Програвач Marantz TT-15S1 підсилювач Marantz PM-12 SE акустика DALI Epicon 6: синергія Hi-Fi
Підбір якісного сетапу, в якому компоненти «розуміють» один одного і народжується його величність Справжній Звук – результат досвіду, роздумів та інколи – удачі. У нас, вочевидь, збіглися всі 3 компоненти. Тому сетап у складі Marantz TT-15S1 та PM-12 SE, з'єднаного з DALI Epicon 6 (використовувалися кабелі Nordost) доставив справжню насолоду.
Програвач вінілових дисків Marantz TT-15S1 – преміальний варіант для справжнього любителя вінілу. Мінімалізм конструкції поєднується з найефектнішим дизайном.
Судіть самі. Корпус із цільного шматка матового акрилу при будь-якому освітленні виглядає просто містично.
Він стоїть на трьох потужних ніжках у вигляді усіченого конуса — систем гасіння вібрації. Тонарм сам по собі є витвором мистецтва. Він одразу з коробки зібраний, підключений та готовий до роботи.
Можливо, потрібно налаштувати геометрію, але я прийшов «на все готове» — залишалося тільки користуватися, милуватися і слухати.
Продовжимо про антивібрацію. З цією метою сам двигун просто відокремлений від основи. Він стоїть у отворі корпусу, але стоїть окремо, живиться від власного мережевного кабелю та вмикається власним тумблером.
Двигун з'єднується з матовим акриловим диском прозорим силіконовим пасиком круглого перерізу. Шків двигуна — подвійний, він має дві проточки для швидкостей 33 ? об/хв внизу і 45 об/хв на більшому верхньому діаметрі. На диску проточок немає — пасик сам «знаходить» собі місце.
Механіка тонарма зовні має дуже просту конструкцію. Це справжня класика, в якій з першого погляду відчувається рівень технологій та точності виготовлення кожної деталі. Мікроліфт керується довгим пружним важелем.
Комплектний картридж Clearaudio Virtuoso Wood був розроблений спеціально для роботи з тонармом Marantz.
Інтегральний підсилювач Marantz PM12-SE серед моделей свого бренду є одним з продуктів преміум-класу, як і програвач вінілу TT-15S1. Літери SE у назві означають Special Edition. Справа в тому, що оригінальний PM-12 був створений виключно для японського ринку, потім європейські фахівці компанії доповнили його здобутками знаменитого підсилювача PM-KI Ruby.
Так народився Marantz PM-12 Special Edition. Апарат створений у суто аналоговій схемотехніці і забезпечує найчистіший шлях проходження сигналу, видаючи 100 Вт на канал на колонки імпедансом 8 Ом або 200 Вт на канал — на 4 Ом. Клеми акустичного кабелю виготовлені з міді високої чистоти, а вхідні конектори – з високоякісної нікельованої міді.
PM-12 SE має два лінійні входи та дві пари вхідних/вихідних роз'ємів для записуючих пристроїв. PM-12 SE також можна використовувати як підсилювач (який, до речі, живиться від окремого тороїдального трансформатора), або навпаки, як підсилювач потужності.
PM-12SE повною мірою використовує багаті технологічні напрацювання Marantz. Насамперед, це Hyper-Dynamic Amplifier Modules або HDAM — фірмові підсилювальні модулі на дискретних компонентах, які перевершують звичайні в таких випадках операційні підсилювачі за швидкістю наростання та співвідношення сигнал-шум, забезпечуючи динамічніший, точніший і детальніший звук. У PM-12SE використовується остання версія HDAM — SA3.
Схема фонокоректора — Marantz Musical Premium Phono EQ — відіграє особливу роль у нашому сетапі. Як і в усьому підсилювачі, тут надбання оптимальної якості звуку йде, у тому числі, за рахунок спрощення шляху проходження сигналу. Фонокоректор працює як з картриджами з рухомим магнітом (ММ), так і зі слабосигнальними картриджами з рухомою котушкою (МС). Для цього використовується двокаскадне посилення. В схемі працює Marantz HDAM у поєднанні з польовими транзисторами JFET. Це конструкція без негативного зворотного зв'язку та без роздільних конденсаторів з їх паразитними флікер-шумами.
У підсилювачі використовується електричний регулятор гучності спеціально розроблений Marantz. Він показав високу лінійність і найкращий у своєму класі поділ каналів. Схема посилення використовує зворотний зв'язок по струму — це фірмова технологія Marantz, яка знижує потребу у фазовій компенсації за рахунок мінімізації негативного зворотного зв'язку (NFB).
У складі системи працюють високоякісні, ретельно відібрані аудіокомпоненти: діоди Шоттки з наднизьким струмом витоку, комплементарні транзистори з низьким рівнем шуму, високоякісні резистори, нещодавно розроблені нестандартні електролітичні конденсатори, плівкові для аудіо та слюдяні конденсатори.
У підсилювачі передбачено чистий режим звучання для прямого проходження сигналу без обробок. Є окрема схема підсилювача для навушників — також на дискретних модулях HDAM. Пульт дистанційного керування PM-12 SE підходить не тільки для підсилювача, але і для «спорідненого» Super Audio CD-плеєра SA-12 SE.
Акустична система DALI Epicon 6 – одна з найпрестижніших моделей у портфоліо DALI, відмінний вибір акустики для нашого сетапу. Це продукт преміум-класу, чудова розробка шановного датського бренду. Корпус — справжній витвір мистецтва, до того ж він максимально міцний і жорсткий. Передня панель, бічні сторони та верхня частина складаються із шести шарів МДФ, які нагріваються, а потім під величезним тиском пресуються у необхідні форми. Закруглені краї запобігають утворенню внутрішніх стоячих хвиль за рахунок відсутності паралельних стінок.
Кожна колонка оснащена двома 165-мм низькочастотними драйверами, а також гібридним високочастотним модулем із 29-мм купольного твітера та стрічкового супертвітера розмірами 10x55 мм. Частоти кросовера — 700 Гц, 2,55 кГц і 15 кГц, тобто обидва басові драйвери відтворюють найнижчі частоти, перш ніж один з них згасає на частоті 700 Гц, дозволяючи іншому відтворювати тільки середні частоти. Потім на частоті 2550 Гц до справи йде купольний твітер, а стрічковий твітер працює вище 15000 Гц.
Купольний твітер для охолодження має ультратонкий шар магнітної рідини. Матеріал мембрани дуже легкий і тонкий, зі спеціальним покриттям, що надає підвищену жорсткість. Стосовно стрічкового супертвітера, він створює відчуття повітря та прозорості. Його діапазон виходить межі 30 кГц.
Басові драйвери використовують запатентований DALI м'яко-магнітний компаунд SMC. Він має високу магнітну провідність і низьку електропровідність, приблизно 1/10 000 від провідності заліза. За даними компанії, це важливо для зменшення спотворень, спричинених механічними втратами та гістерезисом у магнітній системі. Дифузори виготовлені з традиційної фірмової комбінації целюлози та спеціальних деревних волокон, які надають їм структурної жорсткості.
У задній частині корпусу є два порти фазоінвертора з соплами, що звужуються, для придушення турбулентності. Кожен із портів розташований безпосередньо позаду свого басового динаміка — DALI стверджує, що так зменшується затримка, піднімається швидкість відтворення басу. На думку виробника, мінімальна відстань від колонок до тильної стіни може бути 25 см, але в нашому випадку вона становила близько двох метрів.
Єдиний момент, який, на нашу думку, варто було б виправити у підборі компонентів – їхнє поєднання кольорів. Молочно-білий цоколь програвача Marantz TT-15S1, що світиться зсередини, чудово поєднується з білим глянцем Epicon 6 — серед безлічі можливих нам дісталося саме таке оздоблення. Чорний корпус Marantz PM-12 SE у цьому випадку, звичайно, краще було б замінити на світлий варіант, тим більше, що виробником такий дизайн передбачений. Втім, наша справа в цьому випадку ліпше слухати, ніж дивитися.
Прослуховування сетапу — справа відповідальна. Для цього ми обрали фірмову демонстраційну платівку DALI.
Це відмінний мікс різножанрових треків, що дозволяє оцінити систему буквально з усіх боків. Прослуховування показало, що вся робота, яку Marantz та Clearaudio вклали у демпфування та ізоляцію, була не даремна. Насамперед, TT-15S1 показав по-справжньому «чорне», безшумне тло, на якому музика виділяється у всій повноті. Підсилювача у цьому ансамблі просто не було чути. В тому сенсі, що він робить свою справу до того чисто, що будь-які особливості звуку, привнесені його схемотехнкою, відсутні. Просто є розуміння величезного запасу струму, здатного відпрацювати будь-який пік точно і безпроблемно.
TT-15S1 передає музичний матеріал неупереджено та чітко. Програвач, всупереч поширеній практиці, не намагається прикрасити баси — вони такі, які задумав звукорежисер. При цьому вокал та скрипка звучать владно та природньо, а відчуття простору та сцени просто чудові. Все це тягнеться аж до найвищих нюансів верхньої перкусії, а точний стереоефект і правдивість передачі сцени, локалізація джерел переносить нас у студію чи на концертний майданчик.
І в цьому ясна річ, є й заслуга акустики Epicon 6, яка відігравали свою роль у загальному ансамблі коректно, масштабно та точно. Особливо вразили точно контрольовані баси з гармонійною швидкістю і без найменших ознак забарвлення. Прекрасне «повітря» — дякуючи супертвітеру. І коли все це поєднується з добротним панчем — саме там, де він потрібен, прекрасним чистим вокалом і загальним ансамблем навіть за великої кількості інструментів, що добре чутні окремо — цілком доречно встати з місця прослуховування, аби аплодувати стоячи.
Три преміальних продукти двох світових аудіобрендів — програвач Marantz TT-15S1 підсилювач Marantz PM-12 SE і акустика DALI Epicon 6, окремо, без сумніву, гідні всіляких похвал. Але в правильному поєднанні вони здатні реально посилити найкращі якості кожного. Це справжня синергія Hi-Fi, гідна оселитися в будинку справжнього аудіофіла, який має бездоганний смак та відчуття прекрасного.
Також вам буде цікаво: Огляд акустичної Системи DALI Epicon 6. Журнал Stereo Net