Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary Loudspeakers. Огляд
За матеріалами Ерік Франклін Шук (Eric Franklin Shook), Part-Time Audiophile
Я — власник колонок Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary Edition, і з першого дня у мене з'явилося чимало думок, пов'язаних з їх складанням, технологіями, налаштуваннями та кращою аудиторією. Ця мішанина думок, що крутяться в моїй голові щоразу, коли я їх слухаю вимагала привести все до ладу.
Почну з історії 600-ї серії від Bowers & Wilkins, яку я вперше прослуховував у 2007 році і вважаю 603 модель найсерйознішою з усіх. Вперше представлена у 1995 році, серія 600 згодом була доповнена передовими технологіями та увагою до удосконалень. Це дозволило моделям серії 600 залишатися актуальними впродовж усієї їх двадцятип'ятирічної історії.
Таким чином, Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary, вже сьоме покоління, що увійшло до підручників історії, отримує більшу частину технологій та елементів конструкції, зарезервованих раніше для флагманських моделей серії 800 Diamond.
Складання Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary
Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary — єдиний трисмуговий гучномовець у серії, побудований на основі 6-дюймового дифузора Continuum FST для середніх частот.
Це матеріал та технологія, запозичені, зокрема, у серії 800 Diamond і в цій ціновій категорії нею можна пишатися.
Зверху та знизу середні частоти отримують міцне та продумане доповнення у вигляді твітера та вуфера.
Найвищі частоти відтворюються розробленим Bowers & Wilkins дюймовим твітером з подвійною мембраною та розв'язкою, яка, як і старші моделі від Bowers & Wilkins, оснащена унікальною технологією керування зворотним відображенням. Найнижчі ноти відтворюються двома вуферами діаметром шість з половиною дюймів із паперовим дифузором.
І, нарешті, те, що робить це покоління Bowers & Wilkins 603 S2 «Ювілейним виданням» (Anniversary Edition) порівняно з попередньою моделлю. Це модернізований трисмуговий кросовер, який отримав нові компоненти преміум-класу та вдосконалену схему.
Зачекайте... а чи варто розповісти про корпус? Я гадаю, необхідно. Корпус Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary є простою конструкцією з МДФ із запатентованим портом Flowport™ на задній панелі, який мінімізує його шум і налаштовує систему для точного та мелодійного басу. Випробування на удар (knock test) верхньої частини корпусу продемонструвало більш інертну поведінку, ніж у нижній частині, але я погоджуюсь з цим, пам'ятаючи ціну моделі.
З естетичного погляду проста вежа типу «чорна скринька», як у Bowers & Wilkins 603 S2, мене ніколи не вражала. Я традиційно вважав, що засилля одноманітних колонок типу «чорна скриня» було однією з причин, через які масова аудиторія відвернулася від традиційних Hi-Fi систем на початку 2000-х років. Коротше кажучи, я завжди знаходив колонки на кшталт «чорної скриньки» потворними.
Тим не менш, чорний ящик Bowers & Wilkins 603 S2 не виглядає і не відчувається потворним або навіть хоч трохи промисловим, а швидше функціональним і витончено оздобленим. Блискучий середньочастотний динамік Continuum™ та лицьова панель твітера з лазерним гравіюванням видаються розкішними елементами декору та чудово доповнюють візуально витончений корпус.
З цього місця деякі з епітетів, які я використав для опису візуальної привабливості Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary, також застосовуються безпосередньо до їх звуку.
Звук Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary
У прослуховуванні я віддаю перевагу щільному центральному образу. Ще, як і у випадку з більшістю колонок, з якими мені доводилося працювати, невелике сходження («доворот» на слухача) було правильним способом досягти більш сфокусованого центрального зображення. Так і були встановлені колонки в моєму випадку.
Нові Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary звучать так, як і має звучати преміальний продукт. Це дійсно для якісних звуків і текстур. Ці колонки налаштовані на те, щоб справити враження на більшість людей з першого погляду.
Хоча це налаштування для подальшого розвитку хобі може здатися трохи заопуклим та яскравим — те, що мене іноді турбувало, — але в більшості випадків Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary відтворювали музику з довгоочікуваним ефектом. Іноді я прагну різноманітності, і в даному випадку 603 S2 були більш ніж готові вести музику (і мене) шляхом, який більшості виробників акустичних систем не вистачає сміливості дослідити.
Я почну з того, що мене збентежило в музичній презентації Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary, а потім перейду до того, що видалося мені справжньою звуковою відвертістю.
The Dicty Glide Дона Байрона (Don Byron). На альбомі Bug Music напрочуд динамічна і блискуча данина музиці Дюка Еллінгтона (Duke Ellington) стає надміру гарячою та різкою. Енергія твітера здається надто незбалансованою по відношенню до інших драйверів і відволікає від загального плану. Будучи класично освіченим (і нагородженим) валторністом, я знаю, що відбувається. Бас повний і межує з пихатістю, але я на це не заперечую, тому що мій досвід у басових духових відповідає бажанню Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary надавати басові ноти з авторитетом і швидкістю, у відповідності чудово контрольованому середньому діапазону.
Вальс Вітмен (Waltz Whitman) у виконанні Йо-Йо Ма (Yo-Yo Ma). На альбомі "Not Our First Goat Rodeo" бас Едгара Мейєра (Edgar Meyer) робить саме те, що треба. Точно взяті басові ноти мають глибину, деталізацію і тембр. Скрипка Стюарта Дункана (Stuart Duncan), звучить наче сирена, та все ж чогось не вистачає. В от, знаючий пісню і виконавців так само добре, як і я, Кріс Тайл (Chris Thile) з'являється в міксі, його мандоліна нарешті проникає крізь тінь решти ансамблю. Це знову U-подібне налаштування, яке не завжди добре підходить для кожного фрагмента програмного матеріалу.
Спробуємо щось зовсім інше.
Mississippi Queen у виконанні Mountain. Починаючи з альбому Climbing!, все не тільки стає на свої місця, ця пісня просто створена для ювілейних Bowers & Wilkins 603 S2. Гучна пісня, записана все ж таки не так голосно, тепер звучить по-новому і пронизана бадьорістю, яка була ключем до її виконання. Тарілки колись пом'якшені тепер з'являються повною мірою. Шипіння плівки та шум у кімнаті запису зменшено, а вокал та електрогітара звучать більш реалістично. Це скине мене в кролячу нору.
Life's Been Good by (Joe Walsh) з альбому But Seriously, Folks... це більше, ніж я очікував. Блиск та гламур. Це розкішний голлівудський спосіб життя, сповнений надмірностей і зарозумілості, втілений у звуку, про який Джо співає у цьому треку. У цей старий запис вклали маленьку синю пігулку та повернули до життя. Я не жартую, ця презентація надто знайомого треку моєї юності звучить свіжо та ново для мене у виконанні 603 S2. Продовжуйте вечірку.
Eye In The Sky by від проекту Алана Парсонса (The Alan Parsons Project). На альбомі Eye In The Sky хай-хети блищать, а малий барабан отримує правильну атаку, тоді як ритм-гітара та бас-гітара борються за місце серед середніх та басових драйверів, які тепер звучать більш уніфіковано, ніж раніше. Середньочастотна текстура на всіх гітарних партіях присутня у міксі та позбавлена спотворень.
Reborn від Коліна Стетсона (Colin Stetson). Поза саундтреком до фільму «Спадщина» (Hereditary), де повноважно звучать валторни та інші класичні інструменти та джерела шуму, я виявив, що навмисне незбалансоване налаштування Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary добре працює з цим треком, який іноді кричить, для передачі гри на інструмент витонченим хвилюванням, ставлячись до компресованішого міксу з належною театральною присутністю. Саме так, як треба, так, як я хотів. Ця акустика в умілих руках викликає звикання.
Якби я продовжував скиглити про деякі речі стосовно Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary, то це про те, що вони не є провідними в інтеграції драйверів у цій ціновій категорії або нижче, якщо вже на те пішло. Це пов'язано з U-подібним тюнінгом? Чи я хочу, щоб ці колонки були налаштовані більш рівно? Іноді.
Однак той факт, що ці колонки до того жваво відтворюють перлини рок-жанру 1960-х і 1970-х років, що я сказав би, що немає необхідності змінювати цей успішний рецепт. Це зруйнувало б сприйняття. Привабливість, яку я щойно виявив, яку власники B&W протягом останніх двадцяти п'яти років знали та плекали в лінійці гучномовців серії 600.
Висновок – Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary Loudspeakers
Колонки Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary нагадують мені про те, як це зустрічатися з танцівницею з Лас-Вегаса і бачити її у сценічному гримі. Це посилює вже існуючу красу та робить її неймовірно помітною через усю кімнату.
Що Bowers & Wilkins зробили з 603 S2 Anniversary і, можливо, із серією 600 загалом, так це створили колонку, яку відразу ж хочеться слухати з тим, що можна було б вважати найрізноманітнішою музикою, якою справжні люди насолоджуються найчастіше — рок- н-рол ХХ століття.
Найбільше мене в Bowers & Wilkins 603 S2 Anniversary вражає рівень витонченості та врівноваженості, які деякі аудіофіли можуть визнати пересічною музикою. Такі гурти, як The Who, Led Zeppelin, Beatles та інші подібні до них, є невід'ємною частиною історії та традицій поп-культури, також, як і колонки Bowers & Wilkins 600 Series. Я очікую, що всі вони залишаться актуальними на багато десятиліть уперед.
Для справжнього меломана рекомендується.
Також вам буде цікаво: Bowers & Wilkins 800 Diamond: нове покоління стандартів