірмовий додаток дозволяють задіяти адаптивне управління звуком. Опція вимагає дозволу на відстеження геолокації (ну як же не стежити за нами за допомогою наших навушників? Можливо, я латентний параноїк раз стійко топлю за дротяні навушники. Але це не точно), а складна система датчиків розпізнає нашу активність - доступні варіанти спокій (режим Чарльза Ксавьє), ходьба (режим Олександра Невського), біг (режим Форреста Гампа), а також громадський транспорт (якщо ви з мого міста, то це цей режим - суворий).
Якщо ж ви не хочете довіряти управління шумодава машині (що з цього виходить, ми бачили в Термінаторі), то можна тонко задати ступінь його роботи - всього є 20 градацій. Налаштовуй не хочу. Працює шумодав таким чином, що ні у мене, ні у тих, хто слухав Sony разом зі мною, не виникло і крихітного сумніви в тому, що це найкраще шумозаглушення на ринку. Але найбільше в тому, як він працює подобається режим транспарентності. Я б назвав його режим Бетмена - навіть неголосна мова, майже шепіт, перетворюється в виразну і розбірливий. Коли користуєшся цим в перший раз, то відразу відчуваєш себе героєм шпигунського детектива, де головний герой веде стеження за лиходієм і прослуховує його під час зустрічі з подільниками.
Також фірмовий додаток дозволяє використовувати як досить широкий набір пресетів еквалайзера, так і створювати і зберігати власні пресети 5-смугового параметричного еквалайзера. Для пустощів - зійде.
Крім цього, є можливість вибору з'єднання: пріоритет якості звуку або пріоритет надійного з'єднання. Ви не подумайте, Sony не ставить вас в умови завдання про точені піки, тут все добре зі стабільністю конекту, опція актуальна, якщо вам доводиться триматися від джерела сигналу на віддалі, коли з'єднання може перерватися і "заїкання". Не більше того.
Bluetooth
За час тесту не зазнав проблеми з коннектом навіть при переміщенні по квартирі (можливо, якщо ви живете в особняку з 5-ю спальнями, то можливо буде знайти місце в житло, де bluetooth 5.0 не забезпечить достатнього надійного з'єднання для роботи кодека LDAC).
До речі, про кодеках. Навушники підтримують кодеки SBC, AAC і ... LDAC. З першими двома зрозуміло, але підтримки aptx/aptx HD не завезли. З одного боку - дивно, з іншого - при наявності LDAC, доступного на 99% android-пристроїв, aptx-кодеки, за сертифікацію яких потрібно, до речі, платити Qualcomm, зовсім не потрібні. Цей момент врахуйте, якщо за якимось дивним збігом обставин у вас немає підтримки LDAC. А якщо ви власник техніки Apple, то .. так вам і треба.
360 Reality Audio
Але най-най жесть (в хорошому, технологічному, сенсі) - це технологія 360 Reality Audio. Якщо коротко - необхідно встановити відповідну програму, за допомогою якого аплет для управління навушниками Sony зробить підстроювання звучання навушників виходячи з ... форми ваших вушних раковин (360 Reality Audio допомогою камери вашого смартфона зробить 3D-модель). Фича нагадує роботу системи рум-корекції в недорогих підсилювачах. Начебто працює, щось робить, але на практиці хочеться відключити такі улучшалкі до чортової матері. Від лукавого все це. Погратися - можна, але не більше. Цікаво, якщо замість вух запропонувати програму зробити 3D-модель дупи, навушники зазвучать як БІТС? ...
DSEE Exterme
Десь по сусідству знаходиться і управління опцією DSEE Exterme, яка дозволяє покращувати якість звучання стисненого контенту. Для огляду я використовував тільки файли 16/44,1, а також трохи Spotify на платній підписці, і, мабуть, в ньому якість не настільки стисло, щоб оцінити роботу цієї функції. Але, погодьтеся, купувати хоч і bluetooth-навушники, але за овер 10к і слухати на них контент прямо з zaycev.net - ідея на мільйон.
В кінці скромно згадаю настільки малозначиму річ як динамік. Тут застосований 40-міліметровий дифузор з якогось рідкокристалічного полімеру, який володіє як жорсткістю, так і легкістю, що має забезпечувати хороші акустичні властивості. Судячи з того, що самі Sony лише краєчком зачіпають цю тему, то особливих змін в порівнянні з 3-м поколінням зроблено не було. Sony - це про цифру, про тюнінг і оптимізацію. Весь прогрес 4-го покоління - цілком і повністю заслуга розробників "мізків".
Подивився на стіну тексту для всього лише технології Sony, і стало сумно - про DALI писати то й нема чого, виходить. У сенсі, про їх можливості та фішки. Тому як їх просто немає (фішок, про можливості - далі). Посудіть самі, я, що володіє репутацією графомана, можу вмістити опис особливостей DALI в один абзац: навушники закритого типу, мають 50-міліметровий дифузор з целюлози, і динаміки з потужними неодимовими магнітами, bluetooth версії 5.0 і підтримку кодеків SBC, AAC, apt-X і apt-X HD. Усе. Але не зовсім.
По-перше, що б хто не говорив, а розмір важливий. І різниця між 40 і 50 міліметрів часом буває незмірно метричної системою, особливо якщо мова йде про звук. По-друге, дифузор - з целюлози, той самий пропріетарний, з "святий паперу", який DALI ставить на свої колонки. Як людина, яка мала справу з DALI задовго до конкретно цього огляду-порівняння, скажу, що це вирішальний фактор. Адже у багато завдяки цьому, я впевнений, DALI вдалося вдихнути, вселити і наділити свої навушники тим самим характером звучання, почерком, який притаманний їх акустиці. House of sound відчувається на будь-який композиції, якщо послухати її спершу на колонках, а потім - на навушниках. Це чудово: власникам акустики DALI припаде до смаку можливість не просто мати навушники того ж бренду, але і по суті мати ту ж сигнатуру звуку в них, що і колонках, смиренно очікують господаря будинку. Цей момент варто багатьох технологічних хитрувань.
Ще один "технологічний" момент, про який хотілося згадати, DALI iO-6 отримали звання "Кращі bluetooth-навушники 2020-2021" за версією EISA. Not bad.
Правда, якби в EISA голосували середньостатистичні користувачі бездротових навушників і телефонних гарнітур, вони б навряд чи отримали таку високу оцінку. Чому? Про це далі.
Порівняння Sony WH-1000XM4 vs DALI IO-6
І пробіжить по дизайну DALI IO-6. До мене на огляд потрапила модель радикально чорного кольору, але є ще карамельно-бежева, яка, на мій суб'єктивний погляд, сильно виграє у чорній версії. Але це вибір кожного. В цілому навушники, вже традиційно, по-скандинавськи лаконічні і справляють враження добротно зробленого продукту. Без натяку на лакшери і преміальність за частиною матеріалів. Тактильно Sony приємніше, хоча теж прості і нехитрі (зовні).
Ергономіка
Чаші і внутрішня бічна частина оголовья виконані з гладкого пластика (варто зазначити, що якісного), каркас оголовья - алюмінієвий, покритий зверху еко шкірою, нижня його частина м'яка і не створює дискомфорту при тривалому носінні, в тому числі на ходу. Чаші навушників завеликий в глибину і трохи безглуздо стирчать в сторони. Sony WH-1000XM4 більш компактні і акуратні, менше випирають і злегка витягнуті вгору і вниз, в той час як у DALI чаші ідеально круглі. Амбушюри у обох моделей з тієї ж еко шкіри, але сам матеріал, як і наповнювач, у Sony трохи м'якше. Притиск сильніше у DALI, тому по частині комфорту і ергономіки впевнене перевага у Sony. Взагалі тут варто зауважити, що, незважаючи на великий розмір чаш у DALI, що у них, що у Sony очевидний орієнтир на не найбільші вуха. Якщо ваше прізвище Драйвер, а ім'я Адам - швидше за все вам буде в них незручно.
DALI можуть похвалитися вологозахистом за стандартом IP53. Але не будуйте ілюзій, це захист тільки від пилу і бризок. Гуляти під дощем або приймати душ в навушниках явно не варто. Так, поплакати в курній кімнаті, не більше. Але у Sony немає і того, в пору класти в комплект парасольку або дощовик.
автономність
Що стосується автономності, то тут приблизно паритет, обидва виробники забезпечили свої навушники відмінним за запасом ходу акумулятором, що забезпечує до 40 годин роботи з вимкненим шумодава. З використанням шумодава ця цифра неминуче зменшується, але навряд чи нижче 30 годин, що більш ніж достатньо в умовах переміщень по місту і недовгих подорожей далеко від розетки.
Як гарнітури обидві моделі проявили себе добре, правда, співрозмовник зазначив більш натуральне звучання мого голосу, коли дзвінок здійснювався через DALI. Проблем ні з фоновим шумом, ні з розбірливість не було.
При роботі з ТВ, і при перегляді youtube, і під час ігор на PS4, не виникло проблем ні з затримками, ні з чим би то не було ще. Однак, про себе відзначив, що Sony краще підходять для реально довгих ігрових сесій (вони, як правило, тривають довше, ніж прослуховування музики).
Пора переходити до основної теми - до звуку - так як опис нутрощів і мізків навушників розрослася до непристойних розмірів. Баста!
Вам також буде цікаво: DALI IO-6 - крах моїх стереотипів. розповідь аудиофила
ЗВУК
Нарешті. Перед нами топові бездротові моделі. Якщо раніше, 3-4 роки тому, бездротові навушники в основному асоціювалися з затиснутими верхами, куцими послезвучія, каламутній серединою і бубонить з-під поли басом, то ці дві моделі чудова ілюстрація того, як далеко пішла галузь.
сцена
Перше, на що звертаєш увагу - сцена. Вона середня по ширині і глибині, але тут вже присутній поділ планів і повноцінна глибина, без знижки і поправок на бездротової формат. Навушники вже не будують сцену від однієї точки, поділ інструментів і побудова геометрії тут не ефемерні, а впевнені, реальні і забезпечують вхідний квиток, якщо хочете, аусвайс, в аудіофіли, навіть якщо ви не готові витратити ще 600 доларів на плеєр і 200 на кабель . Не варто чекати висот провідних моделей при належному джерелі по частині обсягу і голографічності, але розчарувати вас ні Sony, ні DALI не зможуть.
Sony WH-1000XM4 створюють відчуття трохи більш якісно проробленого поділу вглиб, але це відчуття створюється характерною подачею НЧ, про що йтиметься далі, через що притаманне почуття більшої глибини і відповідної витягнутості в побудові сцени. В цілому тут паритет.
Низькі частоти
НЧ вийшли смачними і - найголовніше - фірмовими. В цілому навушники звучать з характером, властивим виробам їх брендів. Sony мають куди більш акцентованими НЧ, що володіють хорошою глибиною і відмінною масивністю. Вони перш за все музичні, створюють хорошу динаміку і "кач". Вони трохи м'якуваті, текучі і мають неутаіваемий обволікає ефект.
Що стосується дозвіл - воно гарне, але сама подача в цьому діапазоні більш гладка, ніж у DALI, явно зроблений акцент на підкреслення макродинаміки - саме тут зосереджена та додаткова порція енергетики, яку вклав сюди розробник. Такі НЧ добре себе показують на електронній музиці та рок, часом ця згладжена змушує звернути на себе увагу, особливо на добре знайомих і заслухані на інших навушниках композиціях.
DALI IO-6, навпаки, підкреслено сухуваті. НЧ більш артикульовані, мають виразні атаки і природні загасання. Явна велика масивність НЧ Sony йде на користь глибині, тут у DALI самі нижні НЧ трохи страждають від нестача маси, зате мидбас має більш органічне співвідношення маси і швидкості: в цілому НЧ у DALI більш швидкісні, краще передають текстуру, тембр і удар. Але масового слухача (сегмент, на який в основному і орієнтований ринок bluetooth-навушників) явно здасться, що у DALI "малабаса" - тут НЧ швидше аудіофілськіе, ніж меломанським.
Ця композиція Dire Straits відмінно підходить для тестування HiFi-апаратури і ідеальна для того, щоб показати різницю, між тим, як подають слухачеві НЧ Sony і DALI. Низькі ноти бас-гітари на Sony звучать більш округло, сам образ вимальовується злегка гіпертрофованим, від чого виникає якийсь вау-ефект, це можна порівняти з приготуванням супу з додаванням бульйонні кубики (глутамату натрію). Начебто смачно і без нього, але з ним - яскравіше і смачніше. Якось так.
DALI ті ж ноти відіграє більш хльостко і намагається (спойлер: успішно) передати більш природну тембральне вертикаль, чи не відтісняючи гітару Нопфлера на другий план. НЧ більш пружні, вони добре йдуть вниз, в глибину, але за рахунок більш стриманою подачі це не настільки очевидно, як на Sony.
Середні частоти
Серединка теж зі своїм характером. АЧХ Sony - це типова, але дуже якісна і акуратна V-шечку. Природно, середні частоти трохи відведені на задній план, в тому числі вокал, навушники явно не вокалоцентрічни. Тембри голосів передаються добре, з характерною навушників теплотою, але при цьому побудова самої сцени і акцент на самій АЧХ зроблені на догоду іншого діапазону.
Середні частоти Sony добре розбірливі, мають хорошу деталізацію, непогано опрацьовані загасання. Я скажу ще раз - не в останній - але середні частоти Sony зробили по-меломанським достатні: вони не мають тієї мікродінамікі і ступенем опрацювання, яка потрібна нам, аудіофілів, але з точки зору обивателя, слухача композиції з актуальних чартів, саме такий звук потрапляє в "яблучко" (та ще якщо з "яблучка" слухається).
Що ж, ні лаяти, ні хвалити за це Sony не можна, як і шукати в цьому слабкі або сильні сторони у DALI. Вони просто дуже різні, і треба розуміти, чого ти чекаєш від навушників і яким ти бачиш їх покупця. DALI бачать своїми клієнтами один типаж, Sony - інший, і на їх щастя, більш масовий (проте, зі значними сумами за звук більш охоче розлучається саме перший, що вже на руку DALI). Як би там не було, але показник продажів явно буде на стороні компанії з країни Висхідного сонця.
Що ж з СЧ DALI? По-перше, DALI володіють в цілому дуже рівним, воістину аудіофільских звучанням, без явного акценту в АЧХ, додаткової масивності або енергійності де б то не було. СЧ, особливо для людини очікує невиразною каламуті в цьому діапазоні від bt-навушників, дуже виразні, з хорошим дозволом і прекрасним поділом образів.
За температурі їх сміливо можна віднести до нейтральних, вони не намагаються надати зайвого тепла, зробивши звук нарочито "живим" і по-аналоговому згладженим. Тут простежується акцент на підкресленні мікроконтрастов в запису, тому навушники досить вимогливі не тільки до якості самого сигналу, скільки до якості відомості матеріалу. Без жартів.
СЧ по-хорошому агресивні, їм однаково успішно вдається передати емоції в звучанні джазового квартету, а й лють і натиск дев'ятки з Айови. СЧ здорово забезпечують контрастність тембрів і, незважаючи на дуже обережну роботу DALI з вагомістю окремих нот, все ж забезпечують впевнено хорошу тембральне вертикаль, близьку до ідеальної.
Складно чіплятися до одних навушників крізь призму інших, адже вони лежать на різних полюсах аудіоміра: на одному Sony, де править балом меломанським підхід до звуку, на іншому - DALI - і там уже, подібно пінгвінам, смішно переступаючи з ноги на ногу, аудіофіли сперечаються про насиченість далеких ВЧ обертонами і про едіновозможной правильності "хлопка" в мультібітний тракті. І ці світи настільки різні, наскільки різні СЧ в обох моделях: смачні - по-своєму, хороші - по-своєму, правильні - по-своєму. На якому полюсі я, вам і так зрозуміло, про особисті оцінках і судженнях поговоримо в ув'язненні. А там буде, про що поговорити.
DALI за рахунок рівною і дуже відкритою середини подає гітарну партію Джефа Бека в якості основної страви. Гітара звучить емоційно, при цьому з технічної точки зору також розкривається, навушники добре передають тембр інструменту і текстури. Забезпечується належний контраст між образами блюзової гітари і бас-бочки.
Sony зміщує акценти. Гітара все також в центрі панно, але! Бас-гітара і бочка більш помітні, сама подача більш злита, цільна, менше уваги приділено контрасту, не те щоб його тут не було, але він не настільки ультіматівен, як у випадку з навушниками з країни Гамлета, печива, пива і свиней. СЧ помітно глаже, зокрема на стики з ВЧ, верхня середина стримана і м'яка.
верхні частоти
Як і з середніми частотами, з ВЧ виробники також вчинили по-своєму, наділивши їх властивим своєму house of sound характером. DALI - якби ви чули хоча б одну модель їх акустики, то вам було б в рази простіше уявити те, що я намагаюся сказати - наділили свої навушники характером, властивим їх же акустиці: прозорий, трохи яскравий, з акцентом на мікродеталям і прекрасної наповненістю повітрям, який, буквально, протягає між кожною нотою. І чим вищий клас системи, тим вище ця очерченность, більше повітря, швидше його рух, аж до урагану, до торнадо, яке понесе вас, як Дороті з Тотошку з Канзасу в Країну Оз.
Звичайно, iO-6 далеко до телепортаціонних можливостей акустики DALI, але характер, порода - на місці. ВЧ непідготовленій людині швидше за все здадуться яскравими, хоча це відносно. Щодо Sony, які подають їх хоч не затиснуте, але з певною часткою сглаженности, більш цілісно і разом. DALI тут явно робить упор на технічність, і вона, всупереч стереотипам і очікуванням від bt-навушників, тут присутній і не для галочки. Sony не страждає нестачею детальності, але загальний упор на макро-складову робить їх чудовими по частині комфортності і, що, напевно, навіть важливіше, музикальності.
DALI IO-6 не схильні до сибилянтов, вони теж відмінно підходять для довгих сесій, але є два моменти, які впливають на їх сприйняття: контраст з досить швидкими, сухими і хльосткими НЧ і загальна характерна DALI піднесеність ВСЧ і ВЧ діапазонів (в межах розумного) , що забезпечує фірмові датський Брілліанс і легкість. В результаті, особливо на контрасті з НЧ, що не наділеними тією масою і м'якістю, що є у Sony, обиватель, прийшовши в салон портативного аудіо, швидше за все відзначить яскравість подачі і брак НЧ. Якщо обиватель піде по похилій далі і перейде на наступні ступені аудіофіли, він все зрозуміє, але з урахуванням таких тонких матерій, як споживчі переваги, DALI можна все-таки віднести до нішевим продуктам, особливо з прицілом на ВЧ-діапазон.
Бачите, в цьому підрозділі я схильний писати не про звук, характер звучання і так далі, а про те, наскільки по-різному "приготовлені" ВЧ і наскільки різне їх сприйняття закладено в концепцію продукту самим виробником. Звичайно, обидві ці моделі не мають по-справжньому аудіофільских ВЧ: при в загальному хорошому дозволі (тримаємо в думці більшу мікродінаміческую спрямованість DALI) вони мають лише зародковій слоистостью, зона найдальших ВЧ - на цьому полі bt-навушники - поки що! - повноцінно не гру не ведуть. ВЧ впевнено хороші, але без лиску провідних моделей, які забезпечують інший рівень продуктивності на найскладнішій ділянці діапазону при належному рівні решти тракту, зрозуміло.
Монотонний хай-хет у виконанні Sony звучить трохи жирніше і подається швидше продовженням насиченою аккомпаніровкой середини. Образ добре локалізована і окреслено, але DALI додає деталей: у виконання iO-6 уявний звуковий образ обростає деталями, при цьому сам він трохи ближче, в області ВЧ DALI більше намагаються грати "в обличчя", ніж Sony. Обидві моделі не хапають зірок з неба в тому, що стосується відпрацювання затуханий, що Sony, що DALI не вистачає впевненості на послезвучія, але на стороні DALI трохи більшу присутність в цьому діапазоні. Якщо шукайте шаруватості і ось цього от за все, не шукайте його в bluetooth-навушниках. Поки що у всякому разі. Написав, і зрозумів, що переважній більшості ВЧ в цих навушниках здалися б за межею фантастики. Ось, що робить з людьми пересичення. Я іноді для аудіофільских дієти дістаю з шухляди столу (хоча ні, тепер все моє добро живе в чудовому несесері від DD HiFi) Xiaomi Piston 2 і підключаю їх до Hiby R3.
ВИСНОВОК
Фуууух. Почавши писати цей огляд, я навіть не думав, що все зайде настільки далеко. Але назад шляху немає, тому ви читаєте те, що читаєте.
Що в залишку: у Sony WH-1000XM4 і DALI IO-6 вийшли настільки різні по звуку і функціоналу навушники, наскільки це взагалі можливо. Sony забезпечив свою модель вражаючим набором функцій і можливостей, а також кращим на ринку шумодава і, природно, підтримкою топового кодека LDAC. DALI вельми скромні за своїми ТТХ, зокрема не підтримують кодек Sony, але з іншого боку мають системою динаміків, виконаних з застосуванням технологій, що застосовуються в акустиці DALI, зокрема целюлозних дифузорів і неодімових магнітів, які, динаміки, явно (вони як мінімум більше в півтора рази) і не явно (забезпечують рівніше і прозоре звучання) перевершують конкурента. Що візьме: фізика або цифрові рішення?
Відповідь, на жаль, не є очевидним. Bluetooth-навушники все-таки окрема і дуже специфічна ніша на ринку навушників, і вимоги покупця до того звуку, який дає пристрій (bt-навушники це саме що "пристрій"), злегка відрізняються від вимог нас, аудиофилов, затятих і досвідчених. До того ж, крім звуку, користувача цікавлять ті технічні можливості, які можуть ці пристрої дати. І тут стає ще складніше.
На користь Sony говорить багаторічний досвід в цій сфері, а також той багаж технологічних рішень, який був накопичений і застосований в цій моделі. На стороні DALI - чи менший досвід у галузі "великого" звуку і небезуспішних рішень в бездротових акустичних системах, зокрема, що працюють по bluetooth.
Sony вдалося зробити найбільш просунуті бездротові навушники на ринку з дуже комфортним, залучають і музичним звучанням. Меломанським. Саме так. DALI показали світу свої перші навушники в принципі, не ставши робити те, що вони зробили б не так добре, як ті ж Sony, - намагатися здивувати світ технологічними рішеннями і несподіваними ходами. Але вони зробили те, що вміють не всі (далеко не всі), - забезпечили рівне, прозоре звучання, з одного боку технічне і нейтральне, з іншого зберігає властиву музиці емоційність і, де треба, агресію. І навушники вийшли аудіофільских. Бездротовими аудіофільских.
Який вибір зробити, вже залежить тільки від слухача, його переваг і, мабуть, минулого досвіду. Ну і того, наскільки критичний шумодав. Адже якщо він вам зовсім ні до чого, то у DALI є версія без нього, iO-4 , яка володіє рівно тим же самим звуком і автономністю, що і iO-6, але варто при цьому дешевше.
Автор: Дмитро Федорченко
Джерело: era-in-ear.com