Тест поличної акустики DALI Opticon 1 MK2: найбільше з малого
Роки чотири тому мені довелося побувати в околицях данського міста Ольборг, на підприємстві компанії DALI. В ході екскурсій нам було запропоновано ненадовго стати робітниками в компанії - ми збирали акустику DALI Opticon 1. І коли тепер довелося протестувати наступну за нею модель, Opticon 1 MK2, я зрадів цьому, як зустрічі зі старим знайомим.
Роки чотири тому мені довелося побувати в околицях данського міста Ольборг, на підприємстві компанії DALI. В ході екскурсій нам було запропоновано ненадовго стати робітниками в компанії - ми збирали акустику DALI Opticon 1 . І коли тепер довелося протестувати наступну за нею модель, Opticon 1 MK2 , я зрадів цьому, як зустрічі зі старим знайомим.
Давайте подивимося
Дизайн Opticon 1 MK2 змінився - не кардинально, але разюче. Зовні новинка стала набагато суворіше, скромніше, акуратніше, точніше. Перша версія була, на мій погляд, досить яскравою, безсумнівно, вона звертала на себе увагу. Модель, що отримала до імені добавку MK2, відрізняється більшою стриманістю. Вона не відразу притягує погляд, але потім викликає повагу. Її дизайн точніше і досконаліше.
Зрозуміло, що зустрічають по одягу, але розглядаючи ці невеликі полочнікі перед тим, як їх послухати, мимоволі звертаєш увагу на точність збірки - відсутність будь-яких сходів, неохайності, неакуратних сполучень, будь-яких відхилень від досконалості.
З лицьовій панелі зникли блискучі деталі. На відміну від попередньої версії в молодших Opticon змінилося обрамлення твітера - тепер воно отримало радіальні ризики і виглядає, як темне сонце. Сама поверхня твітера залишилася тією ж. Це м'який купол з тканини зі спеціальною синтетичною просоченням, про склад якої в DALI не поширюються. Зате сам твітер злегка підріс в діаметрі (29 мм проти 25 у Opticon 1). Повідомляється, що він був запозичений у активної акустики DALI Callisto .
необхідні подробиці
Виробник не дав детальних параметрів оновленого твітера, але якщо розміри діафрагми виросли, то скоріше за все, це знизило її резонансну частоту. Це загальна тенденція, шлях розвитку поколінь твитеров DALI. Резонансна частота твітера, розташована нижче частоти розділу смуг, забезпечує рівну характеристику і хорошу вірність відтворення без зайвого «насильства» над динаміками з боку кросовера. Звучання на середніх частотах - люб'язний нашого вуха вокал - відпрацьовується точніше і людяніше.
Що стосується низько- среднечастотного драйвера, то це все той же знаменитий дифузор DALI коричнево-червоного кольору з видимими дерев'яними волокнами, відформованими в целюлозної пульпи. У DALI пишаються своїми низькочастотними динаміками і підкреслюють, що їх дифузори надають мінімальний опір рушійну силу магнітної системи. Для цього зовнішній підвіс робиться максимально рухомим, з м'якою і тонкою, але дуже міцної гуми.
Полюсний наконечник магнітної системи басовік зроблений з фірмового сплаву (швидше за композиту) SMC. За рахунок високих магнітної проникності і електричного опору, в SMC різко зменшена інтенсивність вихрових струмів. Рецептуру цього матеріалу співробітники DALI не розкривають, як і його виробника. Вони додатково зазначають високу стабільність магнітних властивостей SMC, не залежну від температури. До речі, теплопровідність SMC теж досить низька, це мені демонстрували із застосуванням електроплитки і тепловізора.
Конструкція кабінету не зазнала серйозних змін. Це дуже точно виготовлений ящик з МДФ з ідеально нанесеною обробкою. Її варіанти відрізняються від попередника, тепер це атласний чорний і матовий білий кольори а також дерев'яна поверхня - тютюновий дуб. Співробітники DALI розповіли, що машина, на якій робиться покриття колонок, за своїми якостями є однією з кращих в галузі. Матерчатий гриль на пластиковому каркасі, проти моди останніх років, кріпиться не на магнітах, а на стійках, які входять в свої гнізда м'яко, але щільно.
Як і в попередній версії, DALI Opticon 1 MK2 отримали розташований ззаду порт фазоінвертора. Точно також він інтегрований в одній пластиковій деталі з панеллю терміналів акустичного кабелю. З внутрішньої сторони до цього модулю кріпиться плата кросовера з усією проводкою - це технологічно. У новій версії порт фазоінвертора отримав змінену форму. За технологією Dual Flare вона зберігає ламинарное, впорядкований рух повітряного потоку. Порт розташований в поглибленні корпусу, це дозволяє, за даними DALI, без шкоди для звучання присувати колонки майже впритул до тильної стіни: мінімальний зазор - 2 см. Колонки також можна повісити на стіну, використовуючи комплектні кріплення.
На конвеєрі DALI відразу після складання кожна колонка тестується в спеціальній безлунній камері. На екрані комп'ютера з'являється графік її АЧХ і інші характеристики. У разі найменшого невідповідності виріб не йде далі по конвеєру. Таке трапилося на моїх очах. Досвідчена співробітниця тут же визначила дефект - гвинти кріплення динаміка були недостатньо затягнуті (новачкам можна пробачити). Недолік тут же виправили, і колонка пройшла тестування.
Після тесту зібрав систему співробітник розписується ззаду на заводському шильде. Таку підпис я побачив і на DALI Opticon 1 MK2, але в цій моделі виробник пішов далі: Opticon 1 MK2 підбираються попарно для створення максимально точного стерео. Його-то ми і послухали.
На сцену запрошуються
Прослуховування відбувалося в досить великому приміщенні, і відразу ж, для того, щоб забезпечити звичний рівень, я природно, додав гучності. Що ж, компактні Opticon 1 MK2 цілком витримали іспит на звуковий тиск. Подивіться в характеристики - там обіцяно рівень до 105 дБ. Зовсім невеликі колонки, які можна поставити не тільки на полицю, а й в цю ж полку, проте, можуть озвучити велику кімнату. Причому фактично без шкоди в басовому діапазоні. Фізики не обдурити, і низькочастотний межа залежить від розмірів випромінювача. У нашому випадку це скромні 4 і 3/4 дюйма. Тим більше баси DALI вражають.
Для початку ми вибрали щось шлягерний-дискотечне - Daft Punk з уже класичним Get Lucky. І отримали майже повноцінний панч, зовсім несподіваний для акустики такого розміру. Причому драйв ритм-секції анітрохи не втручався в звучання інших партій, взагалі, весь трек звучав легко, без напруги, докладно і повнодіапазонними.
Класичний джазово-блюзовий склад (Steve Strauss - Mr. Bones) порадував точним і чітко відокремленим від акомпанементу чоловічим вокалом, а змінив його саксофон був просто прекрасний, хоча і залишив інші інструменти злегка позаду.
Настільки ж хороший і жіночий вокал (Over the Rhine «I'm on a Roll») - це голос чарівної стерви, і в ньому було все, що було задумано при записі. Частота переходу твітер-басовік, яка так чи інакше доводиться на голосовий діапазон, тут практично не несе помітних спотворень вокалу. І яскраве контральто, і глибокий баритон звучать переконливо і точно. Хоча я б додав, що саме джазовий вокал у супроводі невеликого стандартного складу передається кілька більш емоційно, ніж в звичних Сетап.
Також вам буде цікаво: Огляд колонок із серії Opticon нового покоління - DALI Opticon 2 MK2
Електронна музика зі свіжого альбому групи Yello «The Vanishing Of Peter Strong» відпрацьовувалася, як добре злагоджена машина. «Каша», часто спостерігається в уривках типу «все разом», тут відсутня. Кожен інструмент і кожен біт відпрацьовується окремо. Хороший повітря і звуки другого плану, а широка діаграма спрямованості колонок дозволяє навіть не «доворачивать» їх до слухачів.
І, нарешті, найскладніше для полочніков - симфонічна музика. Традиційно, цим ми закінчуємо тестування акустики. З усіх версій Edvard Hagerup Grieg «In the Hall of the Mountain King» для тестування була обрана оперна версія у виконанні симфонічного оркестру і великого хору. Акустика непогано впоралася з piano на початку композиції, красиво перейшла до спільного звучанням скрипкових і духових. А коли в фінальному forte приєднався хор, DALI Opticon 1 MK2 відіграли завершення не стільки в точної класичної версії, скільки з упором на повне задоволення слухачів, підкресливши найбільш вражаючі діапазони.
висновки
Для своїх розмірів DALI Opticon 1 MK2 по-справжньому великі своїм звучанням. Вони готові зробити голосно, показати всі нюанси, розкрити фонограму, привнести в неї нові відчуття. Це ніяк не мониторная акустика. Її звук привабливий, він не втомлює. Все налаштоване радше не на ідеальну точність, а на красу. І це чудово, адже від музики ми все-таки хочемо отримати задоволення. Напевно, саме для цього і створена друга версія Opticon 1.
Переваги: хороший запас по звуковому тиску, масштабність звучання в поєднанні з мінімальними розмірами і вивіреним дизайном
Недоліки: недоступно пополосно підключення, емоції в звучанні іноді замінюють неупереджену точність