Тест полочной акустики DALI Opticon 2 MK2: за високі і середину
Сьогодні в нашому тесті бере участь гість з сонячної Данії, представник оновленої лінійки Opticon MK2 від DALI, яка викликала чималий інтерес у аудіофільскій колах - DALI Opticon 2 MK2. Лаконічний дизайн, нові драйвери, всесвітньо відомий бренд - думаю, прихильникам полочной акустики буде складно не піддатися спокусі.
Полична акустика найчастіше балансує на межі в нерівній боротьбі інженерів з законами фізики - і компроміси тут неминучі. Але ж це MK2 - раптом компромісів не буде? Дізнаємося в сьогоднішньому тесті.
По бюджету ми зауважимо в середній ціновий сегмент, щоб визначити загальну спрямованість концепцій оновленої лінійки Opticon MK2 . За масштабом оновлення - це той випадок, коли не фейсліфтингом єдиним. Йдучи по шляху великої реконструкції, інженери DALI внесли корективи і в хардварний частина акустики.
У цьому тестуванні я спробую викласти для читача як конструктив, так і особливості звучання Opticon 2 MK2.
Дизайн та оновлення
Дизайнери лінійки Opticon MK2 не дарма їдять свій хліб: на мій смак, зовнішні зміни, що відбулися у всій лінійці Opticon, були дуже доречними. Якщо абстрагуватися від вкусовщини - це шлях в сторону мінімалізму. І хто б що не говорив, але коли сучасна і технологічна акустика виглядає відповідно - і оці любо подивитися, і в домашній дизайн нескладно розмістити.
Думаю, що в DALI до цього і прагнули. Це підтверджується використанням матової фарби у всіх трьох варіантах забарвлення, а білі матові Opticon 2 MK2, які брали участь в сьогоднішньому тесті, просто підкорили мене з першого погляду.
Чорний матовий і «темний дуб» (або «тютюновий дуб» - в дослівному перекладі) також покликані вдало вписується в інтер'єр і не звертати на себе зайвої уваги. Правило «трьох кольорів» в дизайні дозволило візуально гармонізувати акустику: дифузор басового динаміка мідного відтінку просто зобов'язаний стати ключовою ланкою для перемоги в якому-небудь конкурсі з дизайну акустичних систем.
За аналогією з попередниками, Opticon 2 MK2 мають два випромінювача на лицьовій панелі і, відповідно, дві смуги. Тканинний купольний твітер діаметром 29 мм дістався оновленим «Оптикон» у спадок від більш старшої лінійки акустичних систем DALI - Callisto . І тепер він є надбанням всіх АС в серії Opticon MK2. Обрамлений твітер волноводом з променеподібні рискою - і кілька втоплений в нього.
Нижче розташувався драйвер, який відповідає за відтворення низьких і середніх частот. Так само, як і у попередника, він озброєний магнітною системою SMC, яка покликана працювати в бік усунення паразитних електроакустичних явищ. Аналогічно ВЧ-драйвера, ця система споконвічно має коріння в іншої старшої лінійки - Epicon .
Сам же дифузор драйвера діаметром 6,5 дюймів, за традицією, виконаний з паперово-деревного волокна.
Низькочастотник має матове чорне обрамлення, незалежно від забарвлення акустики, а твітер розміщений на металевій панелі такого ж кольору, яка візуально об'єднує обидва драйвера.
На тильній панелі нас зустрічає досить великого діаметра фазоинвертор рефлекторного типу (Dual Flare), який, до того ж, має неабияку глибину. Якщо пильно вдивитися в його надра, то можна розгледіти магнітну систему твіттера. Нижче, в затишному кокпіті знаходяться два термінали для підключення акустичного кабелю.
За традицією, акустика повністю виготовлена і зібрана в Данії - на власних потужностях DALI.
Його величність Рояль
З перших нот композиції «Merry Christmas Mr. Lawrence »у виконанні Ryuichi Sakamoto слухача захоплює рояль. Opticon 2 MK2 безумовно подружаться з подібними інструментами. Хороша артикуляція кожної клавіші, явні послезвучія нот. В цілому, рояль подається дуже жваво і, не побоюся цього слова, натурально.
Але коли в справу вступили віолончелі, ентузіазму у мене трохи поменшало. Хотілося б більше тіла і маси, щоб відчути інструмент цілком, а не тільки його струни. Але за великим рахунком, і цього виявилося досить, щоб передати настрій композиції.
З кожним новим треком за участю рояля думку все більше стверджувалося: «Оптикон» і роялі просто створені одне для одного. Спокій і розміреність треку «In A Notebook» від Goldmund занурює слухача в тихі скрипи старих клавіш, і кожен молоточок має момент торкання до струни, а також м'які і плавні загасання. Прослуховування цього треку дійсно доставило задоволення - і не останню роль в цьому зіграли Opticon 2 MK2.
Але пора б вже додати експресії і фарб.
Таємний журнал і його секрети
Містер Mop-Mop - просимо на сцену. І пан Бас - нехай вийде з вами. Просимо, просимо!
Дивовижна музика з африканським колоритом, яку Dj Mop-Mop вже не перший рік витягує з надр свого натхнення, виявилася під силу не кожній акустиці. Чого вартий один лише трек «Hot Pot» - крім складної бас навантаження, він готовий підірвати сприйняття слухача кількістю мікроконтрастов і інструментів, прописаних окремими партіями.
Ніде правди діти - тут «Оптикон» довелося добряче напружитися, щоб осилити матеріал цілком, від краю до краю. Дозволи та кількості деталей, які MK2 направили в бік слухача, було цілком достатньо як для кропіткого аналізу кожного інструменту, так і для оцінки композиції в цілому.
Але хоч би сильним не було напруження «Оптикон», в бас партії вони спасували. І справа тут не в недостатню якість баса, а в його кількості і глибині: для цього треку наявних показників було явно недостатньо.
Той же інцидент стався і при зустрічі акустики з Максом Ріхтером. «Shadow Journal», на жаль, втратив свою магію. Карбування друкарської машинки, голос жінки, скрипка і арфа є тільки великими сторінками, а найцікавіше відкривається після них - глибока басова партія покликана забезпечити максимальне занурення в атмосферу треку. Але таємниця похмурого журналу на цей раз виявилася не розкрита.
Втім, заглянувши в паспортні характеристики акустики, я трохи заспокоївся. Мабуть, після вражень від рояля очікування були дещо завищені - і далі варто пошукати щось менш екстравагантне в частині низьких частот. Мабуть, Містер Бас сьогодні зайнятий, замість нього буде його колега - мідбас.
Ось тут Opticon 2 розслабилися, але хватку не втратили, тому як викарбувати Мідбасові партії для них не склало труднощів. Disturbed з треком «Down The Sickness» виступили добре, викликавши овації з кімнати, що є сусідами з кімнатою для прослуховування.
Детальності і прозорості «Оптикон» точно не позичати, розбірливість партій різних інструментів знаходиться на хорошому рівні, хоч би складними вони не були. А для більшої частини треку баса було досить, щоб не втратити основу і відбити ритм.
вокальні дані
Поряд з роялем, в цьому пункті програми «Оптикон» теж є, чим похвалитися. Якщо в пріоритеті у слухача жіночий вокал, то ця акустика може торкнутися тонкі фібри душі меломана. Будь то Дайана Кролл, Мадлен Пейру або будь-яка інша виконавиця - вона співатиме жваво, ясно і відкрито. Артикуляція, яка була властива роялю, теж залишиться.
Це говорить нам про те, що робота над зшивкою драйверів була пророблена досить успішно - і ніяких вад виявити не вдалося. Робота з чоловічим вокалом залишається на такому ж високому рівні, як і з жіночим. Тембр низьких баритонів звучить впізнається, без критичних змін тональності.
Вокал обрамляється тонкою, іскристою павутиною, коли його діапазон потрапляє в зону досяжності високочастотного драйвера. Та й самі високі частоти мають хорошу опрацювання, хоча і часто прагнуть злегка превалювати і звертати на себе увагу. Відповідно, над якістю прослуховує записів доведеться попрацювати. Однак, «Оптикон» не схильні до сибилянтов, якщо їх немає в самій композиції.
Що стосується побудови сцени - тут обійшлося без сюрпризів. Вона рівномірна, заповнює собою весь простір між акустикою і за її межами. Позиції інструментів і вокалістів вгадуються без праці - як в горизонтальній, так і у вертикальній площинах. Їхні образи чуються досить великими, якщо враховувати невеликі габарити акустики.
висновки
У підсумку, полочная акустика DALI Opticon 2 MK2 показала вельми високий загальний рівень звучання, хоч їй і не вдалося уникнути деяких компромісів, яких ми побоювалися на самому початку. Таким чином, складно буде зарахувати цю акустику до всежанровим - все-таки деякі обмеження вона має.
Також вам буде цікаво: Тест акустичної системи DALI Opticon 6 MK2: вдалий апгрейд
З іншого боку, їх можна вважати досить умовними, адже в питанні низьких частот багато що залежить як від КДП, в якій планується використання акустики, так і від розстановки акустики в ній. І в деяких випадках ці моменти можуть зіграти на користь «Оптикон».
В іншому ж, при виборі акустики, коли перевага в репертуарі мають вокально-джазові ансамблі, можна сміливо радити Opticon 2 MK2. З цими музичними напрямками вони йдуть в ногу.
Переваги: сучасний дизайн; точна, емоційна робота з СЧ діапазоном; детальні, відчутні ВЧ.
джерело stereo.ru