Поличні колонки Definitive Technology Demand D9. Огляд
Компанія Definitive Technology була заснована у 1990 році в Каліфорнії, США, трьома фанатичними аудіофілами. Це були Сенді Гросс (Sandy Gross), Дон Живог (Don Givogueand) та Ед Блейз (Ed Blaise). Амбітною метою нового бізнесу було створення неперевершеного звуку для максимальних вражень від домашнього кінотеатру. Хотілося «привнести до будинків власників акустики Definitive Technology звук голлівудських постановок вартістю мільйон доларів».
Для цього Definitive Technology озброїлася власними ноу-хау, втіленими і в поличках серії Demand. Всього в серії — 3 моделі, D7, D9 та D11. Чому було обрано саме такі три цифри, а не, скажімо, 1, 2, 3 — невідомо. У всякому разі, залишається можливість випуску моделі з індексом "5" або "12". Трійця Demand відрізняється один від одного лише розмірами корпусів та калібром низько-середньочастотного динаміка. Крім того, у молодшій моделі, D7, встановлений фазоінвертор, тоді як у 2-х старших – пасивні радіатори.
Ці три колонки, за словами представників компанії, — реконструкція знаменитої фірмової лінійки студійних моніторів. І згідно з початковою концепцією Definitive Technology, у серії Demand дуже багато елементів зроблених «не так, як у всіх». Для більш детального розгляду ми обрали «золоту середину» — модель Demand D9. Ця стереопара здатна на дійсно заповнюючий кімнату повнодіапазонний звук і точну візуалізацію.
Все це вдалося, перш за все, завдяки сполученню фірмових динаміків - твітера з алюмінієвим куполом і середньо-низькочастотного випромінювача з поліпропіленовим діфузором. Кожен із них має власні фірмові особливості.
Точно спроектовані купольні твітери отримали мембрани з відпаленого алюмінію, перед якими встановлено фірмові Wave Alignment Lens. Це акустичне доповнення, покликане вирівнювати звучання. Твітери встановлені у запатентованих хвилеводах Linear Response Waveguide. Але не в центрі фронтальної панелі, а збоку, та ще й з розворотом всередину на 5°. Це зроблено для кращої дисперсії високих частот та покращення стереосцени. Колонки в результаті не взаємозаміні, в комплекті права й ліва, а їх високочастотні динаміки мають бути розташовані з зовнішнього боку.
НЧ-СЧ-динаміки оснащені BDSS – збалансованою системою подвійного об'ємного звучання. Вона вирівнює внутрішню та зовнішню сторони динаміка, забезпечує більшу екскурсію (хід), а значить, і потужність. Обіцяний результат — покращена деталізація середніх частот і чіткіше звучання басів порівняно навіть із просунутими аналогами.
Крім того, посилити віддачу в області низьких частот покликаний пасивний басовий випромінювач, розташований у верхній частині корпусу. По суті, верхня стінка кабінету є ідеально обробленою рамкою з натягнутою в ній акустично прозорою тканиною, за якою роздивитися мембрану пасивного випромінювача практично неможливо. Точно такою ж тканиною обтягнутий і зйомний фронтальний гриль, який фіксується на невидимих магнітних кріпленнях.
За розподіл сигналу між динаміками в колонках Demand відповідають кросовери, побудовані на компонентах аудіофільської якості преміум-класу, включаючи поліпропіленові металоплівкові конденсатори та котушки індуктивності з повітряним осердям. Кожна колонка підтримує двоканальне підключення.
Свою лепту в якість звуку вносять і передні стінки кабінетів, зроблені з екструдованого алюмінію з піскострумінною обробкою. Кожен кабінет зібраний вручну, поверхні шліфуються і після нанесення п'яти шарів (!) покриття (чорного або білого кольору), ретельно відполіровані. В нижній площині є різьбовий отвір для кріплення корпусу, наприклад, на фірмових стійках.
В результаті при висоті трохи менше 30 см і вазі однієї колонки близько 6,5 кг, для систем Definitive Technology Demand D9 заявлена нижня частотна межа 35 Гц (при нерівномірності -10 дБ їх діапазон склав, за даними виробника, 44 Гц - 24 кГц ). І це при дуже позитивній для поличної акустики чутливості 88 дБ. Незалежні виміри, зроблені AudioScienceReview, підтверджують ці параметри.
Амплітудно-частотна характеристика колонок говорить про високий рівень розробки. Це досить рівна характеристика, мінімальні нерівномірності якої додають ще більшої привабливості звучанню. Ті самі 35 Гц (а судячи зі знятої АЧХ, вони — не межа), видаються із «завалом» 20-25 дБ по відношенню до решти басу, «плаского» приблизно до 55 Гц — непоганий результат для мініатюрних поличників.
Ми спробували переконатися в цьому на практиці, підключивши Demand D9 до бездротового мережного медіаплеєра Marantz Melody X M-CR612. Це цілком коректний альянс, моделі знаходяться в порівнянних цінових категоріях, відповідають один одному за імпедансом (для D9 вказаний еквівалент 8 Ом) та потужності, яка для Definitive Technology Demand D9 повинна бути в межах 20 – 150 Вт на канал. Вбудований підсилювач Marantz Melody X M-CR612 видає приблизно половину.
Чого виявилося цілком достатньо, щоб заповнити звуком чималу залу, загалом не пристосовану для тестування акустики. При цьому звучання Demand D9 можна охарактеризувати як точне і переконливе. Система звучить чисто і відкрито, показуючи відмінну стереосцену з широкою «плямою» комфортного прослуховування. При цьому басу цілком достатньо, щоб навіть не згадувати про полички, яких навколо можна було відшукати чимало...
Аудіоможливості Definitive Technology Demand D9 відмінно поєднуються з дизайном, який може бути блискуче-стриманим при встановлених грилях і блискуче-стильним без них. Мені, суто суб'єктивно, сподобався другий варіант, втім, це справа смаку майбутніх власників Demand D9. Яким ця акустика принесе чимало нових вражень, навіть від вже не раз почутих улюблених аудіотреків.
Також вам буде цікаво відео: Поличні hi-fi колонки Definitive Technology Demand D9