Тест активних підлогових колонок DALI Rubicon 6 C: густота і монументальність
Підлогові моделі з нової активної бездротової лінійки датської компанії щосили використовують цифрові технології, але при цьому в різних жанрах зберегли природне аналогове звучання.
Як і у полочніков, основним способом отримання аудіосигналу для Rubicon 6 С стала бездротова передача по помехоустойчивому високошвидкісного каналу. Дана модель об'єднала в собі технології з підлогових колонок Rubicon 6 і Callisto 6 С - з останніми збігся навіть цифро-буквений індекс.
Захисні грилі тут дійсно міцні і здатні захистити дифузори від різних неприємностей
Перш за все, у об'єкта нашого тесту, як і у обох його прабатьків, однакові динаміки. За середні і низькі частоти відповідає пара 165-мм дифузорів, виготовлених за власною технологією з паперової маси з армуючими вкрапленнями деревних волокон. Також в них використовуються фірмові магніти SMC з м'якого компаунда, які в значній мірі знижують спотворення звуку.
Верхні частоти в нових напольниками обслуговує перевірена пара з 29-мм твіттера з м'яким тканинним куполом і 17x45 мм стрічкового випромінювача, працюючого від 14 000 Гц. А поділ в частотному діапазоні на відмітках 800 2 600 і 14 000 Гц відбувається не за допомогою звичних кросоверів, а за допомогою вбудованого DSP.
Обидва твіттера і СЧ/НЧ-динаміки вмонтовані в алюмінієві підстави, які кріпляться до 25-мм передній стінці з МДФ за допомогою потужних гвинтів. Сам корпус за розмірами і зовнішнім виглядом практично збігається з пасивними Rubicon 6 - спереду відмінність можна встановити лише за світлодіодним смужці, що переливається при зміні гучності.
Обробки колонок аналогічна поличним 2 З: чорний лак, білий глянець і імітація текстури волоського горіха. Втім, подібний набір квітів використовують багато компаній.
внутрішні процеси
Як і колонки Callisto, підлогові активні «Рубікон» можуть приймати аудіосигнал двома способами: бездротовим цифровим потоком за допомогою концентратора-ретранслятора Sound Hub і через RCA-кабель від зовнішнього підсилювача - в цьому випадку аналоговий сигнал конвертується в цифровий за допомогою вбудованого АЦП.
Стрічковий випромінювач розміром 17x45 мм відповідає за верхні частоти від 14 000 Гц
Другий варіант вважається другорядним і застосовується, головним чином, при відсутності бездротового передавача. Однак, як показало спілкування з іншими моделями, активні DALI добре справляються з оцифруванням - і якщо аналоговий джерело якісний, то серйозних претензій до звуку не виникає.
Прийнятий за допомогою радіомодулів цифровий сигнал від Sound Hub обробляється однобітний ЦАПОМ Burr Brown PCM1796 і DSP-процесором, який також виконує функції кросоверів. Потім потік надходить на два самоосціллірующіх цифрових підсилювача класу D з петлею зворотного зв'язку загальною потужністю 250 Вт, які підключені безпосередньо до динаміків.
Також верхи обслуговує 29-мм твіттер з м'яким тканинним куполом
Процес бездротового підключення нескладний: треба лише натиснути на кожному стовпчику кнопку «Link Connect» в нижній частині задньої стінки - і колонка почне зв'язуватися з хабом. Це дійство супроводжується нехитрої миготливої анімацією на невеликому ЖК-дисплеї. Тут же, внизу, знаходяться RCA-роз'єм аналогового ADC-входу, а також кнопка харчування, гніздо мережевого кабелю і сервісний USB-вхід.
Третій не зайвий
Кожна пара колонок серії Rubicon C за замовчуванням йде в комплекті зі згаданим бездротовим концентратором Sound Hub, хоча є можливість купити акустику і без нього. Але все ж свої кращі якості «Рубікон» демонструють саме з хабом, та й його ціна в комплекті просто разюче менше.
Перш за все, в інтерпретації DALI бездротову передачу слід розуміти не як альтернативу акустичному кабелю для зручності розміщення колонок або щоб дроти «не плуталися під ногами» (хоча і це важливо). Це вже не альтернатива, а практично повноцінна заміна, адже якщо мова йде про цифру, а компоненти системи зв'язуються між собою по 30-бітному протоколу I2S з дозволом 24 біт/96 кГц (вільні біти використовуються для управління гучністю і іншими параметрами), то сигнал в належній якості можливо передати і таким способом.
Для зв'язку задіяний частотний діапазон 2,4 або 5,8 ГГц, додатковий роутер Wi-Fi вам не потрібен - компоненти зв'язуються між собою безпосередньо. При комунікації не виникає втрат і зберігається побітова точність. Звичайно, все це можна зробити і по проводах, але навіщо, якщо сучасні технології дозволяють обійтися без них.
І знову знайомий нам фірмовий дифузор з вкрапленнями деревної маси
Зате, завдяки великій кількості варіантів для підключення, Sound Hub може стати серцем (або мозком) вашої домашньої системи. Судіть самі, у нього є: два оптичних TOSLink-входу і коаксіальний S/PDIF, аналоговий RCA і 3,5-мм mini-jack роз'єми, «по повітрю» до нього можна підключитися за допомогою бездротової технології 24 біт/96 кГц і за допомогою Bluetooth ( AAC, apt-X/apt-X HD).
Можливість самостійної роботи зі стрімінговимі сервісами і в мультирумних мережі реалізується за допомогою йде в комплекті модуля BluOS NPM-1 - до речі, сертифікованого під формат MQA. Цей блок працює з одним з двох спеціальних портів на задній стінці хаба.
надійна опора
Концентратор Sound Hub перетворює і перенаправляє по повітрю сигнал від різних цифрових і аналогових джерел
Для наочного порівняння спочатку включаю композицію Metallica «For Whom the Bell Tolls», яка несподівано ефектно прозвучала на полочной версії. Зараз звучання, як і передбачалося, стало більш важким, масивним і об'ємним. І тепер я в скруті - який варіант віддати перевагу. Заліза в подачі напольниками більше, але полочнікі здаються суші, швидше і чіткіше. Тут уже - як то кажуть, на смак і колір.
Хард-рок в особі «Thunderstruck» AC/DC колонки відіграли дуже драйвово: з повновагими хльосткими барабанами, філігранним виразним запилом Ангуса Янга - словом, детально і ефектно. Але на мій погляд, дуже вже сучасно. Причому це суто особиста зачіпка - ось подобається мені як ця композиція звучить з вінілу і через ламповий підсилювач.
На задній стінці внизу, в числі інших, розташовані кнопка комутації з хабом, анімований дисплей і роз'єм RCA ADC IN
Британські альтернативники Muse виступили зі змінним успіхом: композиція «Assassin» здалася каламутною і нерозбірливою, але вона спочатку відрізнялася підвищеним навантаженням на слух і мозок, зате до пісні «Dead Inside» претензій не було - інструменти і вокал були помітні, а сама подача вийшла щільною і емоційної.
Ось у Марка Нопфлера і в сольній кар'єрі практично всі записи зроблені бездоганно - так що не дивно, що композиція «Beryl» прозвучала детально, рівно і збалансовано. А зразкове кантрі «Give My Love To Rose» у виконанні Джоні Кеша показало, що колонки можуть звучати камерно і навіть інтимно, в повній мірі розкриваючи оксамитовий голос виконавця під акомпанемент живої і природної гітари.
Електронну музику все лінійки DALI грали без проблем, тому я був впевнений, що композиції від німецьких корифеїв жанру Kraftwerk прозвучать без нарікань. І дійсно - звук був пружним, динамічним, з великою кількістю басів. Зазвичай мені подобається слухати електроніку на чому-небудь агресивно-цифровому, де DSP додає штучних відтінків. Але немає - парадокс в тому, що активні Rubicon 6 С прозвучали тут занадто аналогово, і зараз їм за це (незважаючи на мої особисті смаки) великий плюс.
У живій записи опери-буф Доніцетті «Don Pasquale» з Метрополітен-опери голос Анни Нетребко звучав жваво і безпосередньо. Але важливіше було, наскільки точно і об'ємно колонки передали не тільки сцену і розстановку солістів з їх пересуваннями по сцені і легким стуком каблуків, але навіть виразно намалювали перед сценою зал з періодично соватися і покашлює глядачами.
висновок
Напольниками Rubicon 6 C в моєму розумінні є якраз те саме безпроблемне рішення, коли потрібно знайти дійсно якісну універсальну акустику без поправок на посередність і спрощеність звучання і при цьому не мучити себе пошуками підходящого підсилювача. Правда, цей варіант бюджетним не назвеш.
Подача цих колонок частково схожа зі звучанням полочніков, але відрізняється більшою густотою і монументальністю - за рахунок хорошої опори на низах. Полочнікі ж світліше і прозоріше - так що вибір в рамках лінійки є.
Переваги: здатність емоційно і виразно відтворити практично будь-які музичні жанри. Детальний рівний звук. Насичені і при цьому акуратно оформлені баси.
Недоліки: вимогливі до якості запису. На важких швидкісних жанрах місцями хочеться кращого контролю динаміків підсилювачем.
Джерело: stereo.ru