Burmester. незмінні цінності
"Моє призначення як музиканта і інженера полягає в тому, щоб змусити слухача забути про те, що музика відтворюється електричними пристроями. Найвища якість відтворення досягається в той момент, коли перестаєш думати про те, звідки виходить звук. " (Дітер Бурместер)
Коли я вперше побачив цей комплект, то відразу виникла думка, наскільки гармонійно виглядають апарати, що демонструють повну синергію, коли загальне враження комплекту перевищує суму його складових. Це - акустичні системи Burmester 961 mk3, інтегрований підсилювач Burmester 101 і програвач компакт-дисків Burmester 102. Всі вони входять в серію Classic Line і, завдяки обробці створюють ефект класичного форм-фактора, завдяки якому здатні легко вписатися в інтер'єр будь-якої кімнати, створивши певний елемент декору.
Колонки Burmester 961 mk3
Вони являють собою компактну висотою 107 см підлогову трехполосную конструкцію з розташованим на бічній панелі низькочастотним динаміком діаметром 22 см, який підтримується фазоінвертором. Мета конструкторів - створити полнополосний гучномовець, здатний відтворити музичний твір у всьому його діапазоні від найнижчої до найвищої октави, забезпечивши повний динамічний діапазон а також натуральну передачу інструментів та вокалу, щоб слухач отримав максимальне задоволення від реалізму сприйняття.
Оригінальна версія АС з'явилася ще в 1994 році і відразу завоювала визнання серед аудиофилов. Тому, не випадково, що фірма випустила її модифікації, аж до mk3. Природно, виникає питання, а в чому відмінності між першою і третьою моделлю? Перш за все - новий середньочастотний динамік діаметром 13 см, мембрана якого виготовлена з кевлара зі спеціальним покриттям. Покращена система підвісу забезпечує більш точне і детальне відтворення частотного спектра. Конструктори повністю переробили кросовери, що гарантувало кращу лінійність в критичних точках АЧХ (300 - 1000 Гц), ніж в оригінальної моделі 961. Завдяки цим нововведенням, звучання стало більш потужним і реалістичним. Високочастотний випромінювач також був модернізований. У ньому була використана нова мембрана AMT (Air Motion Transformer) «перетворювача Повітряних Потоків», частотний діапазон якої доходив до 45 000 Гц. Однак, фундамент - НЧ-динамік і конструкція корпусу залишилася без змін. Дві пари фірмових гвинтових клем дозволяють експлуатувати колонки в двухкабельном або двухусілітельном режимах.
Інтегрований підсилювач Burmester 101
На мій вигляд, це найцікавіший компонент системи. І ось чому. Перш за все, це остання модель підсилювача із загальної номенклатури виробів фірми, яка представляє ідеальне поєднання силового каскаду цифрового апарату, який працює в класі D і аналогового блоку живлення. Його запас потужності 120 Вт на канал забезпечує тепле і добре збалансоване звучання, яке завжди було відмінною рисою Burmester. Перемикається функція Smooth (плавне) дозволяє отримати детальну промальовування стереообраза навіть при низькому рівні гучності. У скептиків може виникнути питання: «Так у чому ж секрет?» Відповідаю - в характері звучання апарату.
Уявіть собі, цифровий підсилювач, що працює в класі D, але звучить, як відмінний «гібріднік», тобто тепло, м'яко з одного боку і в той же час з величезним запасом драйву, підкреслюючи акцент на першу частку і точно передаючи різкі динамічні переходи від найгучніших до самих тихих пасажів. Як вдалося фірмі домогтися такого ефекту? Тут пальму першості потрібно вручити самому Дітеру Бурместер. Він завжди вважав, що цифрові технології здатні забезпечити звучання високої якості. Причому, свою думку він доводив, виходячи з власного досвіду музиканта з 50-річним стажем.
У своїй студії звукозапису він працював з цифровою і аналоговою технікою, а також лампової апаратурою Orange на знаменитих EL-34. І ось, що він говорив з приводу різниці звукопередачи: "У підсилювачах я перш за все ціную точність і атаку, чого лампи ніколи забезпечити не зможуть. Лампове звучання багатьом подобається своєю теплотою і м'якістю, але ж це - наслідок спотворень, яких в хорошому апараті взагалі бути не повинно. коли я граю на електрогітарі, то вважаю за краще використовувати ламповий підсилювач з його низьким коефіцієнтом демпфірування і досить високим коефіцієнтом нелінійних спотворень - він надає звуку тембральное багатство і м'якість. Але коли я беру в руки бас-гітару, то підключаю її до транзисторного підсилювача, тому що в цьому випадку потрібен хороший контроль над звуком ».
Я не знаю, які «інгредієнти» змішував Великий Чарівник, але результат вийшов відмінний, особливо в зв'язці з колонками Burmester 961 mk3. Про деякі, правда, слід згадати. Перш за все, це повністю балансная схемотехніка, високий демпінг фактор, що дозволяє без напруги управляти роботою колонок і працювати стабільно з будь-яким навантаженням у всьому частотному діапазоні. Потім вбудована ланцюг захисту зовні шляху проходження сигналу, яка дозволяє відстежувати стан підсилювача під час експлуатації в разі перегріву, зміщення постійної складової, або перевантаження по струму.
І останнє за списком, але не за значенням. В підсилювачі передбачено балансовий вихід для підключення зовнішнього підсилювача потужності, роз'єм для навушників і масивні гвинтові клеми для підключення акустичних кабелів, які аналогічні тим, що встановлені в колонках.
Програвач компакт-дисків Burmester CD 102
Класичний приклад програвача компакт-дисків, збройного фірмовими технологіями з метою перетворити його в ідеальний джерело музики. Механічна частина являє собою прямий привід, який дозволяє звести до мінімуму рівень джиттера.
Фірмовий цифро-аналоговий перетворювач, до якого через цифрові порти можна підключати ігрові установки або Blu-ray ™ плеєр, здатний конвертувати всі вступники цифрові сигнали за допомогою перетворювача частоти квантування до частоти дискретизації дорівнює 24 біта/92 кГц або 24 біта 192 кГц. До речі, інженери Burmester були одними з перших, хто ввів в ужиток передискретизація в ЦАП ще в 1987 році. В даний час фірма не виробляє Blu-ray ™ плеєри та програвачі SACD, оскільки вважає, що до сих пір не реалізований весь потенціал звичайних компакт-дисків. По-думці Дітера Бурместер, 16 біт/44,1 кГц - вже не настільки погані параметри. Існує маса способів поліпшити механіку і тим самим знизити похибки зчитування, що фахівці компанії роблять в моделях. Крім того, можна істотно модернізувати цифро-аналогових перетворювачів, якщо поліпшити якість напівпровідників, що дозволити підвищити розрядність до 24 бітів/96 кГц і вище. А це принципово інша точність. Конвертори останнього покоління тільки підтверджують правоту Бурместер.
Як і інші вироби фірми, програвач 102 створений повністю по балансовій схемі зі зв'язком по постійному струму без розділових конденсаторів, що дозволяє більш точно відтворювати низькочастотний спектр без зсуву по фазі в діапазоні чутності.
Слухаємо, аналізуємо і дивуємося
Перш ніж приступити до знайомства з комплектом, я перелопатив досить великий обсяг інформації про компанії Burmester і морально був готовий почути і оцінити все, про що прочитав. Прослуховування дало дуже цікавий результат в чисто емоційному плані.
Для початку ставлю диск The Book Of Souls грандів «Нової хвилі британського хеві-метала» Iron Maiden. Як на мене, це найсильніший альбом групи на сьогоднішній день, своєрідна квінтесенція їх творчості. Франтмен Брюс Дікінсон - у відмінній вокальній формі, в композиціях переважає мелодійність, яка тільки підкреслюється потужними гітарними рифами. Майстерність виконання коментарів не потребує. З перших тактів пісні Speed Of Light відразу розбурхує невгамовний драйв, який відчувається в усьому частотному діапазоні. Гітарні пасажі у виконанні Дейва Мюррея і Адріана Сміта - своєрідна «перекличка» в програші між куплетами - вивірені до секунди і створюють неймовірний емоційний ефект.
Прогресив-рок був представлений альбомом відомого американського віртуоза Нілу Морса Sola Scriptura. Цей талановитий музикант завжди привертав мою увагу своїми красивими композиціями, текстами пісень (про це як-небудь наступного разу), хоча мушу зауважити, що чистота звукопередачи системи була настільки вражаючою, що артикуляція вокаліста дозволяла легко стежити за вмістом композицій. Вражала масштабність і тривимірна об'ємність сцени. Велика кількість клавішних інструментів створювало ефект віртуального оркестру, на тлі якого чітко виконувалися образи вокалістів і соло музикантів. Але це ще були квіточки, а перша «ягідка» - ось вона.
Акустичний альбом Еріка Клептона Eric Clapton Unplugged, виданий в 1992 році і перевиданий в 2013 р, володар трьох нагород Grammy, завдяки не тільки музикантам, а й інженерам звукозапису Джеймсу Бартону і Теду Йенсену. Ще звучать оплески і свист вітання публіки, ще барабанщик Стів Феррон пробує свій малий барабан (неймовірний ефект присутності, здається, що ось він - на відстані простягнутої руки). Але вже відчувається атмосфера, емоційний настрій і енергетика невеликого приміщення. І коли Маестро з посмішкою (це не помилка, посмішка чути в його голосі) звертається до своїх музикантам Well, you're ready? (Ну що, готові?), Аудиторія по обидва боки стерео системи - у його ніг. А знаменита балада Tears In Heaven, присвячена пам'яті сина Клептона - просто розриває серце. Дуже делікатно звучать акустичні гітари, дрібні ударні інструменти, безладовий бас Натана Іста, і голос Еріка - трохи сумний зі сльозинкою ... І все це можна не тільки почути, але й відчути, віртуально побачити.
Добре підібрана система здатна проявити свою універсальність не тільки в якості виконавця музичних творів, а й художника. Адже ноти - це, по суті, сліди олівця, або мазки пензлем. Більш тонкі лінії - це звуки високочастотного спектра, більш жирні - низькочастотного діапазону. Більш того, існує гармонія кольору і звуку. У нашому випадку в якості прикладу хочу привести п'єсу Каміля Сен-Санса «Лебідь» з сюїти «Карнавал тварин» у виконанні Михайла Майського (віолончель) та Orpheus Chamber Orchestra. Комплект Burmester проявив свій талант художника. Ви тільки уявіть - далеко гай «намальована» струнної групою, яка оточує сцену, перед нами озеро, на поверхні якої можна помітити дрібне хвилювання води при слабкому вітрі в інтерпретації арф, а посередині - величний лебідь, руху якого мальовничо передала віолончель. Красиво, чи не так?
And We're Buying The Stairway to Heaven ...
Хочу відразу попередити всіх «цеппелінолюбов» і «цеппеліноведов», що заміна займенника в останній фразі знаменитого хіта Led Zeppelin була зроблена мною навмисно (хай вибачить мене Роберт Плант), оскільки, якщо Музика - це створене людиною Царство Небесне, то стерео система Burmester - одна з сходів. Можливо, звучить пишномовно, однак, так воно є. Комплект надав мені можливість споглядати звук у всій його красі, а зовнішня обробка корпусів хромом лише тільки підкреслює той факт, що перед нами не просто апарати, а предмети мистецтва. Разом вони створюють ті цінності, які не можна оцінити в грошах (хоча продавці чітко знають їм ціну), оскільки вони визначаються позитивними емоціями, що виникають на рівні слухового і візуального сприйняття. Відчувати і відчувати Музику серцем і душею - одне з небагатьох справжніх задоволень, подарованих нам Природою.
Post Scriptum
У минулому році світова аудіо громадськість понесла величезну втрату. Після нетривалої хвороби помер німецький музикант, аудіофіла, конструктор і засновник фірми з виробництва компонентів класу High End Дітер Бурместер. 9 лютого 2016 йому виповнилося б 70 років.
Музикою він почав захоплюватися ще, коли був підлітком у віці 15 років. І першим коханням для нього стала гітара, яка потім супроводжувала Дітера все життя. Ще одне джерело натхнення була стереосистема, яка складалася з англійської програвача вінілових дисків Garrard, підсилювача Quad і електростатичних колонок ESL, які були схожі на радіатори опалення. Будучи студентом, Дітер Бурместер вивчав радіоелектроніку і балансних схемотехнику для медичних програм. Після закінчення університету він заснував компанію, яка займалася розробкою вимірювальних систем для використання в медицині. У той час, він навіть і не думав займатися виробництвом побутової апаратури, але не було б щастя, та нещастя допомогло. В черговий раз зламався підсилювач Quad, тому Дітер вирішив використовувати свої технічні знання і сконструювати попередній підсилювач. Так з'явився легендарний 777 (створений в липні місяці 1977 рік). Апарат сподобався багатьом друзям, так що довелося піти їм назустріч, тому довелося відкривати фірму. Майже через 40 років фірма Burmester поставляє компоненти в 53 країни світу, в її асортименті виробів є як двоканальна, так і багатоканальна техніка, мережеві кондиціонери, колонки і багато іншого. Незважаючи на невеликий штат фірми - 50 чоловік, всі відбирається, збирається і контролюється на заводі в Берліні. Постачальники компанії на 95% з Німеччини. І навіть комплектуючі, наприклад CD-приводи або динаміки для колонок виготовляються спеціально для нас і по нашим специфікаціям.
Дітер Бурместер володів унікальним якістю розробника - він бачив перспективу на два, три ходи вперед. Тому фірма є піонером у своїй галузі. Ось кілька прикладів інновацій.
- Burmester була першим виробником, який почав робити аудіо-компоненти з балансними входами і виходами. Дітер раніше працював з цією технологією, коли займався медичним обладнанням, але нікому в голову не приходило впровадити балансні схеми в аудіо техніку.
- При проектуванні підсилювача 808 в 1980 році Burmester перша застосувала роздільні модулі, які чудово підходять до різних типів сигналів.
- Burmester була першою компанією, яка впровадила в 1983 році збалансовані сигнальні доріжки в домашні аудіосистеми, до цього часу вони використовувалися виключно в студійному обладнанні
- Burmester першою запропонувала цифрові аналогові перетворювачі, які проводять сигнал від картриджа до динаміків (1987 рік).
- Burmester розробила схему дистанційного керування звуком за допомогою релейних ланцюгів (1987р).
- У 1990 році компанія винайшла пасової CD транспорт, для CD програвача з ремінним приводом (1991 рік).
- Burmester розробила і запатентувала перший мережевий стабілізатор (948), який пригнічує перешкоди електромережі (1994).
- У 1995 році компанія Burmester винайшла першу акустичну систему з можливістю змінювати кросовер з активного на пасивний.
- Технологія рупорної акустики, що застосовується в B100 (2007рік).
- Міжблочні кабелі з чистого срібла з електронним і магнітним екрануванням.
Крім того, Burmester Audiosysteme був першим виробником, який став використовувати хромовані передні панелі і алюмінієві корпусу, що є досі світовим трендом. Крім дизайнерських аспектів, хром сам по собі є матеріалом, що представляє цінність. Чи не випадковим є той факт, що компанія одна з небагатьох, хто пропонує закінчені системи, цілком складені з компонентів, які і розробляються в розрахунку на таке використання. Всі апарати входять в три модельні ряди - Reference Line, Top Line, Classic Line і компоненти для систем домашнього кінотеатру.