Тест DLP-проектора JVC LX-UH1: сила бренду
Мало хто міг припустити, що JVC випустить модель, що використовує не фірмову технологію D-ILA, а мікродзеркальну DLP, та ще й з одним чіпом. Але вона стала настільки популярною, що вільний апарат для тестування нам вдалося отримати лише через півроку після початку постачання.
Перше, що хочеться сказати про JVC LX-UH, це дуже нетиповий проектор для JVC, але тільки в плані використовуваної технології створення зображення. Він дуже компактний у порівнянні з іншими моделями компанії, але в головних (з погляду користувача) речах він напрочуд схожий на «старших братів». Так, компанія JVC ніколи раніше не використовувала сторонні чіпи для створення моделей для ДК. Але піти на такий крок її змусило становище на ринку, де Full HD проектори давно не котируються, а в нижньому ціновому сегменті виробники 4К-проекторів вже почали відверто демпінгувати, при цьому активно знижуючи якість зображення своїх моделей. Боротися з ними можна тільки їхньою ж зброєю, надавши споживачам альтернативу - недорогий 4К-апарат, але з гарною для свого рівня якістю зображення, що, власне, JVC і зробила.
Використання власної схеми з трьома D-ILA-матрицями для неї означало б неминуче збільшення ціни проектора, тому як основа інженери JVC вибрали 0,47-дюймовий DMD-чіпсет з оптичним актуатором. Останній, як і система E-shift, підвищує роздільну здантність за рахунок швидкого накладання одного напівкадра на інший, але зрушений на півпікселі по діагоналі. Тільки в даному випадку таке перетворення виконується двічі без втрат у якості, тому що DMD-чіпи швидше, ніж будь-які інші матриці.
У парі з ним працює 6-сегментне колесо, а джерелом світла служить класична лампа високого тиску, спектр якої незрівнянно краще, ніж у недорогих лазерно-фосфорних рішень. До речі, це справедливо і для проекторів із ціною в 3-4 рази вище — лампи і там поки що виграють за співвідношенням ціна/якість лазера з фосфором. Тут же про відсутність лазера не доводиться шкодувати ще й тому, що ресурс лампи в економічному режимі досягає 10 000 годин, тобто лише вдвічі менше, а не на порядок, як люблять стверджувати шанувальники нових технологій.
Ґрати системи вентиляції знаходяться з обох боків корпусу, що дозволяє присувати проектор впритул до стіни — охолодженню це не завадить
На цьому схожість з іншими 4К DLP-проекторами аналогічної ціни у JVC LX-UH1 закінчується. Хоч би що не говорили «експерти», але для нього використано оригінальну платформу — повного аналога з іншим ім'ям у цього проектора ви не знайдете. На відміну від конкурентів тут використано якісніший оптичний тракт. Так, лінзи об'єктиву в ньому з пластику, але, як кажуть, пластик пластику ворожнеча! І це дуже добре видно, якщо картинку з JVC LX-UH1 розтягнути дюймів до 150 по діагоналі – жодних аберацій та розфокусування по краях! Можна розглянути кожен піксель, якщо екран буде відповідний.
Об'єктив тут має можливість зсуву не лише по вертикалі, а й по горизонталі, причому у досить широкому діапазоні для DLP-проекторів: 60% та 23% відповідно. Нагадаю, зазвичай у мікродзеркальних апаратів із ціною до 2.5 тисяч дол. вертикальний зсув не перевищує 15%, а у двох напрямках об'єктиви зсуваються лише у великих моделей із ціною під 5 тисяч. Усі налаштування оптики, звичайно, з ручним приводом. Кратність зуму становить 1,6.
Щодо комутації все стандартно, точніше — відповідає останнім стандартам. Є два HDMI-порти, один з яких має версію 2.0 і підтримує HDCP2.2, а другий - v1.4b для сумісності з плеєрами минулих поколінь. До них про всяк випадок доданий аналоговий VGA, 12-вольтовий тригер та RS-232 для керування, а також USB-A для живлення комутаційних пристроїв на кшталт бездротового HDMI-адаптера. Роз'єм miniUSB призначений для сервісних робіт.
Другий порт HDMI спеціально зроблений v1.4 для сумісності з джерелами попередніх поколінь
Відповідно, проектор підтримує більшу частину відеостандартів, включаючи 4К-відео з HDR10 та HLG. Причому не просто відображає таке відео, а й показує його пристойно - не причепишся. І це цілком заслуга інженерів JVC. Багатьом здається, що підтримка HDR гарантує чудову якість зображення. Як би не так! Насправді дуже важко зробити його бездоганним навіть при чудових вихідних даних. А вже в відносно простих апаратах творці, щоб зобразити приріст якості, найчастіше йдуть на прості хитрощі, просто задираючи до краю яскравість і насиченість кольорів в налаштуваннях, через що реальна контрастність у кадрі вбивається до зовсім непристойних значень, а фарби втрачають свою природність.
Оптика надзвичайно якісна для недорогого DLP-проектора
Тут же інженерами знайдений, мабуть, оптимальний баланс цих характеристик. Картинка яскрава, але не пересвічена. Деталі не губляться ні в світлих кадрах, ні в темних, а й контрастність залишається межі можливостей чіпа. Так, темні сцени за фактом виходять не такими вже й темними, зате при перегляді нічого не втрачається, всі залишаються задоволеними. Фарби ж при перемиканні контенту з SDR на HDR, здається, не змінюються, залишаючись такими ж, хоча за фактом зміни, звичайно ж, є.
Єдине, що проектор не підтримує, це 3D, що варто пам'ятати при покупці. Втім, сьогодні цей формат цікавить лише тих, хто накопичив великі колекції фільмів із об'ємною картинкою. Для решти він уже втратив актуальність.
Можливість зсуву об'єктива в двох площинах - рідкісна функція у DLP-проекторів, а у моделей початкового рівня - і поготів
Мені довелося спостерігати за реакцією людей на групових переглядах відео на цьому проекторі, і незалежно від контенту всі несподівано одностайно схвалювали якість зображення, включаючи вашого покірного слугу. Адже більшість була налаштована дуже критично, знаючи про те, як зазвичай показують недорогі 4К-проектори.
Другий ІЧ-датчик винесений на верхню, а не на задню панель, як у D-ILA-проекторах фірми
Загалом, напрочуд вдала картинка вийшла у JVC. Головне – вибрати потрібні налаштування в меню! Їх, до речі, не так і багато, особливо в порівнянні з різноманітністю в дорогих D-ILA-моделях компанії. Режим зображення краще вибрати "Натуральний". У «Кіно» контрастність штучно завищена, щоб надати темним відтінкам велику глибину, але опрацювання деталей у тінях у цьому випадку стає не таким філігранним, та й світлі сцени втрачають у яскравості. Динамічну діафрагму і динамічне поліпшення контрасту краще виставити на середні значення — інженери явно налаштовували картинку під них.
Яскравість раджу виставити під екран, враховуючи поглинання на ньому, за стандартною таблицею з міткою «чорніше за чорного». Всі! Більше нічого налаштовувати не доведеться. Хіба що виставити колірну температуру на «теплу», щоб насправді вона відповідала заповітним 6500К. А калібрувати такий апарат можна лише за непереборного бажання це зробити — великої необхідності в цьому немає. Апарат добре показує, що називається, «з коробки», але це зустрічається не часто.
Також вам буде цікаво: Атмосфера комфорту. Огляд багатоканального комплекту домашнього кінотеатру Polk Audio Reserve R600/R350/R200
Вимірювання
Екран для початкового налаштування використовувався з коефіцієнтом відображення 0,7, діагональ 130 дюймів. Приміщення повністю затемнювалося. Щоб максимально виключити вплив полотна і приміщення на результати, проводилися вимірювання не відбитого світла, а «в потоці», при цьому датчик розташовувався по центру зображення.
Візуально проектор налаштовано оптимально. Хоча й за результатами вимірів цього не скажеш. Максимальне колірне охоплення за площею схоже зі стандартом Bt.709, але виглядає так:
Баланс кольорів при виборі «теплої» налаштування колірної температури досить рівний, з невеликим превалюванням синьої складової. Реальна температура при цьому в середньому по діапазону складає 6900К
Градації сірого ідеально відпрацьовуються не при вимкненому динамічному регулюванні діафрагми, а при виборі середнього діапазону її відкриття, що видно за наведеним нижче графіком відгуку яскравості
Яскравість білого при більшості варіантів вибору налаштувань в меню залишається дуже високою 612 кд/м², тобто проектор легко зможе працювати з екранами в 180 дюймів по діагоналі з коефіцієнтом відображення 1,0. Від налаштувань кардинально залежить рівень чорного. За рекомендованих він становить 0,597 кд/м², тобто реальна контрастність близько 1025:1. Її можна підвищити, вибравши режим максимального покращення контрасту в меню та режим максимального діапазону регулювання динамічної діафрагми. У цьому випадку вона становитиме 4359:1. Але зображення буде не настільки детальним, а графік відгуку виглядатиме так:
Висновки
Перший досвід компанії JVC у створенні моделі для ДК початкового рівня виявився дуже вдалим. Проектор вийшов ладним, не втратив настільки необхідні в житті фірмові фішки на кшталт якісної та гнучкої в установці оптичної системи. Але головне — він отримав напрочуд збалансовану за характеристиками та якістю картинку, яка задовольнить більшість як простих глядачів, так і прискіпливих професіоналів.
Пульт - нестандартний, з гумовим центральним перехрестям
ПЛЮСИ
Відмінне збалансоване зображення, компактний корпус, якісний об'єктив з можливістю зсуву в двох напрямках, низький рівень шуму роботи вентиляції, великий термін служби лампи
МІНУСИ
Для цієї цінової категорії немає