Тест: Програвачі вінілу Thorens TD 201 і TD 202
Ми часто відчуваємо дорогі програвачі зовсім не з снобізму, а тому, що в бюджетному сегменті щось гідне з'являється надто рідко ...
TD 201 і TD 202 - абсолютно нові моделі, вони цікаві тим, що створені вже за нового керівництва Thorens і надходять у продаж повністю налаштованими і укомплектованими.
Подивимося, за рахунок чого найстаршому виробнику програвачів вдалося втриматися в настільки демократичних цінових рамках.
торжество демократії
Вінілова хвиля захльостує масову свідомість, охоплюючи все більше і більше любителів музики. Багато з них взагалі не задумалися б про програванні пластинок, якби не активні зусилля виробників, що підтримують меломанів в їх прагненні до аналогового звуку. В цілому це добре, т. К. Тут інтереси продавця і покупця збігаються - перший заробляє і розвиває технології, а другий отримує можливість спробувати спосіб відтворення, альтернативний загальної цифровізації. Свобода вибору - це важливо, і чим більше меломанів цей вибір отримають, тим краще. Головне завдання виробника - зробити програвач доступним і при цьому не розчарувати покупця якістю звучання. У доступному ціновому сегменті є ще один аспект - простота установки і настройки для недосвідченого користувача. Пов'язати всі ці вимоги в одній конструкції, не виходячи за рамки бюджету, не так-то просто, але не для Thorens - компанії, яка ще в XIX столітті виробляла музичні шкатулки та фонографи, а перший програвач з мотором випустила в 1923-м.
Нові моделі TD 201 і TD 202 виконані відповідно до концепції plug-and-play і мають майже однакову конструкцію. Різниця в тому, що TD 202 оснащена вбудованим аналогово-цифровим перетворювачем, що дозволяє без спеціальних навичок оцифровувати вініл. Крім того, ця модель комплектується інший головкою (про це нижче), відрізняється збільшеною висотою столу і ціною.
В обох програвачах використовується пассіковий привід. Двигун постійного струму захований під 30-сантиметровим алюмінієвим диском, причому крутний момент від ведучого шківа передається через плоский гумовий ремінь на додатковий внутрішній обід. За рахунок цього поліпшуються інерційні властивості диска і, як наслідок, знижується детонація. Обидві моделі комплектуються еластичними гумовими матами з логотипом Thorens. Управляються програвачі двома прапорця перемикачами - 33/45 і START/STOP. Харчування - від 12-вольта стінного адаптера.
Прямий тонарм TP71 - абсолютно нова розробка фахівців Thorens. Статично збалансована конструкція з алюмінієвою трубкою передбачає установку головок масою від 3,5 до 6 грамів. Антіскейтінг регулюється поворотною кнопкою з нанесеною на неї шкалою. Шелл знімний, що полегшує установку головок.
Вбудований фонокоректор розрахований на підключення ММ-картриджів, його характеристик (також, як і характеристик АЦП) виробник не повідомляє. Сигнал можна видати на роз'єми RCA і в обхід коректора, для цього призначений перемикач PREAMP ON/OFF.
Модель TD 201 комплектується картриджем Audio-Technica AT 3600. Незважаючи на приналежність до початкового рівня, він має досить високими параметрами: діапазон частот 20 Гц - 20 кГц при поділі каналів більше 18 дБ, притискна сила від 1,5 до 2,5 м профіль алмазної голки - еліпс 0,4 х 0,7 мм.
На TD 202 штатно встановлюється дорожча головка Audio-Technica AT-95E з дуже близькими параметрами. Цифровий сигнал з АЦП виводиться на порт USB B.
Зібрати програвач зможе навіть той, хто ніколи не мав справи з подібною технікою, та й настройка тонарма з головкою, що додається шаблоном труднощів не викличе.
Також вам буде цікаво: Впевнений старт. Огляд вінілового програвача Denon DP-300
Перше включення - TD 201 з подачею сигналу в режимі PREAMP ON на лінійний вхід інтегральніка Rotel A12. Власний шум вбудованого Фонокоректори помітний, якщо викрутити гучність на повну, на комфортних же рівнях прослуховування все чисто. Тональний баланс рівний, та й звук не нудне - в ньому є і жива «іскра», і дуже виразна нижня середина. На пікових рівнях немає ні забарвлення, ні затягування різких звуків. Значить, у коректора досить висока перевантажувальна здатність.
Характер баса визначається класом головки, до самого ж програвача питань немає: нижня середина з багатим наповненням, помітною порожнечі, характерною для легких конструкцій, не відчувається. Ритмічна структура музики передається цілком адекватно - швидкість обертання диска стабільна, детонація мінімальна.
Переходимо в режим PREAMP OFF і підключаємо до прямого виходу з головки зовнішній фонокоректор Lehmann Audio Decade. Якихось радикальних змін не відбувається, але стає ясно, що головка AT 3600 початкового рівня не дотягує до потенціалу програвача. Звучання стає більш відкритим, з'являється досить пристойний бас, але навіть при цьому відтворення здається не дуже енергійним і детальним. Зрозуміло і те, що стіл у TD 201 досить добре задемпфирован - навіть дорогий коректор з швидкою динамікою не виявляється його резонансів.
Для випробування TD 202 ми поставили не штатний Audio-Technica AT-95E, а головку класом вище - Sumiko Olympia. Ось ця заміна виявилася набагато серйознішою: вже відчувається і драйв, і щільне наповнення в нижньому регістрі, помітно прочищається верхній діапазон. Можна слухати будь-яку музику, включаючи і симфонічну - спрощень і умовностей в її подачі вкрай мало. Сподобалося і те, що АЦП не дає перешкод на вбудований фонокоректор - значить, вони грамотно розв'язані по харчуванню.
Із зовнішнім коректором TD 202 показав реальний клас. Добре структурований бас і ніякого гулу в паузах, прекрасно пророблена середина, природне звучання тарілок, трохи більший масштаб звукової сцени ... Програвач має більш солідний по висоті стіл, можливо, тому зростає енергетика в нижньому регістрі, чіткіше стає атака. Упевнений, якщо поекспериментувати з додатковими опорами або поставити програвач на масивну платформу, результат може виявитися ще більш вражаючим. Але і без особливих хитрувань 202-й - цілком гідний програвач за свої гроші, та ще з можливістю оцифровки пластинок. Це варіант для меломана нехай і з невеликим, але все ж досвідом. А також з розумінням, як повинен звучати вініл в пристойній системі.
TD 201 - реальна стартова платформа для бажаючих долучитися до актуальної вінілової темі. Надалі можна поміняти головку і більше ні про що не турбуватися, адже це хоча і бюджетний, але все-таки Thorens.
музика
- WAMozart, «Symphonien». Deutsche Grammophon, 1980
- Leftfield, «Leftism». Columbia, 2005
- Errol Garner, «Feeling is Believing». BASF/MPS, 1970
- Le Grand Orchestre De Paul Mauriat, «Apres Toi». Philips, 1972