Огляд 4K проектора для домашнього кінотеатру JVC DLA-N5B
Зробити серйозний проектор для домашнього кіно не просто, а інакше цим займалися б все, кому не лінь. Скільки в цьому сегменті залишилося значущих брендів? Два, від сили три. Ну ладно, чотири. Раніше було більше, але конкуренція викосила слабких ...
Ще складніше зробити хороший проектор для домашнього кіно в рамках обмеженого бюджету, адже доводиться наступати на горло власним перфекціонізму. Подивимося, як це вийшло у JVC .
Ламати не робити, тому здешевити референсну конструкцію - завдання не дуже складна. Проблема в тому, щоб «бюджетізація" не завдала катастрофічної шкоди якості роботи, адже конкуренти не дрімають і тільки чекають, коли ти помилишся. При цьому молодша модель лінійки не повинна показувати занадто добре, щоб не рубати сук, на якому сидять дорожчі апарати. Необхідно пройти по дуже тонкій грані і не звалитися ні вправо. ні вліво.
Крім того, за інженером пильно стежить маркетолог - він дивиться вперед і вказує, в якому напрямку рухатися. Старі ходи тут не працюють, оскільки світ навколо постійно змінюється. Тож не дивно, що час від часу виробники коригують навіть сам принцип, за яким вибудовується ієрархія всередині серій.
Пам'ятаю часи, коли молодші моделі проекторів JVC мали нарочито урізаний настроювальний функціонал - ясно, що це робилося не для реальної економії, а виключно для позиціонування. Звичайно, у них були певні відмінності в залозі, вони по-різному показували, але виробник тоді вирішив, що цього недостатньо.
Актуальна лінійка від такої сегрегації позбавлена. Топова модель, DLA-NX9 , виділяється здатністю зображення 8K, збільшеними світловим потоком і контрастністю, вона більше за габаритами і масою, але можливості настройки і функціонал у неї точно такі ж, як у молодших моделей, за винятком єдиного розділу, який стосується управління системою e-Shift, оскільки вона є тільки у флагмана. Моделі DLA-N7 і DLA-N5 навіть зовні не відрізняються, а з зведеної таблиці технічних характеристик видно, що молодший проектор злегка поступається «сімці» по світловому потоку (різниця всього в 100 лм) та вдвічі програє їй по контрастності. При цьому лампи у них однакові, споживання енергії теж.
Але є і ще одна відмінність від двох старших моделей: DLA-N9 і DLA-N7 перекривають колірний простір DCI-P3 (в ньому роблять мастеринг цифрових релізів для комерційних кінотеатрів), а ось DLA-N5 до такого колірного охоплення не дотягує. А значить при показі фільмів в 4K його кольору не буде настільки ж точною, як у двох вищих моделей. Виходить, що молодший проектор в 4K-лінійці поступається своїм старшим братам по двом дуже важливим показниками - передачі кольору і співвідношенню контрастності. Однак результати вимірювань - це одне, а наше суб'єктивне сприйняття - інше. І корелюються вони не так часто, як хотілося б інженерам. Залишається тільки з'ясувати, як суто теоретичні припущення підтверджуються на практиці.
розрізняючи відтінки
Умови ті ж, що і при тесті DLA-N7: екран з білою матовою поверхнею 130 ", джерело - 4K-програвач OPPO UDP-203, ті ж фільми -« Пасажири »в UHD з HDR і« Казино Рояль »в Full HD. Перший з них є абсолютно універсальним тестовим матеріалом, оскільки містить найрізноманітніші сцени - темні і світлі, контрастні і м'які, статичні і динамічні, там є і «натуральні» зйомки і комп'ютерна анімація. Другий необхідний, щоб оцінити роботу скейлера, що перетворює вихідне зображення Full HD в 4K. Ну, і подивитися, як проектор обходиться без HDR.
Насамперед перевіряю, як працює моторизований управління об'єктивом - немає, тут точно не економили: привід працює тихо, плавно і чітко. Малюнок пікселів, помітний в безпосередній близькості від екрану, чіткий і стабільний.
Не бачу відмінностей і в графічному інтерфейсі - ніяких гальм. У колишніх поколінь проекторів при зміні пресетів зображення і деяких інших переходах в налаштуваннях на кілька секунд гаснув екран, тут це теж відбувається, але тривають ці «затемнення» помітно менше і вже точно не довше, ніж у старших моделей.
Налаштування параметрів зображення залишаю за замовчуванням, движки яскравості і контрастності - в середньому положенні. Проектор сам виявляє HDR-контент і налаштовується на потрібне пресет - переводить лампу в режим повної потужності, встановлює необхідне значення гами. Якщо забратися в розділ меню з налаштуваннями зображення, можна виявити там деякі відмінності в порівнянні з DLA-N7: відсутня пресет «Старе кіно», а в підрозділі «Налаштування колірного профілю» немає пункту BT.2020 - це колірний простір навіть ширше, ніж DCI -P3, і проектором не підтримується, також немає пункту «Анімація».
Насправді підрозділ «Налаштування колірного профілю» потрібен виключно для створення користувацьких пресетів (для них передбачені шість осередків пам'яті), і нормальному кіноглядачеві заходити туди ні до чого. Хіба тільки, щоб облагородити показ домашнього відео, знятого на тапок в угарі веселої вечірки або тихих сімейних радостей.
Оскільки HDR включається автоматично, нормальному кінолюби вистачить двох фабричних установок - «Натуральний» і «Кіно». Перший повністю відповідає своїй назві, другий трохи тепліше і більш насиченим. Причому обидва доступні безпосередньо з пульта, навіть в меню копатися не потрібно. Упевнений, що абсолютна більшість користувачів виберуть один з них і назавжди про це забудуть.
Вдивляємося в тіні, жмуримося на сонці
Починаємо з «Казино Рояль» в Full HD. Якщо ви пам'ятаєте, перший епізод - чорно-білий, це стилізація під плівку з навмисною зернистістю. Деякі сучасні лазерні проектори підкреслюють штучний характер цього зображення, але DLA-N5 тут дуже лояльний і ненав'язливий, передаючи ефект «зерна» максимально правдоподібно. При цьому зображення чітке, що не пом'якшується і не змальовується - саме так все і повинно виглядати. Другий епізод з боєм мангуста проти змії - один з найскладніших у фільмі. Деякі проектори його «пережарюють», задираючи насиченість кольорів, інші, навпаки, подають її занадто спокійно, не передаючи загострення поєдинку під жарким південним сонцем, а ось DLA-N5 передає цю сцену ідеально - саме так, як вона і повинна виглядати (природно, якби постановником був я). Можна сказати і так: він впорався з нею не гірше, ніж DLA-N7. І з усіма іншими епізодами теж. Дуже швидко забуваєш, що це не «натуральне» 4K, а масштабувати з дозволу 1920 х 1080 - картинка чітка, гладка, жива. Можна причепитися, що в деяких темних епізодах нечітко передаються деталі в тінях, але хто сказав, що вони повинні там бути? Дивлюся цей фільм на різних проекторах вже багато років, і щось не пригадаю, щоб якомусь із них це вдавалося краще.
Для діагоналі 130 "цілком вистачає еко-режиму лампи, але це теж моє суто суб'єктивна думка.
А що у нас з HDR? Ставимо «Пасажирів». Всі прекрасно у нас з HDR. Динамічний діапазон явно розширився - картинка стала гармонійно багатшими, в кадрі не спостерігається «порожніх» місць, де можна розрізнити деталі і подробиці. За винятком епізодів у відкритому космосі, де зірки блищали на абсолютно чорному тлі, де і не передбачалося жодних додаткових деталей.
По першому враженню, DLA-N5 показує нітрохи не гірше, ніж DLA-N7, у всякому разі, я не помітив у його зображенні якихось явних недоліків в порівнянні з більш дорогим побратимом. Правда, з моменту знайомства з ним пройшло близько місяця. Ну що ж, раз у нас є така можливість, освіжимо пам'ять. Підключаємо DLA-N7.
Різниця невелика, але все ж є. У DLA-N7 картинка виглядає трохи більш реалістичною і одночасно гармонійної. Дивитися якось приємніше. Не знаю, з чим це пов'язано - з додатковими 100 лм світлового потоку або розширеним колірним простором. Чи варто це перевага 2700 у.е.? І на це питання відповісти теж не можу. Тут кожен повинен вирішувати для себе сам. Якщо гроші є і їх не треба брати в кредит, чому б не зробити собі маленьке задоволення?
Джерело: salonav.com