У журналі HOME CINEMA CHOICE опублікований огляд AV-ресивера Marantz NR1608
Завдяки досить широкому поширенню формату Dolby Atmos в системах домашніх розваг, нові формати 3D аудіо викликають великий інтерес з боку користувачів. Навіть ті, хто давно відкидав всі принади AV-ресиверів, цілком можуть спокуситься новим поколінням форматів об'ємного звучання.
Саме в цьому і полягає основна привабливість компактних пристроїв лінійки Marantz NR. На відміну від традиційних повнорозмірних AVR, моделі серії NR досить легко вбудовуються в кімнату середніх розмірів, до того ж оснащуються безліччю зручних функцій, в тому числі Bluetooth стриммингу і мультирум можливостями HEOS.
Раніше ми вже стикалися з HEOS сумісністю на AV-ресіверах Denon, і не очікували побачити її в апаратах Marantz. HEOS - це не просто потокова передача контенту через підключення сумісні колонки (незважаючи на те, що це її основне призначення), вона також дозволяє використовувати стріммінговие аудіо сервіси, такі як Spotify, Tidal і Deezer, через безкоштовний додаток HEOS.
NR1608 - це нова версія добре оснащеного, флагманського пристрою в серії. У нього є вісім входів HDMI, кожен з яких підтримує відео 4K/60 з HDCP 2.2. Це означає, що ви зможете підключити консоль Xbox One X разом з PS4 Pro, 4K Blu-ray-плеєром, приставками Amazon 4K і Sky Q STB, і у вас ще залишиться місце для підключення Nintendo Switch та приставки Google Chromecast. До того ж, ви можете використовувати AVR для масштабування дозволу останніх двох джерел до рівня 4K. Marantz заявляє, що незабаром випустить для ресивера оновлення прошивки, яке забезпечить також наскрізну передачу Dolby Vision і HLG HDR.
На жаль, NR1608 оснащується тільки одним виходом HDMI, що безумовно стане розчаруванням для тих, хто хоче крім самого телевізора використовувати ще і проектор, або ж передавати відео-сигнал в другу зону. Я пам'ятаю, як скаржився з приводу цього ж недоліку ще при огляді попередньої моделі NR1607, тому мене схвилювало те, що ніхто в Marantz так і не прислухався до мене.
Апарат оснащений Стереовихід для другої музичної зони, але він може виявитися не сильно затребуваним, враховуючи можливості HEOS вбудованої в AVR. У число інших підключень входять два цифрових аудіо входу (один коаксіальний, один оптичний), кілька застарілих входів (два роздільних, три AV входу) і порт Ethernet для тих, хто вважає за краще дротове підключення до мережі.
Якість збірки і дизайн є першокласними. Характерна для Marantz, трохи заокруглена фронтальна панель володіє непідвладною часу елегантністю, в той час як фронтальні HDMI вхід і USB порт, повнорозмірний роз'єм для навушників і 3,5-міліметровий вхід для інсталяційного мікрофона, додають деталізацію.
Маючи 7-канальний дизайн (доступна також 5-канальна модель NR1508), цей AVR може бути налаштований для 5.1.2-канального Dolby Atmos/DTS: X або в якості традиційної системи 7.1, в залежності від ваших уподобань щодо акустики та дизайну кімнати . Налаштування системи здійснюється за допомогою Audyssey MultEQ. Для цього прослуховування я використовував всі шість вимірювань положення сидячих місць, і кінцевий результат був дуже ефективним. Я виявив, що в деяких випадках Audyssey може втратити басову складову після калібрування, але тут цього не сталося.
Виробнича лінія NR працює з 2011 року з незначними змінами для кожного наступного випуску. Ми помітили невеликі косметичні зміни в дизайні і більш масштабні оновлення під кришкою, що, очевидно, пов'язано з введенням Dolby Atmos і DTS: X.
Можливо, найзначнішим апаратним удосконаленням моделі нинішнього року є застосування нового 32-розрядного ЦАП - AK4458 від Asahi Kasei. Marantz поєднує цей ЦАП з новими аудіо компонентами, ефективно перенастроюючи характеристики ресивера. І, що найголовніше, не в гіршу сторону.
NR1608 як і раніше залишається центром домашніх розваг. Він простий в управлінні, створює приголомшливу тривимірну звукову сцену, у якій немає проблем з охопленням позиції прослуховування. Це стає ясно, коли Пітер і його соратники вступають в бій з піратами серед спалахів світла в фільмі «Пен: Подорож в Нетландію» (Blu-ray, Dolby Atmos); звук переливався за моїми колонках, як піратський корабель у відкритому морі. Аналогічно чином і пряма трансляція футбольної Прем'єр-ліги (Sky Q 4K, Dolby Atmos) підноситься з вражаючим реалізмом. Так в чому відмінність? На цей раз навколо з'являється більше нюансів в середньому діапазоні; це більш ефективне, органічне звучання.
На початку фільму «Термінатор» (Blu-ray, нестислий 5.1 PCM), в сцені, яка йде ще до початку титрів зі знайомою музичною темою Бреда Фіделя, перед нами розгортається картина з 2029 року, із пролітають повітряним мисливцем, слідом за яким їде важкий гусеничний мисливець, і звучить все це зухвало і наполегливо. На папері цей ресивер може і не вражає цифрами, але він має душу, індивідуальністю і пристрастю.
Якраз перед тим, як Майкл биття подорожує в часі, поліцейська машина проїжджає з переднього лівого краю в правий задній, перш ніж починається потріскування електрики назад в протилежному напрямку. Коли поліцейські починають переслідування, музика починає пульсувати в кожному з каналів, немов кров в скронях.
Енергії там в надлишку. Коли у пишноволосой приятельки Сари Коннор трапилася невдала зустріч з Арні, постріли гармати Термінатора звучать жахливо лякає. Подальша перестрілка в барі також вражає інтенсивністю.
«Черепашки-ніндзя 2» (Blu-ray, Dolby Atmos) - це звичайно не той фільм, в якому оцінюють звукову тонкість. Актори проводять більшу частину часу, кричачи один на одного, і саундтрек жахливо пихатий. Але якщо ви хочете занурення, перейдіть до сцени переслідування в Главі 7, і ви отримаєте все, що потрібно, по максимуму - озброєння ніндзя, гудки автомобілів, поліцейські сирени, ефекти Фолі, Черепахи ... і все це тільки в основний стереопарі. Це багато що говорить про точність NR1608 і про те, що він зберігає весь цей хаос чітким і зрозумілим.
Ця здатність розмежування особливо ефективна з двоканальним звуком. Композиція «Family» у виконанні Bjork (MQA) - це Ісландська буря з ударних, струнних і вокальних партій. Але NR1608 не ускладнювати процес, дозволяючи треку розігруватися з високою ясністю.
У треку «Riders on the Storm» групи The Doors (MQA) добре вдається відокремити погодні ефекти від групи, і при цьому вивільняти магію їх поєднання. 24-біт/192 кГц ремастера версія «Hotel California» пропонує підвищену деталізацію, яка робить звучання більш свіжим. Ресивер захоплює переплетенням гітар Джо Уолша і Дона Фелдера. Тут Hi-Res аудіо, безумовно, вітається.
З іграми все теж дуже весело. Star Wars Battlefront, в форматі Dolby Atmos, пропонує надзвичайно шалений звукове дію, але знову ж таки, NR1608 з легкістю відстежує всі деталі. Винищувачі TIE налітають зверху, діалоги закріплені в центрі сцени, а коли важке знаряддя підстрілює Імперський АТ-АТ і він падає в сніг, чутно приємний «бум». Цей ресивер може і не володіє великими габаритами, але він безумовно справляється з усіма важливими моментами.
NR1608 - це відмінний AV-ресивер для домашніх розваг. Я знайомий з більшістю моделей цієї лінійки Marantz з самого моменту запуску, і в цілому відзначав поліпшення при кожному оновленні. І ця версія також не стала винятком із загальної позитивної тенденції.
Незважаючи на те, що Marantz NR1608 це, перш за все, багатоканальний ресивер, він також досить точний, щоб максимально використовувати джерела hi-res музики, а його загальна зручність використання ще ніколи не було краще. Крім усього іншого, апарат має підтримку мультирум системи HEOS, що додає йому привабливості в очах потенційних покупців. Я думаю, що NR1608 ще не раз змусити вас запитати, чому ваш поточний AVR такий громіздкий і потворний.
Підготовлено за матеріалами «HOME CINEMA CHOICE»